Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Dette har sikkert vært tatt opp tidligere her, men spør igjen i tilfelle.

Trenger å få lakkert MB'en min, da nå har det fantastiske salt fjaset de sprøyter på veien å vises på bilen i form av rust.

Det har spesielt de siste måneden tært mye.

Var hos en lakkering bedrift i dag, der sa de at det minst ville havne på en 30000-40000 hos de.

Har lyst til å ta vare på bilen da det er en CLK430 1999 modell, og har forstått det slik at det ikke er så mange av denne her i landet.

Er i den heldige situasjonen at jeg har slekt som bor nede i en liten grenseby til Tyskland, 5 min kjøring så er en i Tyskland, Flensburg ligger ca 1,5 t fra de.

Samt jobber offshore så kan ta det som en ferie når jeg har fri.

Han jeg snakka med på lakkerings verkstedet jeg var på, anbefalte faktisk å kjøre ned til Tyskland å gjøre det der, en å betala mye her hjemme.

Så er det noen som kan hjelpe meg, og/eller er det noen som har gjort dette før, og kan eventuelt anbefale et tysk verksted?

Vil si takk for all hjelp på forhånd :)

Posted

det er et firma i oslo som aventerer på finn, å med de prisene så får du det ikke å lønne seg å dra til tyskland, må nok til polen eller noe skal du være i nærheten.

Posted

Du kan jo Google lakkering i Flensburg, å sende en forespørsel på mail samtidig tipper jeg som Tor Anton sier at du må nok til ala Polen,Romania for å få det "rimelig".

Jeg ville og reist ned personlig å sett på fasilitetene å ikke tatt noen haste avgjørelser.

Er det en bil du har tenkt å  beholde å som antagelig kommer til å holde en viss verdi ville jeg kanskje ikke tatt det første å billigste alternativet i Norge heller.

Posted

Ta deg en ferietur til Kroatia el. i sommer, det kan bli gratis ferie med de prisene du har fått der. Et familiemedlem fikk igjen en BMW fra lakkering der nå, tatt rusta som fantes her og der rundtom på hele bilen.. 3500kr :P

En norsk Audi som hadde blitt tatt på samme sted som var temmelig rundbulka og ble lakkert rundt hele under lista på dørene, samt byttet frontfanger fikk regning på 7500,- Et lakkverksted i Norge hadde gitt overslag på 80 000kr for hele jobben.

Posted

Her er firmaet som vant den store tyske antirustmiddeltesten, der kan du få alt på ett sted. Det går jo an å ta en telefon for å få noen priser. De har forresten veldig mye interessant generell info på hjemmsiden, med knapp for engelsk for de som ikke liker å lese tysk.

http://www.timemax.de/en/

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Hei!

Vil takke for de svarene som jeg har fått til nå.

Det som jeg ikke tok med ang den prisen, var at han som såg på den da, ikke så nærmere på dette.

Han mente at prisen ville komme fort opp i dette, men det var da ikke iberegnet med om det måtte byttes ut paneler eller ikke.

Han brukte vel en 5 til 10 min å kikke rundt på bilen.

Så var det en kompis av ei vennina av meg som jobber på et annet lakkverksted som kikket og på etter jeg laget innlegget her, han sa at dette ville fort komme opp i minst 50000,-, men det verkstedet han jobbet for ikke ville sikkert gi garanti for jobben, som vil si at de ikke vil utføre jobben kanskje sa han.

Ser at prisene fyker fort opp og ned alt etter hvem en spør av de forskjellige lakk/skadesenterene.

Mvh

Hans

Posted

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57603217&searchclickthrough=true&searchQuery=mercedes+lakkering

Jeg har lakkert flere biler å jeg kjenner flere som gjør dette(proff og amatør).

Prisene på materiellet har skutt i været de siste 15 årene så prisen på en hellakkering er ikke til å kjenne igjen.

Det var for noen år siden noen som hellakkerte en bil for 10 000 (noe som ikke var uvanlig  tidligere), men det fikk de bare til for at de stjal lakk og annet materiell fra arbeidsgiver da de gjorde disse jobbene på kveld og helg.

Det er en del å tenke på, f.eks hva slags produkter de bruker.

Var en innom for noen dager siden å skulle fikse noen rustflekker å søkte en som ville ta dette.

Å han kunne mere enn gjerne pusse å fikse en del selv. Men jeg sa at som regel så lager han mere jobb så det blir dyrere. Litt pussing går veldig fort da en som kan det gjør det, å da får oppretter/lakkerer det slik som han vil. Folk har en tendens til å rote det litt til.

Demontering er dåg noe som er en grei jobb(hvis en ikke knekker alt av klips, skruer osv) så det er jo realt å ta selv.

Posted

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57603217&searchclickthrough=true&searchQuery=mercedes+lakkering

Jeg har lakkert flere biler å jeg kjenner flere som gjør dette(proff og amatør).

Prisene på materiellet har skutt i været de siste 15 årene så prisen på en hellakkering er ikke til å kjenne igjen.

Det var for noen år siden noen som hellakkerte en bil for 10 000 (noe som ikke var uvanlig  tidligere), men det fikk de bare til for at de stjal lakk og annet materiell fra arbeidsgiver da de gjorde disse jobbene på kveld og helg.

Det er en del å tenke på, f.eks hva slags produkter de bruker.

Var en innom for noen dager siden å skulle fikse noen rustflekker å søkte en som ville ta dette.

Å han kunne mere enn gjerne pusse å fikse en del selv. Men jeg sa at som regel så lager han mere jobb så det blir dyrere. Litt pussing går veldig fort da en som kan det gjør det, å da får oppretter/lakkerer det slik som han vil. Folk har en tendens til å rote det litt til.

Demontering er dåg noe som er en grei jobb(hvis en ikke knekker alt av klips, skruer osv) så det er jo realt å ta selv.

Har du lakkert flere biler hos han du linket til?

Posted

nei, ingen erfaring med de.

Jeg vet det var et firma i oslo for noen år siden som lakkerte en bil der eier var venn med en lakkerer, å ikke en gang med "vennepris" å noe egeninnsats så var det noe å tjene på å gjøre det selv så jobben ble satt bort til det firmaet. Om det å dette er det samme vet jeg ikke noe om.

Men verdt å sjekke de på finn kontra å dra til det store utlandet. En kan da evt gjøre noe selv å en har litt lettere for å klage hvis det ikke blir bra. En har en adresse i norge, de snakker norsk(forhåpentlig vis) å de norske forbrukerrettighetene. Lett verdt noen tusen det.

Guest alexanderst
Posted

Til dere som vet litt om lakkering osv. Hvor mye tror dere det blir kostende å lakkere opp to framskjermer, to sideskjørt, en framfanger og et panser i obsidian black metallic på en W211? Skulle helst ha vært lakkert fra listene og ned tom. sideskjørtene på begge sider dog, men..

Tenker da på priser i Norge, men kan være billigere i Sverige også sikkert?

Guest SPErik
Posted

Bare å ta kontakt på pm om du har noen spørsmål, han sveiser og..