AxelESP Posted May 11, 2015 Posted May 11, 2015 Halla!! Har nå gått mye frem og tilbake og undersøkt W639 ( gamle vito) mot nye W640 , og det springende punkt for meg blir nye firehjulstrekken. Det er samme system som på GLK C-klasse osv. Gamle 4maticen i 639 suger litt balle. Jeg tror faktisk jeg trenger 4-matic, kjører MYE drittveier på vintern. såå... Det går mot bestilling av NY Vito 2016 119 4-matic 190 hester 7G! Men! Jeg trenger hjelp med spec! Kan si litt om bruken: 50-60.000 km i året, Den skal gå som fiskebil. 200-300 kilo med frys og fisk baki. Mye småkjøring men også lengre strekk. Mye mørke veier, dårlige veier. Navi da har jeg en egen Tom-tom, så det trengs ikke. Ryggesensorer, webasto med fjernkontroll må med, 3 seter skal jeg ha. Bi-xenon Hva mer Viktig å få plass riktig spec her, must-haves og "nice-to-haves". Quote
Guest alexanderst Posted May 11, 2015 Posted May 11, 2015 Skinn, multifunkjsonsratt, skinnratt og gearspak, lakkere lister utvendig og bestill den i sølv metallic. Onkel har en slik 2013 modell vito, riktig nok ikke den nye modellen. Men han har den største dieselmotoren og 4matic med automat Quote
AxelESP Posted May 11, 2015 Author Posted May 11, 2015 Ja veldig trist at den 3.0 cdi motoren forsvant snufs.. Quote
Simen Malerbakken Posted May 11, 2015 Posted May 11, 2015 Tror jeg ville prioritert Airmatic, spesielt med så mange kilometer bak rattet. Jeg ville også hatt Distronic Pluss, da det er en annen verden å kjøre. Jeg tenker at multikontursete, gjerne med ergodynamikk og massasje står foran skinn. Skinnratt ville jeg tatt, plastratt er kjipt å holde i. om det er enda mer penger i potten ville jeg tatt keyless GO. Oppvarmede og ventilerte seter er et must når man har skinn... En ting jeg har blitt veldig glad i nå i det siste er varme i rattet. Har aldri savnet det, men S-klassen har dette og det er en ting til på min liste, som etter hvert er svært omfangsrik... Quote
AxelESP Posted May 11, 2015 Author Posted May 11, 2015 takk for flotte innlegg elsker dette forumet Quote
Megaoctane Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Hadde tatt med ryggekamera. Siden du kjører mye og ofte mørke veier så er LED intelligent light et must. Hvis du er keen på kjøreassistentpakke så er du nødt til å velge masse annet utstyr ser jeg. Skinntrukket ratt hadde jeg også tatt. Quote
AxelESP Posted May 12, 2015 Author Posted May 12, 2015 Får ikke Distronic på Vito. Ikke airmatic heller. Her er speccen vi gikk for. Tilbudet er ikke ferdigforhandlet enda Quote
Megaoctane Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Rart. Jeg så på prislista for vito på Mercedes-benz.no og da sto valget "kjøreassistent pakke" der. Quote
AxelESP Posted May 12, 2015 Author Posted May 12, 2015 men spurte om distronic " ikke tilgjengelig" Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Comfortveggen får du nok glede av. Ingenting er mer irriterende en slik kassestøy Quote
AxelESP Posted May 12, 2015 Author Posted May 12, 2015 veggen flyttes også 6 cm lenger bakover. er 188 så da anbefalte han det. Quote
Rolf Åge Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Dei kjem med "kunststoff" vegg om litt. Den er litt lenger bak en den org blekk veggen. Her er det tilbude eg fikk:) Quote
AxelESP Posted May 12, 2015 Author Posted May 12, 2015 Okei? det tilbudet er jo 2 måneder gammelt? Merkelig at jeg ikke ble informert om det? Quote
AxelESP Posted May 12, 2015 Author Posted May 12, 2015 Ser du har endel mer rabatter enn meg... Quote
Arbeidsbil Posted November 25, 2015 Posted November 25, 2015 Hvordan synes dere førersete bil den nye Vitoen er ? Har hatt min i 1 mnd nå og synes ikke sete er noe godt i forhold til min gamle vito. Har kunstskinn med comfortsete. Blir sliten av å kjøre over lengre avstander. Quote
Recommended Posts