KlevstadP Posted May 7, 2015 Posted May 7, 2015 Har trøbbel med min GL 420 CDI. Temperatur på display i bilen oppfører seg normalt. Ligger mellom 80 og 90 grader ved varm motor. Virmer som varmeapparatet virker som det skal. Får både varme og kulde ut. Termostat skiftet på BOS. Nytt lokk til ekspansjonstank. Samme symptomer ennå. Problem: Når bilen er varm og jeg kjører motoren på ca 2000 rpm - 2500 rpm blir slangene til kjølinga harde. De er da også varme. Etter en stund blir kjølevæska presset ut av eksansjonstanken og "fyll kjølevæske" lampa kommer på. Ingenting unormalt ellers med bilen. Oljen er fin og ingen røyk av motoren. Har prøvd å se etter bobler i ekspansjonstank når jeg lar motoren gå uten lokket på.... kjølevannet renner da over. Korttest er utført på bilen, ingen feilkoder nå. Synes vifta på radiatoren går lite, så vidt den roterer. Prøvde å koke den termostaten som ble skiftet. Selv i kokende vann i noen minutter åpnet den ikke seg. Det er en elektronisk tilkobling på termostaten, hva er den til? Tempføler ligger en annen plass sies det. Kan det være tempføler som måler feil slik at kjølevannet egentlig er for varmt? Derfor ikke vifta starter? Luft i systemet som ikke kommer ut? Vi mistenker selvsagt toppakningene eller sprekk i en av toppene, men det hadde vært deilig å sluppet dette... ( Ca 45.000.- ++++ ) Noen som har noen ideer??? Quote
KlevstadP Posted May 19, 2015 Author Posted May 19, 2015 Ingen som har vært borti tilsvarende problem på MB ? Quote
Simen Malerbakken Posted May 20, 2015 Posted May 20, 2015 Har du tatt en CO2 test av kjølevæsken? Har du fått luftet anlegget skikkelig? Hvordan er den på kald motor? Hva er kilometerstand? Er korrekt kjølevæske benyttet? Har bilen tilleggsvarmer? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.