Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg lurer på ett par ting og håper jeg kan få svar her:

Om det er noen som vet hva dette koster?

Om det er en god investering og kjøpe seg for eks obd2 el liknende till og lese ut selv, eller får man ikke sett detaljert nok?

Till sist ønsker jeg tips på steder rundt Lillestrøm, som kan lese ut og vet hva de driver med, till en fair pris.

På forhånd takk.

Posted

En OBD2 leser koster slikk og ingenting på ebay. Jeg har en sånn og den er ok til motor og gir, den både leser og sletter feilkoder, men jeg har og Star diagnose og den gjør så mye mye mer, men så har jeg og da også en bil med SBC-bremser og airmatic :)

Et eks. er da egr-ventilen fusket, dette fant jeg da med en enkel OBD2 scanner det samme med at converter/solenoide er kaputt, dette fant jeg og med OBD2 scanner og har prøvd i ettertid med Star-diagnose uten å finne ut noe mere.

Posted

Takk for det, då skal jeg se om jeg finner en grei obd2 på ebay.

Vad er det for type du har brukt? Bruker du den med android?

Sist jeg kobblet opp den på verksted, så sier mekanikern att de ikke er brukbare fordi en får ikke nok informasjon.

Så jeg har ikke prøvd en gang.

Posted

Vad syntes du manglet fra den  OBD2 dingen? Er det noen forskjell mellom elm327 V1,5 eller V2,1? 

Kan du rekommandere noen app?

Posted

Kjøpt meg en elm327 nå, prøvde to apper  "Torque" og "iViNi-app mercedes". (Carlyformercedes)

Fikk lest og slettet feilen med gratisversion av Torque, for 27,69kr får jeg kjøpt fullversion. Jeg vet ikke helt hva jeg får mer då.

Med den andre appen som er mer Mercedes spesifik: Fikk jeg en (hvad som virket som) en mer utfyllende analyse, Men for og få sett og slettet må jeg kjøpe appen for 39,99 el 49,99 euro.

Er det noen som har prøvd den "iViNi-app mercedes" (Carly for mercedes), og har lyst og dele med sig av erfaringer ?

Posted

Torque med elm327 gir koder, men beskrivelser stemmer ikke. Mercedes har kanskje andre navn på kodene enn obd-standaren? Jeg har ikke sett at man får ut serviceliste med sånn enkel en i alle fall.