arne Posted May 4, 2015 Posted May 4, 2015 Min herlige ML har en rar oppførsel i bakker i ca 80 kmt (opp Rennfast-tunellene). Den rykker raskt og intenst ! Jeg er rimelig sikker på at det kommer fra motoren , for bilen rister eller vibrerer ikke ellers i den farten. Synes det har tiltatt og er nå ganske sjenerende. Neste gang skal jeg prøve å skifte gir, for å se om det endrer rykkingen... forslag ? Quote
arne Posted May 5, 2015 Author Posted May 5, 2015 Takk, det har jeg ingen erfaring med fra tidligere. Virker som om det kun oppstår under hard belastning, finner ikke bakker i nærområdet hvor jeg får rykkingen. Jeg får konsultere verkstedet og forberede meg på en større regning, hvis det ikke hjelper med en oljeskift og rensing da. :scratch: Quote
modzona Posted May 5, 2015 Posted May 5, 2015 Ta deg en runde å søke på forumet. Mener dette har vært oppe før hvor det har vært converter som har vært synderen. Quote
Wicky Posted May 6, 2015 Posted May 6, 2015 Start med flushing av kasse og ny olje først... billigere det enn å bytte converter... Quote
arne Posted May 20, 2015 Author Posted May 20, 2015 verkstedbesøket gav ingen svar, alt er friskmeldt, ingen feilkoder og ikke noe slakk.... så jeg får kjøre smilende videre til fenomenet oppstår igjen, og den stopper vel neppe av det. Kassa skal spyles på 12o.000 km, neste sommer, og så må jeg kjøpe nye sommerdekk ila denne sommeren.. så kanskje fenomenet blir borte ? Quote
arne Posted December 7, 2015 Author Posted December 7, 2015 Så ble automatkassa spylt på spesialverksted, og problemet ser ut til å være borte. :D Quote
Recommended Posts