Jump to content

Recommended Posts

• 3 weeks later...
Posted

Er umulig å finne ut om det er en ekte e60 limited uten å sjekke understells nr etter de to magiske utstyrs kodene 957 og 958. Som kun de 12 limitedene som ble offisielt ombygd av amg under bestilling fra MB.

Pga tingene som er gjort med bilen så tipper jeg at det bare er en "vanlig" e60. Er ikke uvanlig at setene blir slitt ut i limited møsteret og da har enkelte byttet det ut med vanlig 500/sportline seter men de gangene det har blitt gjort så har de beholdt det spesielle limited treverket i bilen.

Posted

Er dette en LTD? Vanlig nøttetre, og vanlige sportilne-seter  .. ? Skal ikke limited ha annet treverk, og de spesielle setene?

Arnt !??!

Sitat fra en orginal-brosjyre for E500 Limited: "…. by the fine wood interior fittings, either in black bird`s - eye maple or burr walnut…"

Jeg tolker det slik at både nøtte-tre og sort fugle-øye lønn var tilgjengelig i Ltd bilene?

modzona la ut denne brosjyren som pdf i en annen tråd her nylig.

Posted

Har faktisk aldri sett en limited med annet enn black birds eye maple.

Men uansett så vil nok de som vurderer å kjøpe en e60 limited vite hva de skal se etter I utstyrs kodene.

Å ikke limited skinn ødelegger svært mye i mine øyne

Posted

Hei,

Chassis nummeret er ikke oppgitt direkte, men nederst i annonsen står det en referanse Ref: C558153, så jeg sammenligna med de andre Merc'ene listet for salg og fant ut at det er de siste sifrene i chassisnummeret, altså WDB1240361C558153.

Jeg la inn VIN i EPC men databladet er blokkert, men det ser ut til at den opprinnelig ble solgt til Japan så det er kanskje årsaken.  Ut fra motorspec'en i EPC er det en E60 AMG hvor partnummerne på de spesifikke AMG motordelene kommer opp som HWA nummer.  Men det er ikke mulig å se om det er en Limited uten å se utstyrskoden på databladet, fordi det spesifikke Limited interiøret kommer alltid opp sammen med de vanlige 124 interiørdelene i EPC.

Annonsen er så der.., kun 6 bilder med elendig finish tatt uti møkkalandet sier jo sitt om selgeren, de har ikke peiling.  +39°C i Thornwell må være temp.rekord! eller utetemp. måleren er defekt.  En E60 AMG Limited burde holdes mest mulig original, så etter mitt syn blir det; Tja - grei nok.  Den er tukla med; anna frontfanger, spoiler på bakluka, 300kmh speedometer som neppe er kalibrert.  Og prisen er kosmisk som man generelt ser på E60 AMG nå for tiden.

Det er riktig at man fikk kjøpt Limited med vanlig skinn og nøttetre, og jeg har sett noen få uten en eller begge opsjonene.  Det er kun disse interiørdelene som særpreger en Limited, så det er jo synd de ble valgt bort ved nybilkjøpet.  Dette er mitt personlige utsagn ut fra et bilhistorisk synspunkt, ikke om man liker Limited interiør eller ei.

Løp & kjøp! :clock:

Posted

Hei,

Min antagelse om chassis nummeret i forrige innlegg var feil.  Jeg burde egentlig skjønt det fordi jeg tror ikke 124036 med 1C kom høyere enn på 2xxxxx-nummerrekken.

Jeg kontaktet selger og VIN er:  WDB1240361C016216

Vedlagte bilde av datakortet viser at dette er en E60 AMG med kode 957, men det er ikke IKKE en Limited siden den mangler kode 958

God helg! :)

E60AMG_1240361C016216.thumb.jpg.26792bb3a68313210729f99aed173f52.jpg

• 2 weeks later...
Posted

+39°C i Thornwell må være temp.rekord! eller utetemp. måleren er defekt. 

Om bilen står i ro og sviver en stund, f.eks. mens man tar bilder, så vil temperaturmåler stige til uante høyder. Disse motorene utgir jo en del mer varme enn en vanlig bilmotor. Dette vil normalisere seg når man begynner å kjøre. Tror ikke det er grunn til å tro at temperatur måler er defekt. Men OM den var defekt, så må vel det være noe av det billigste å reparere på en slik bil...

Posted

Detective Arnt :-)

Har du opplyst selger om det? Det står fortsatt at han selger en LTD.

Takk, takk - bukker & nikker, artig å finne ut litt. :study:

Ja, jeg skrev det i meilen, men det er ikke sikkert selgeren "vil vite det" :D må nok bruke de fleste argumenter med et slikt prisforlangende.:glasses3:

+39°C i Thornwell må være temp.rekord! eller utetemp. måleren er defekt. 

Om bilen står i ro og sviver en stund, f.eks. mens man tar bilder, så vil temperaturmåler stige til uante høyder. Disse motorene utgir jo en del mer varme enn en vanlig bilmotor. Dette vil normalisere seg når man begynner å kjøre. Tror ikke det er grunn til å tro at temperatur måler er defekt. Men OM den var defekt, så må vel det være noe av det billigste å reparere på en slik bil...

Hmmmm, jeg er ikke så sikker på det, Charlie.  Jeg har aldri hatt så høy utetemp på 500'ene mine på tomgang på varme sommerdager, skjønt jeg unngår tomgangskjøring i solsteiken, men det er jo teoretisk mulig.  Men jeg tror hverken temp.måleren eller temp.følerene leveres lenger, så det blir å ty til eBay i såfall.  Jeg tror disse temp.målerne kosta 6.000 kroner den gang de ble solgt?!

Teknisk sett er det en ganske grei DIY å bytte måler og føler.  Jeg har sett på nettet at disse temp.målerne kan repareres, det er visstnok to gjenngangsfeil; lyspæra i displayet og èn bestemt elektronisk komponent.  Til informasjon så er det forskjellig måler for Celsius og Fahrenheit, samt et årsmodellskifte.

-a-

Posted

Tempmåler skal i visse tilfeller kobles til hallgiveren for at den ikke skal oppdatere når bilen står stille. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det funker. Min tempmåler kommer visstnok egentlig fra en 500, og den oppdaterer fint selv om den ikke er koblet til hallgiveren.

Jeg har heller aldri sett så høy temperatur, men det kan være fordi vifta på min bil alltid går litt, og derved alltid trekker varmen bakover. En diesel på tomgang lager jo heller ikke enormt mye varme (men desto mer når den jobber hardt)