Jump to content

Bestilling av ny W640 Vito 119 4-matic 190 hester 7G - trenger hjelp med spec :)

Recommended Posts

Posted

Halla!!

Har nå gått mye frem og tilbake og undersøkt W639 ( gamle vito) mot nye W640 , og det springende punkt for meg blir nye firehjulstrekken. Det er samme system som på GLK C-klasse osv.

Gamle 4maticen i 639 suger litt balle. Jeg tror faktisk jeg trenger 4-matic, kjører MYE drittveier på vintern.

såå...

Det går mot bestilling av NY Vito 2016 119 4-matic 190 hester 7G!

Men! Jeg trenger hjelp med spec!

Kan si litt om bruken:

50-60.000 km i året, Den skal gå som fiskebil. 200-300 kilo med frys og fisk baki. Mye småkjøring men også lengre strekk. Mye mørke veier, dårlige veier.

Navi da har jeg en egen Tom-tom, så det trengs ikke.

Ryggesensorer, webasto med fjernkontroll må med, 3 seter skal jeg ha. Bi-xenon :D

Hva mer :)

Viktig å få plass riktig spec her, must-haves og "nice-to-haves".

:D

Guest alexanderst
Posted

Skinn, multifunkjsonsratt, skinnratt og gearspak, lakkere lister utvendig og bestill den i sølv metallic. :) Onkel har en slik 2013 modell vito, riktig nok ikke den nye modellen. Men han har den største dieselmotoren og 4matic med automat :)

Posted

Tror jeg ville prioritert Airmatic, spesielt med så mange kilometer bak rattet. Jeg ville også hatt Distronic Pluss, da det er en annen verden å kjøre. Jeg tenker at multikontursete, gjerne med ergodynamikk og massasje står foran skinn. Skinnratt ville jeg tatt, plastratt er kjipt å holde i. om det er enda mer penger i potten ville jeg tatt keyless GO. Oppvarmede og ventilerte seter er et must når man har skinn... En ting jeg har blitt veldig glad i nå i det siste er varme i rattet. Har aldri savnet det, men S-klassen har dette og det er en ting til på min liste, som etter hvert er svært omfangsrik...

Posted

Hadde tatt med ryggekamera.

Siden du kjører mye og ofte mørke veier så er LED intelligent light et must.

Hvis du er keen på kjøreassistentpakke så er du nødt til å velge masse annet utstyr ser jeg.

Skinntrukket ratt hadde jeg også tatt.

• 6 months later...
Posted

Hvordan synes dere førersete bil den nye Vitoen er ? Har hatt min i 1 mnd nå og synes ikke sete er noe godt i forhold til min gamle vito. Har kunstskinn med comfortsete. Blir sliten av å kjøre over lengre avstander.