Jump to content

CHARLIE´s V140, 1992 Mercedes Benz 600 SEL - V12


CHARLIE

Recommended Posts

Legger inn litt informasjon og bilder av grombilen min  8) 8)

 

 

1992 MERCEDES BENZ 600 SEL - V12

 

1042.jpg?t=1165989393

 

 

 

 

 

Denne har jeg hatt siden våren 2002, og skal beholde så lenge jeg lever. Dette er min store lidenskap (....eller GALSKAP?? :roll:).

 

Den er påkostet noe så astronomisk i mitt eie, at jeg helst ikke vil snakke om det. Men så er den i vanvittig bra stand også da.

 

I vinter ble den plukket totalt i småbiter, og gjennomgikk det man trygt kan si var en helrestaurering. Alt som kan skrues av en bil, var skrudd av. Alle deler som det var antydning til rust på ble byttet i nye orginale MB deler, ingenting ble flikket på. ALT er utført av fagfolk! Nye ruter foran og bak. Hel-lakkering utvendig og innvendig. Bilen skiftet farge fra 199 Blåsort metallic til 197 Obsidansort metallic. Det ble også handlet inn og montert nye 20" BBS LeMans felger med Michelin Pilot Sport PS2 dekk. Bilen ble akkurat ferdig natt til fredag før Landstreffet på Gol i 2006.

 

Vil samtidig benytte anledningen til å takke alle som har vært med å hjulpet meg med å få bilen i den stand og stilling som den er idag. Dere har gjort og gjør fortsatt en fantastisk god jobb!! Det er helt konge å vite at dere alltid står parat til å hjelpe hvis jeg skulle få problemer med noe!!

 

 

Denne tråden vil også fungere som en blogg, hvor jeg hele tiden kommer til å oppdatere med oppturer, nedturer, erfaringer, forbedringer, bilder og eventuelle reperasjoner. Så her er det bare å følge med! Har du noen relaterte kommentarer, forslag, tips eller spørsmål, så er det bare å skrive et innlegg :wink:

 

 

 

 

 

 

 

 

Legger ut flere bilder etterhvert :wink:

 

 

VIN WDB1400571A037682

Model 600 SEL V12

Chassis 1400571A037682

Engine 120980 12 007426

Transmission 722362 03 586043

Order 0 1 217 02948

Approx. year 1991

Lights BOSCH

Wiper BOSCH

Cab 05762

Dealer Frankfurt branch (217)  

Interior leather black or anthracite (261)  

Paint

199 metallic blue-black (с 01.01.1983)

Options

217 self-levelling suspension on rear axle with ADS (с 01.02.1990)

 

224 rear single seats and headrests, electrically adjustable (с 01.04.1983 по 30.06.1991)

 

228 auxiliary heater

auxiliary heater (с 01.11.1974)

auxiliary heater (only provision for installation in w 210)

 

245 on-board computer (с 01.09.1983)

 

247 electric seat adjustment (front passenger seat) - additionally adjustable from the rear. (с 01.10.1989)

 

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

 

261 elimination of model designation V12 (с 01.11.1973)

 

288 double roller blind used as luggage and passenger guard

multiple contour backrest for left and right rear single seats

multiple contour backrest for left and right rear single seats (с 01.06.1990)

 

303 front folding armrest with tray (с 01.01.1990)

 

406 single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right (с 01.07.1970)

 

 

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)

 

551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)

 

645 M+S tires (с 01.10.1963)

 

652 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)

 

682 fire extinguisher (с 01.04.1970)

 

810 loudspeaker, sound package

sound package (bose) (с 01.12.1986)

 

816 radio remote control (с 01.04.1990)

 

818 CD changer in the trunk (с 01.06.1990 по 28.02.1993)

 

872 electric seat heater for rear seat bench, left and right (с 01.10.1972)

 

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

 

880 closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)

 

884 trunk lid additional locking mechanism (hzs) (с 01.10.1989)

 

 

2006_0915Egersund0021-1.jpg?t=1167168720

 

 

2006_0915Egersund0018-1.jpg?t=1167165246

 

 

 

2006_0915Egersund0022.jpg?t=1167199333

 

 

 

RogerTvedtenfotoalbum031-1.jpg?t=1228952567

 

Bilder fra Grombil-treffet i Egersund 2006, sammen med Grombil-baben Trude:wink:

 

 

 

Her kommer flere bilder;

 

bfe01-10.jpg

 

 

1119.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

 

Det er kun ekstrautstyr som er listet opp, ja. Ellers hadde det blitt veldig mange koder.

