mrBakken Posted May 18, 2015 Posted May 18, 2015 Hei! Jeg gikk til anskaffelse av en E270cdi for en liten stund siden, og etter å ha brukt dette forumet en liten stund så valgte jeg å melde meg inn. Så jeg er et relativt ferskt medlem her inne, er 27år og bor i Sande i Vestfold med samboer og ett barn født i 2014 og interessene mine er foto og bil. Jeg har vært en stor entusiast av mercedes - spesielt W211 da den har vært innom familien min flere ganger i løpet av min oppvekst. Endelig har jeg skaffet meg en slik selv! Litt om bilen : 2004 E270 cdi, Sølv farge, 140k km. Importert av DTE systems, og har blitt tatt meget godt vare på i sine 11-12år på veien, og var en av de bedre jeg hadde sett til salgs på lenge. Den har det meste av utstyr selv om jeg valgte bort en del på "must have" lista mi på grunn av standen på bilen. - Comand - Skinn - avt. hengerfeste - p.Sensorer +++. Planene for bilen er å få den ned fra styltene, sette på noen andre sommerhjul jeg har og bruke tiden til hjelp for andre modifikasjoner, som jeg kommer til å bruke denne tråden på Quote
mrBakken Posted May 18, 2015 Author Posted May 18, 2015 Første modifikasjonen min var å montere ISOFIX, jeg valgte å lage en DIY tråd om dette her, da jeg fant så lite om dette selv på nettet.: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=70024.0 Quote
Megaoctane Posted May 18, 2015 Posted May 18, 2015 Gratulerer. Fin bil. og lå lavt på dekka, I like Quote
mrBakken Posted May 18, 2015 Author Posted May 18, 2015 Gratulerer. Fin bil. og lå lavt på dekka, I like Lavere er den allerede da senk er montert, men har ikke tatt bilder av det enda Tenkte jeg skulle slenge ut bilder så fort jeg får felger fra lakkering Quote
Megaoctane Posted May 18, 2015 Posted May 18, 2015 den har jo det meste. tenker du å sote rutene etc? eller blir det bodykit? synd at mercedes gikk bort fra blå ruter på de nye bilene sine. Quote
mrBakken Posted May 18, 2015 Author Posted May 18, 2015 Har veldig lyst til å bytte bakfanger til en med eksosen "innebygd". Forrige eier har montert noen enderør som ligger i underkant av fangeren som ikke er så pent.. I tilegg vil jeg bytte ut til noen bakre dempere som ikke demper så mye som originale. Ellers titter jeg litt på pre-facelift amg frontfanger. Men det er ikke førstepri.. For denne eksosløsningen er mindre pen.. : Quote
Guest Radeon Posted May 19, 2015 Posted May 19, 2015 Pen bil du har skaffet deg! Såvidt innkjørt jo. Quote
mrBakken Posted May 23, 2015 Author Posted May 23, 2015 Pen bil du har skaffet deg! Såvidt innkjørt jo. Takk Er veldig fornøyd med bilen, og ligger høyt oppe sammelignet med de andre nyere bilene jeg har har/hatt Quote
Hans Kåre Isdal Posted May 23, 2015 Posted May 23, 2015 prøvde ein 2006 mod av denne motoren. Kan seia at dette er ein meget god og seig. dog med god akslerering. Det er noko med 6 sylindrer...Har altid likt det uansett merke. Quote
mrBakken Posted May 24, 2015 Author Posted May 24, 2015 Jo, det er en 5 sylindra motor ja Godlyd for en gammel audi entusiast Quote
mrBakken Posted May 24, 2015 Author Posted May 24, 2015 Tok med bilen ut i regnet i kveld, for å se om jeg fant noen bra photolocations, synd jeg måtte passere ett sted med litt jord på bakken. Men skitt au, her er to av bildene Mercedes E270 by Haavard Bakken, on Flickr Mercedes E270 by Haavard Bakken, on Flickr Btw så har jeg endelig tatt meg bryet med å fjerne pottene. De-pimped auto ser i mine øyne mye bedre ut enn de pottene som stakk nedenfor fangeren Her står bilen på H&R senkefjører, synes ikke det er så veldig lavt.. men er spent på ossen det vil se ut med 20".. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 24, 2015 Posted May 24, 2015 Flott bil du har! Så veldig bra ut med skjulte eksos-stusser på den bilen der Quote
Tonny S212 Posted May 25, 2015 Posted May 25, 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=58993366&searchclickthrough=true&searchQuery=amg Gratuler med bilen, sjekk denne Quote
mrBakken Posted May 25, 2015 Author Posted May 25, 2015 Akkurat noe jeg er på jakt etter det der, passer en slik fanger rett på pre-facelift? Quote
Guest alexanderst Posted May 25, 2015 Posted May 25, 2015 Veldig pen 211 dette. Ser mye bedre ut med clean hekk uten rør Misunner de som får til slike bilder. Quote
Sven Håkon Posted May 25, 2015 Posted May 25, 2015 Fangeren passer rett på, men du må tilpasse holderene for parktronic-sensorer da disse er annerledes på facelift. Quote
mrBakken Posted May 25, 2015 Author Posted May 25, 2015 Takk for hyggelige kommentarer ang bilen Da har jeg kontakta selger og han skal sende meg noen flere bilder, forhåpentligvis blir denne fangeren min Takk for hjelp og linken til annonsen! Quote
mrBakken Posted May 25, 2015 Author Posted May 25, 2015 Forresten så selger jeg de enderørene som satt på bilen, ett kjapt søk på Ebay så ser jeg dem ligger til over 200Euro (så er litt kjedelig å kaste dem) Det er slike man trer over enderørene til CDI biler (og kanskje andre med nedvinklet eksos) send over PM om du er intressert.. Quote
mrBakken Posted May 26, 2015 Author Posted May 26, 2015 Litt kjedelig update i mellomtiden jeg venter på felger.. TTT. Liten stund siden en skikkelig håndvask nå, så da ble det i gang med skum og en skikkelig bøttevask. Endelig ble trafikkfilmen borte. Motorvask ble det også. Dette har plaget meg en stund, den veldig skrikende skiltholderen som er montert på den originale skiltholderen, så jeg fjernet hele skiltholderen Litt dobbeltsidig teip Ferdig Quote
Guest alexanderst Posted May 26, 2015 Posted May 26, 2015 Må få av skiltholderen forran jeg også nåda.. Ble jo oppriktig nydelig det der. Forøvrig er jo bilen din en perle i seg selv skiltholdere eller ei. Quote
Hans Kåre Isdal Posted May 26, 2015 Posted May 26, 2015 Jo, det er en 5 sylindra motor ja Godlyd for en gammel audi entusiast kremt..det burde eg jo vite,. og ja 5 syl. er digg. gode gamle audi. audi var gode dei og ein gang. Quote
mrBakken Posted June 1, 2015 Author Posted June 1, 2015 Etter jeg fant en foring ytterst på nedre bærearm høyre side bak som var helt utslitt, samt at jeg synes jeg hører noen smålyder foran også, så har jeg tittet litt etter komplette kit for å bytte alle foringer/stag til bilen min. Jeg ser eBay har en haug med "querlenkersatz".. Men har ikkeno erfaring med de og jeg syntes 2-300 euro begynner å bli litt billig (tror jeg) (f.eks detta)for alle lenkarmer/stag foran f.eks.. ? Så det jeg lurer på er egentlig om hva jeg bør gå for av merke eller om det jeg har funnet over "holder" ? Quote
Recommended Posts