kriss994 Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Hei, har bygd om en s124 300d om606 til turbo og lurer på om kassene som er i 210 passer på 124 eller nå en legge opp ledninger å styr til styre enhter eller sanne ting? Quote
Marevan Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Må styre mye med ledninger og egen styreenhet til 722.6 ja. Quote
FredrikE300D Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Men går man inn for det, så er det overkommelig! Jeg vet det er mulig å kjøpe tilpasset girkassestyring fra en kar i Tyskland. Skal google litt og se hva jeg finner. Kjører du med OM606.910 pumpe, eller kjører du med den elektroniske .962 pumpa? Quote
FredrikE300D Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Her har du full dokumentasjon og E-post til han som mekker dette. Du trenger ny girskifter, TPS fra 210 bil og resten er vel bare plug and play om man følger anvisningene. https://docs.google.com/document/d/1_WiBay-rg3oWv8VhuVyUuVJ-f22PwEzD5N_LuAQHUNI/edit Det hadde vært morro å prøvd å sette inn en 722.6 i bilen min hadde jeg bare ikke vært student Han heter Ole Fejer og viser seg å være danske, bør derfor ikke være noe problem å kommunisere på norsk/dansk heller Quote
kriss994 Posted May 14, 2015 Author Posted May 14, 2015 Okey, takk for svar er ikke sikker på hva pumpa heter, men er bare den som satt på orginalt, ska etterhvert få tak i en fra dieselmeken Quote
FredrikE300D Posted May 14, 2015 Posted May 14, 2015 Spørsmålet er egentlig om du kjører med pumpa fra gamlemotoren på den nye fra W210n. Eller turbokonverterte du originalmotoren og lurer på om du skal hente en kasse fra W210? Quote
Tor Anton Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 det er en danske som lager egen styring til disse. Quote
FredrikE300D Posted May 16, 2015 Posted May 16, 2015 Her har du full dokumentasjon og E-post til han som mekker dette. Du trenger ny girskifter, TPS fra 210 bil og resten er vel bare plug and play om man følger anvisningene. https://docs.google.com/document/d/1_WiBay-rg3oWv8VhuVyUuVJ-f22PwEzD5N_LuAQHUNI/edit Det hadde vært morro å prøvd å sette inn en 722.6 i bilen min hadde jeg bare ikke vært student Han heter Ole Fejer og viser seg å være danske, bør derfor ikke være noe problem å kommunisere på norsk/dansk heller Quote
mikke92 Posted May 17, 2015 Posted May 17, 2015 Jeg har 722,6 kasse fra 210 montert i min w124 Fikk styring av ole fejer. Fungerer gull Quote
FredrikE300D Posted May 17, 2015 Posted May 17, 2015 Antar at det er temmelig plug and play? Hvordan har du montert TPS, og er det nødvendig å ha display og joystick tilgjengelig for annet enn 1.gangs konfigurering? Hvilken mellomaksel trenger man? Hvordan passer 210 skiftern i midtkonsollen på 124, og trenger du å gjøre noe med overføringen? Quote
mikke92 Posted May 17, 2015 Posted May 17, 2015 Antar at det er temmelig plug and play? Hvordan har du montert TPS, og er det nødvendig å ha display og joystick tilgjengelig for annet enn 1.gangs konfigurering? Hvilken mellomaksel trenger man? Hvordan passer 210 skiftern i midtkonsollen på 124, og trenger du å gjøre noe med overføringen? Ja egentlig Men du må gjøre litt med festene så det passer til w124, men ikke stort. TPS lagde jeg egen brakkett så den står over dieselpumpa. Så må det lages ett stag fra TPS ned til pumpa, så når du gasser så går TPS'en likt som pumpa:) Jeg har skjerm og alt sammen i min:) Display må du ha uansett, samt joystick. De sitter sammen:) Ta med deg akselen fra w210 du tar kassa fra! Jeg brukte den. Den passer ikke heeelt 100. ser ikke helt orginalt ut, men den er ikke såå ille Og ja du må forlenge overføringa. Passer ikke helt 100 så må sveises litt der Quote
kriss994 Posted May 19, 2015 Author Posted May 19, 2015 Spørsmålet er egentlig om du kjører med pumpa fra gamlemotoren på den nye fra W210n. Eller turbokonverterte du originalmotoren og lurer på om du skal hente en kasse fra W210? Har bare satt på turbo på orginalmotoren som står i, og lurer på om girkassa fra 210 passer fordi jeg trenger ny kasse Quote
FredrikE300D Posted May 19, 2015 Posted May 19, 2015 Ja egentlig Men du må gjøre litt med festene så det passer til w124, men ikke stort. TPS lagde jeg egen brakkett så den står over dieselpumpa. Så må det lages ett stag fra TPS ned til pumpa, så når du gasser så går TPS'en likt som pumpa:) Jeg har skjerm og alt sammen i min:) Display må du ha uansett, samt joystick. De sitter sammen:) Ta med deg akselen fra w210 du tar kassa fra! Jeg brukte den. Den passer ikke heeelt 100. ser ikke helt orginalt ut, men den er ikke såå ille Og ja du må forlenge overføringa. Passer ikke helt 100 så må sveises litt der Hmm med en slik løsning blir det jo perfekt, da slipper man å ta hensyn til å wire til girkassa og gassoverføringen når man monterer turbo-innsug på OM606.910n Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.