 

 

 

Akkurat ja. Syntes jo at den lista så litt kort ut da jeg kopierte den :lol: :lol:

 

Kan jo legge til noen bilder til mens jeg er igang. Har foreløpig bare utvendige bilder, men innvendige og bilder av motoren kommer nok etterhvert :wink:

 

 

1120.jpg

 

 

2037.jpg

 

 

2032-1.jpg

 

 

2031.jpg

 

 

2030.jpg

 

 

2029.jpg

 

 

2027.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Legger ut noen bilder til, og mer vil komme etterhvert!!

 

 

 

 

2026.jpg

 

 

 

 

2025.jpg

 

 

 

 

2024.jpg

 

 

 

 

 

2023.jpg

 

 

 

 

 

2022.jpg

 

 

 

 

 

2021-1.jpg

 

 

 

 

 

2017.jpg

 

 

 

 

 

2015.jpg

 

 

 

 

 

2013.jpg

 

 

 

 

 

2012.jpg

 

 

 

 

 

2011-1.jpg

 

 

 

 

2010.jpg

 

 

 

 

 

2009.jpg

 

 

 

 

 

2008.jpg

 

 

 

 

 

2007.jpg

 

 

 

 

 

2006.jpg

 

 

 

 

 

2005.jpg

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kikket litt i det tyske orginale vognkortet idag. Jeg har alltid trodd at jeg hadde en 1992 modell, men da jeg fikk opp denne russiske siden så mente den at min bil var en 1991 modell. Satte derfor bilen som en 1991 modell i denne tråden. Ifølge det tyske vognkortet så er bilen registrert i 6380 Bad Homburg VDH 22.11.91.

 

Hva er riktig årsmodell til den eller de som kan sjekke 100%?? Jørn- Flemming?

 

Litt skremmende kanskje at 2. eier hadde reg.nr DW AT 666 :lol:

 

Ellers er det jo litt artig å vite at bilen hadde reg.nr HG H 664 hos den første eieren, og MB KH 410 hos eieren før meg.

Link to comment
Share on other sites

Er den registrert i -91 og ikke har kode 802 så er det en -91 modell. Bad Homburg (der den er førstegangsregistrert) er forresten en koselig by, med et fantastisk bad. Var der for maaaange år siden, da det var helt nytt. http://www.taunus-therme.de/index.html  -Anbefales.

 

Bilen ble kjøpt ny av et firma som heter Asi Aquarius System International GMBH i Bad Homburg. De hadde bilen til 12.12.96 da et firma som heter ITS Wirtscaftsberatung som holder til i 01728  Bannewitz kjøpte den. De eide bilen til 03.09.01 da en av deres ansatte kjøpte ut bilen. Han het Karsten Miller og bodde i 83714  Miesbach. Bilen var gått 177.000 kilometer da jeg kjøpte den 01.07.02.

 

Det var Ånund Nomeland / Nomeland Import i Kristiansand som sjekket opp bilen, og fikk et lokalt Mercedes Benz verksted til å gå "gjennom" hele bilen. Han sjekket også opp at både historikken og kilometerstanden var riktig. Han tok hjem bilen til Norge, og ordnet alt med fortolling og registrering osv. Han gjorde en fantastisk bra jobb!! Eneste vi gjorde var å hente bilen i Kristiansand og betale den, mandagen etter bryllupet til meg og Siv (kona). :wink:

 

Angående koder, Olav, så står vel de i serviceheftet som ligger ute i bilen tenker jeg. Skal sjekke dette neste gang jeg er ute i garasjen :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Her kommer det noen bilder fra før helrestaureringen;

 

 

 

 

01-05-2006203926.jpg

 

 

 

 

Dette er vel det eldste bildet jeg har foreløpig på dataen. (Jeg kommer nok til å scanne inn en hel del bilder etterhvert. Har mange på vanlig fotopapir.) Dette er den sommeren som jeg kjøpte bilen, hvis ikke jeg husker helt feil. Her hadde jeg skrudde 9x18 Lorinser RSK5 felger på den. Bildet er scannet inn, så kvaliteten er jo så som så.

 

 

 

 

 

 

 

 

Her kommer det noen andre bilder av litt nyere dato. Disse er fra ifjor sommer. Her er bilen utstyrt med 18" MAE Crown Jewel felger.

 

Som dere ser på disse bildene så er orginalfargen 199 Blåsort metallic, men den er nå byttet ut med 197 Obsidansort metallic.  Bilen er hellakkert på utvendig og innvendig med den nye fargen. Dette ble gjort fordi at jeg ønsket en bil som var sort i dagslyset også. Vet det er litt ille og skifte farge på en slik bil, men jeg ville ha det sånn. Dessuten så er det ingen andre enn meg som skal eie denne bilen så lenge jeg lever likevel.

 

Det som ikke kommer frem på bildene er alle steinsprutene i fronten, samt den slitne lakken. Det var 3 "handlevogn-bulker" og litt rust rundt nøkkelhullet på bagasjerommet. Bilen var nødt for å få seg en omgang med lakksprøyta uansett, så da var det bare å ta den helt ut og gjøre det ordentlig med en gang :wink:

 

 

 

 

 

IMG_4029.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4028-1.jpg

 

 

 

 

 

 

IMG_4027-1.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4026.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4025.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4024.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4023.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4021.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4022.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4020.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4019.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4018.jpg

 

 

 

 

 

FLERE BILDER VIL KOMME ETTERHVERT  :wink:

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Apropo felger, så kan jeg fortelle litt om de felgene jeg har på bilen nå. Felgene heter BBS LeMans og er spesialimportert til Norge av Autogrip A/S. Felgene jeg har på min 600 SEL er 9,5x20" foran og 10,5x20" bak. Det er utført litt av en jobb på hver felg.

 

Etter at jeg fikk dem, leverte jeg dem til et reklame-firma som maskerte hele felgene med folie, og deretter skar ut mellom alle eikene for hånd.

 

Deretter ble de pusset inni alle eikene og inni felgbrønnen på alle felgene, før lakkeringsfirmaet lakkerte de sorte. Dette for å fremheve selve eikene, og hindre for mye innsyn gjennom eikene.

 

 

 

5009009.jpg

 

Her er etter lakkering. Og for å være helt ærlig så var vi ikke helt sikre på at det var så veldig lurt å lakke disse. Faren for at lakk kunne ha rent ut over eikene, eventuelt at folien kunne dra med seg lakk når vi reiv den av osv.osv.

 

 

 

5009010.jpg

 

...Men det gikk bedre enn noen kunne drømt om!! :D

 

 

 

5009012.jpg

 

Her er den første felgen ferdig avmaskert!!

 

 

 

5009011.jpg

 

Og her er alle felgene ferdige. (Kjøpte like til 210en også 8)).

Dermed gjensto neste utfordring, nemlig å få på dekkene og få dette til å passe på bilen. Men det kan jeg fortelle litt mer om neste gang :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

 

Her var det visst enda et bilde fra sykehusturen;

 

1085.jpg?t=1168628024

 

 

...og enda et par bilder fra Skokloster-treffet. Det første bildet er fra turen bort til treffet.

 

1015.jpg?t=1168627385

 

 

 

1052-1.jpg?t=1168627302

 

 

 

 

Og et par bilder fra MBKN-treffet i Haugesund 2006:

 

1007.jpg?t=1168627703

 

 

 

1014.jpg?t=1168627730

 

 

 

1008.jpg?t=1168627757

Link to comment
Share on other sites

 

 

Her har jeg fått scannet inn endel bilder fra den første sommeren jeg hadde 600´en. Da hadde jeg 3-delte skrudde Lorinser RSK 5 felger i 9x18 foran og bak.

