Jump to content

Recommended Posts

Posted

Knallfin skyss! Satt tilbords med en slik en rett ved siden av meg en hel kveld.  Var med 200 andre også der, men mercen fikk oppmerksomheten min... Med sin matte sølvfarge.  8)

(Konferanse hvor BO er samarbeidspartner - de hadde stilt ut denne inni lokalet vi spiste)

Posted

Liker lufterilene i kupeen Dei er tatt tilbake i frå 70 tallet. nydelig.

sportlig utsene og god plass bak.

MEN eg liker fremdeles ikkje baken på den. Der er eg nok litt type 123. og 124 smak hos meg.

W211 er godkjent. men likte heller ikkje den så godt som 1124. MEN ER LEKKER BIL UTANOM DET!

Og ja. eg kunne nok ha køpt denne lett.

Posted

Jeg likte ikke hvordan denne kjørte.. Var så glad når jeg satt meg bak rattet på 124n igjen :lol:

Har vel sagt det før, men dette fokuset på at ting skal se sportslig og lekkert ut virker for meg helt feil.

Bilen kunne likegreit vært en Ford Mondeo, det er ingen god tanke.. :?

Posted

Jeg likte ikke hvordan denne kjørte.. Var så glad når jeg satt meg bak rattet på 124n igjen :lol:

Har vel sagt det før, men dette fokuset på at ting skal se sportslig og lekkert ut virker for meg helt feil.

Bilen kunne likegreit vært en Ford Mondeo, det er ingen god tanke.. :?

Jeg skrev nesten akkurat det samme, men slettet det før jeg postet. Jeg ble skremt av hvor gammeldags jeg hørtes ut:) 

Siden jeg vet du er yngre enn meg, så blir jeg med å sier meg enig. (når jeg får velge fritt kjører jeg 124n selv om 211 er ledig her hjemme)

Posted

Jeg skrev et avsnitt om hvor praktisk 123, 124, 126 og 210 er for røykere(jeg røyker ikke dog), men fjerna det igjen. Det er hvertfall sånn at når man sitter og kjører er det kun venstre hånd/arm man trenger å bruke i særlig grad(styre, kjøre blinklys og vinduspusser + spyling). Høyre arm/hånd er fri til å gjøre hva den vil  :lol:

Jeg fjerna det, men nå kom det på trøkk allikevel :o

Nå måtte jeg kjøre vindusheisere med venstre hånd..  :shock:

En kamerat av meg kjøpte en S210 eid av en tidligere storrøyker, det var sigarer i samtlige askebeger, vindavvisere og vindusheiseknappen var helt hvit(nedslitt) :lol:

Spøk til side, ja, den er griselekker utenpå denne Mercedesen, men jeg fikk ingen godfølelse av den. Jeg satt ikke skikkelig i den og bilen føltes altfor stiv og sportslig. Padleshiftere på rattet og rattet i seg selv likte jeg ikke heller, det er for sportslig orientert.

Kjørte S212 etterpå E250 4Matic, ingen godfølelse der heller :(

Posted

Egentlig har vel MB møtt seg sjøl i døra med denna? I en tid hvor det er målet å lage flest mulig kombinasjoner og modeller i forhold til konkurentene, er det vel litt rart at noe som er en variant av miste platform, blir sammenligna med 3-serien fra BMW i størrelse? Når denna er såpass stor, blir det lite spillerom for shooting brake i B og C klassen.

Sjøl venter jeg på shooting brake versjon av Gelenderwagen.  :lol:

Guest alexanderst
Posted

Jeg skrev et avsnitt om hvor praktisk 123, 124, 126 og 210 er for røykere(jeg røyker ikke dog), men fjerna det igjen. Det er hvertfall sånn at når man sitter og kjører er det kun venstre hånd/arm man trenger å bruke i særlig grad(styre, kjøre blinklys og vinduspusser + spyling). Høyre arm/hånd er fri til å gjøre hva den vil  :lol:

Jeg fjerna det, men nå kom det på trøkk allikevel :o

Nå måtte jeg kjøre vindusheisere med venstre hånd..  :shock:

En kamerat av meg kjøpte en S210 eid av en tidligere storrøyker, det var sigarer i samtlige askebeger, vindavvisere og vindusheiseknappen var helt hvit(nedslitt) :lol:

Spøk til side, ja, den er griselekker utenpå denne Mercedesen, men jeg fikk ingen godfølelse av den. Jeg satt ikke skikkelig i den og bilen føltes altfor stiv og sportslig. Padleshiftere på rattet og rattet i seg selv likte jeg ikke heller, det er for sportslig orientert.

Kjørte S212 etterpå E250 4Matic, ingen godfølelse der heller :(

Prøv biler fra andre merker å sammenlikn med 212. Skal være vanskelig å finne noe så behagelig i den prisklassen.

Posted

Jeg har kjørt en del BMW E61 og F11 og den synes jeg ligger hakket over dessverre. Har kjørt en del Mondeo TitaniumS med tilsvarende utstyrsnivå og tilsvarende motor og E klassen minnet meg mye om den.

Guest alexanderst
Posted

Jeg har kjørt en del BMW E61 og F11 og den synes jeg ligger hakket over dessverre. Har kjørt en del Mondeo TitaniumS med tilsvarende utstyrsnivå og tilsvarende motor + automat og E klassen minnet meg mye om den.

Har prøvd den nye mondeoen jeg også, og den er veldig god å kjøre. Men noen 212 komfort har den ikke :) Men dette var vel litt OT fra våres side..  :lol: