magn(e)um Posted May 4, 2015 Posted May 4, 2015 Hei, Jeg har kjøpt min første stjernebil, en E-klasse av 98 årgang. I den forbindelse kommer det nok endel spørsmål fra meg. Etter ganske kort tid sviktet dørhendel på innsiden av bakdøren. Det virker som den er "i fri".... Noen som har en ide om hva grunnen til dette kan være og hvordan man demonterer døra riktig? Quote
magn(e)um Posted May 5, 2015 Author Posted May 5, 2015 Nei, jeg har ikke fått tid til å begynne på jobben enda. Veldig mye bedre å forberede seg, isteden for å røske ting i flere biter en det var tenkt å være..... Quote
Tor Anton Posted May 5, 2015 Posted May 5, 2015 en enkel sak dette. Et tips er å sjekke på youtube for det er det filmer om hvordan en tar av dørtrekket hvis du ikke finner ut det på egenhånd. Quote
Joakim Giltun Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Dør trekket sitter med 1 skru rett ved dør håndtaket og ved selve låsen på døra. (Dekkselet) deretter ta ned vinduet og "Bikk" opp kant lista langs med vindu. Sitter kun med clips, men forsiktig! Deretter tar du tak helt nederst på dørpanelet og drar forsiktig til deg og på sidene. Det sitter også bare med clips. Da skal du se hele mekanismen til låsen bl.a wire'n Quote
Recommended Posts