 

 

 

 

3009.jpg?t=1169065278

 

 

 

 

3002.jpg?t=1169065152

 

 

 

 

3004.jpg?t=1169065191

 

 

 

 

3008.jpg?t=1169065220

 

 

 

 

3010.jpg?t=1169065253

 

 

 

 

3012.jpg?t=1169065335

 

 

 

 

3013.jpg?t=1169065361

 

 

 

 

3014.jpg?t=1169065384

 

 

 

 

3015.jpg?t=1169065408

 

 

 

 

3016.jpg?t=1169065432

 

 

 

 

3011.jpg?t=1169065453

 

 

 

 

3007.jpg?t=1169065478

 

 

 

 

3005.jpg?t=1169065502

 

 

 

 

3003.jpg?t=1169065523

 

 

Beklager den noe uklare bildekvaliteten, men det skyldes at dette er vanlige papirfotoer som er scannet inn på PC´en.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da var bilen ferdig hos Nærbø Antirust!! Dette var gutter som tok jobben seriøst, gitt :D

 

Jeg fikk en utrolig bra service. For det første så stilte de opp lenge etter arbeidstid på tordagen for å ta imot, og låse inn bilen. For det andre så skrudde de fra hverandre det meste under bilen for å komme til ordentlig overalt. Så ble den kraftig rengjort under, før de satte den til tørk hele helgen.

 

Før de begynte å tectylere, så fant de litt småflekker her og der som de fikk sandblåst og rengjort for rust. Og de fant også et par småhull under innerskjermene som de la i før de begynte å tectylere.

 

Jeg fikk telefon fra disse gutta om tingenes tilstand, og fikk samtidig beskjed om at bilen ville være ferdig og klar til henting på torsdagen en uke etter. Normalt reknet de et par dager, men jeg sa at de kunne bruke så lang tid de ville siden den likevel ikke brukes for tiden.

 

Også denne gangen kom de ned på kveldstid å låste bilen ut for meg.

 

Prisen for hele tectylbehandlingen, samt blåsing/pussing/ekstra-arbeid, ble utrolig nok ikke over 6.500,-. Det var også denne prisen de antydet da jeg ringte i november og fikk pris.

 

Det beste med alt var jo at bilen var like ren og fin som når jeg leverte den. Ingen flekker og renninger rundt omkring. Dessuten lukter den jo nesten som en ny bil igjen! Fornøyd jeg?? Gjett om :D :D

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Etter mange forespørseler om bilder fra restaureringen, så skal jeg prøve å legge ut bilder med litt sammenheng. Var dessverre ikke altfor ivrig med kameraet, men håper det blir sånn noenlunde greit.

 

 

 

 

Før restaureringen bar det avsted for å få av MAE felgene, og montere orginale stålfelger. Her er et av de siste bildene som ble tatt før restaureringen begynte.

 

IMG_4025.jpg?t=1171396249

 

 

 

 

 

Her er bilen godt ribbet allerede. I bakgrunnen ses lakkerer Vidar Eriksen hos Reime Lakkering A/S.

 

Bilde008.jpg?t=1171396439

 

 

 

Bilde003.jpg?t=1171396570

 

 

 

Bilde006.jpg?t=1171396626

 

 

 

 

 

Denne skjermen var absolutt klar til å skiftes, så her var det bare å bestille en ny hos Bertel O Steen.

Bilde007.jpg?t=1171396667

 

 

 

 

Slik så det ut under frontruten, så her var det bare å kappe vekk, og legge i nytt stål.  Tor Arne hos Hurtigruta Car-glass i Stavanger fikk i oppdrag å bestille inn ny frontrute med grå solskygge. (Den gamle solskyggen var grønn)

Bilde005.jpg?t=1171396865

 

 

Her rundt nøkkelhullet bak på kofferten, under refleks-stripen, var det også bare å sette igang å bytte ut stål.

Bilde004.jpg?t=1171397097

 

 

 

Her kan man se rusten i kanalene, som igjen var årsak til det unødvendige kanal-skiftet. Det billigste hadde nok vært å bare sandblåse og legge i de hullene som kom frem. Men det er jo lett å si slike ting etter at kanalene er skiftet. Der og da så var vi redde for at tilstanden innvendig kunne være mye verre enn det så ut utenifra.

Bilde002.jpg?t=1171397611

 

 

 

Bilde001.jpg?t=1171397892

 

 

 

 

Dermed så bar det rett til Reime & Lode´s karrosseri-avdeling på Nærbø for skifte av kanalene :shock:

5009021.jpg?t=1171397974

 

 

 

5001.jpg?t=1171398138

 

 

 

 

 

Her var det frem med vinkelsliperen, og sage vekk de gamle kanalene. Som å skifte kanaler på en ny bil, sa de etterpå.

5007.jpg?t=1171398360

 

 

 

5006.jpg?t=1171398393

 

 

 

5005.jpg?t=1171398429

 

 

 

5003-1.jpg?t=1171398470

 

 

 

5003.jpg?t=1171398520

 

 

 

5002.jpg?t=1171398550

 

 

 

5009024.jpg?t=1171398631

 

 

 

5009025.jpg?t=1171398672

 

 

 

 

 

Imens kanalene ble skiftet, så var arbeidet med sparkling og pussing i gang på de løse delene;

5009007.jpg?t=1171398809

 

 

 

5009005.jpg?t=1171398876

 

 

 

5009004.jpg?t=1171398905

 

 

 

Fortsettelse av arbeidet følger. Følg med!! :wink:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Legger ut litt tekniske data som gjelder generelt for Mercedes Benz 600 SEL

 

 

Antall sylindre                                                12 (V)

Antall ventiler                                                48

Boring / slaglengder                                      89 / 80,2

Slagvolum                                                      5987 cm3

Kompresjon                                                    10,0

HK                                                                  408

Dreiemoment                                                  580 Nm

Egenvekt                                                        2.190 kg

Akselerasjon 0-100                                        6,1 sekund

Topphastighet                                                250 Km/t

 

Drivstoff-forbruk                                           

-ved konstant  90 km/t                                    1,18

-ved konstant 120 km/t                                  1,37

-ved bykjøring                                                  2,07

Transmissjon                                                  4-trinns automat

 

Lengde                                                            521,3 cm

Bredde                                                            188,6 cm

Akselavstand                                                  314,0 cm

Snudiameter                                                    12,51 meter

 

Link to comment
Share on other sites

 

Selve kanalene på en W140 er fryktelig dyrt, og det forstår man når man ser og løfter på de i virkeligheten. Disse er laget av "panserstål", og veier deretter. Det finnes ingen "forsterkninger" eller "støtter" inni kanalene på en W140, slik det er på andre biler. Her er selve kanalene så tykke at de står av seg selv!!

 

Jeg var så heldig å få hjelp av Ånund Nomeland (han som importerte bilen for meg). Han bestilte og kjøpte dem i Tyskland, og fikk dem hjem for ca halve prisen av Bertel O Steen.

 

Da bilen min var på kanalskifte hos Reime & Lode på Nærbø, så skulle det  tilfeldigvis komme en fyr ifra Mercedes fabrikken å lære guttene der en ny måte å sveise i  Mercedeser på. Dette skal visstnok bli en ny standard hos Mercedes. Kanalene mine ble sveiset på av han fyren fra Mercedes fabrikken,  på den nye måten.

 

 

 

 

 

Her kommer det litt flere bilder fra restaureringen! Her er kanalene på, og bilen er kommet tilbake til Reime Lakkering A/S på Kvål.

 

5009006.jpg?t=1171792032

 

 

 

 

 

5009003.jpg?t=1171790764

 

Fikk sveiset igjen hull til blinklys på denne forskjermen. Den andre skjermen ble jo erstattet med en ny uten hull til blinklys.

 

 

 

 

5009002.jpg?t=1171791847

 

 

 

 

5009001.jpg?t=1171791899

 

Det samme på andre siden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nei, resten har ikke kommet enda. Er vel ikke ferdig med bildene fra restaureringen heller.

 

Hvis du studerer bildene, så ser du 3 forskjellige bredder på felgene. 2 stk er 8,5x20, 4 stk er 9,5x20 og 2 stk er 10,5x20.  Jeg brukte følgene;

 

 

 

 

 

 

På min 600 SEL;

  9,5x20 BBS LeMans m/ Michelin Pilot Sport PS2 245/35-20 foran

10,5x20 BBS LeMans m/ Michelin Pilot Sport PS2 285/30-20 bak

 

 

 

 

 

På min E320T CDI Avantgarde;

8,5x20 BBS LeMans m/  Michelin Pilot Sport PS2 235/30-20 foran

9,5x20 BBS LeMans m/  Michelin Pilot Sport PS2 255/30-20 bak

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fant ut at jeg ikke hadde flere bilder av bilen før den kom ut av sprøyteboksen. Litt av grunnen til at jeg mangler en del bilder, er jo at jeg faktisk var på jobb selv mens gutta jobbet på bilen.

 

Men her er ihvertfall selve bilen kommet ut av hallen, og guttene fra Hurtigruta Car Glass er igang med å montere frontvindu og bakvindu. Disse måtte ut av 2 grunner. Den ene er at det skulle legges solfilm på bakvinduet, den andre grunnen er at vi måtte få sjekket om det var rust under. Dessuten så skulle jeg ha ny frontrute med grå solskygge.

 

5009008.jpg?t=1172831069

 

 

 

 

 

Her er monteringen godt igang, og felgene er endelig montert på :wink:

5009019.jpg?t=1172831502

 

 

 

 

 

5009017.jpg?t=1172831601

 

 

 

 

 

5009015.jpg?t=1172831635

 

 

 

 

 

5009016.jpg?t=1172831663

 

 

 

 

 

5009012.jpg?t=1172831695

 

 

 

 

 

5009013.jpg?t=1172831721

 

 

 

 

 

5009020.jpg?t=1172831758

 

 

 

 

Mer bilder fra restaureringen tror jeg faktisk ikke jeg har. Trodde jeg hadde vært så veldig flink jeg, men når alt kom til alt så var det ikke nok :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her kommer det en liten video-snutt som Robert.84 har tatt av bilen på landstreffet ifjor. Vi kom kjørende opp gata hvor de holdt på å burne, så folkene trodde nok kanskje at de skulle få se meg herje med 600en.  Men det kommer aldri til å skje.

 

Artig å høre småsnakket på videoen, spesielt i slutten når de finner ut at jeg ikke kommer til å burne :lol: :lol: :lol:

 

 

Her er linken;

 

 

 

Takk til Robert.84 for linken :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har fått tilsendt en utstyrsliste oversatt til norsk fra en veldig hyggelig kar :wink:.

 

Tusen takk for hjelpen du snille mann :lol: :lol: :lol:

(Nevner ikke navn her, vet ikke om du ønsker å publiseres som oversetter)

 

 

VIN WDB1400571A037682

 

Model 600 SEL V12

261  Sort skinn-interiør

197  Obsidan sort metallic (Orginalt var 199 Blåsort metallic)

 

 

Ekstra-utstyrsliste

217  Automatisk nivåregulering på bakaksel med ASD

224  Enkeltseter bak, elektrisk justerbare

228  Webasto

245  Kjørecomputer

247  El. justering av passasjersete foran, styrt fra baksete

260  Ikke typebetegnelse på koffertlokk

261  Ikke V12 merker på C-stolpene

288  Multikontur-seter bak

303  Armlene med oppbevaringsrom mellom forsetene

406  Multikontur-seter foran

540  Elektrisk rullegardin i bakvindu

551  Alarm

645  Vinterdekk

652  16" 8-hulls lettmetall felger

682  Brannslukker

810  BOSE Sound System

816  Becker fjernkontroll til Becker Mexico spilleren

818  CD-veksler i koffertrom

872  Elektrisk oppvarmede seter bak

873  Elektrisk oppvarmede seter foran

880  Sentrallås med infrarød fjernkontroll

884  Ekstra sikring av bagasjerom

 

Foruten dette, så er det så godt som alt tenkelig (og utenkelig :shock:) utstyr som standard i 600. Det eneste jeg vet at det ikke er på denne bilen er Xenon og parksensor, men det ble ikke levert før senere modeller på W140.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

:) :) Skjønnet det koster Charlie ,men hva gjør vel det ?  8)

 

Jeg må spørre om en ting, ble det noe av Ferrita mont.? Jeg så på eldre forum der du nevner Ferrita. Er bare forveten  :-k :wink:

 

Ja, jeg har tenkt veldig MYE på eksosutblås. Jeg har vært for og imot.

 

Jeg tror det hadde blitt rått med 4 utblås bak, men samtidig så har jeg kommet frem til at det ikke det hadde blitt riktig å gjøre slik på en 600.

 

Jeg vil heller prøve så langt det lar seg gjøre å holde den "orginal" 8).

 

 

Dessuten så synes jeg faktisk at det er fint med skjult eksos også;

P1000880.jpg?t=1176748636

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...