Arnfinn Posted May 3, 2015 Posted May 3, 2015 Henta meg en E280 i Bergen for noen uker siden. Planen var å kjøre den hjem samme kveld, det viste seg å være noe optimistisk. Sveiv ikke på alle sylinderne og det var mildt sagt spennende å kjøre opp bakker. Når jeg kom til Leirvik og så lysa på toppen av brua så hadde jeg liten tro på at jeg kom til å komme meg opp av den tunnelen som ligger på andre sida. Så jeg tok inn på hotell for natta og tok bussen hjem neste dag. Heldigvis har en gode kompiser som neste dag ble meg opp og henta bilen på henger. Da jeg endelig fikk den hjem så ble interiør demontert og tørking av bil igangsatt. Hadde stått ute hele vinteren og var en smule fuktig inni. Mistenkte at ledningsnettet var helt morkent og den bare sveiv på 4/2 sylindrer pga det men det ser ut til å ha vært bytta for noen årsiden. Etter bytte av en Coil og nye tennplugger så sviver den vesentlig bedre men trenger noe mer fiks, har noen episoder i ny og ne hvor den totalt mangler krefter. Bak luke var totalt rusta i hel og ny ble innkjøpt og montert idag. Var også rusta rundt anntennen men det fikk jeg tetta idag. bytter til intern antenne samtidig. Bakfanger og ratt må byttes; http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=69992.0 Satser å finne det etterhvert. Quote
bska Posted May 3, 2015 Posted May 3, 2015 Me like Arnfinn virkelig godt emne som kan bli riktig så bra rett bil & rett motor! Quote
Arnfinn Posted May 11, 2015 Author Posted May 11, 2015 Joda, har funnet ratt så det skal byttes idag. skal få lagt inn noen bilder av det. Airbagen på det nye rattet var stygg i skinnet så den skal prøves å poppes, det kan jo spice opp tråden :lol: Quote
Arnfinn Posted July 5, 2015 Author Posted July 5, 2015 Da var det montert ny lambda og bilen sviver: :D Quote
Arnfinn Posted July 27, 2015 Author Posted July 27, 2015 Tatt litt rust bak: Bytta også denne: Og noen vakumslanger og div. Er en vakumlekkasje antar jeg som gjør at den ikke sviver helt bra. Den giren blant annet etter turtallsperra. Noe irreterende Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 28, 2015 Posted July 28, 2015 Godt å få tatt den rusta før den sprer seg Quote
Arnfinn Posted January 10, 2016 Author Posted January 10, 2016 Da er bilen på bukk og bakkaksling er av. MAsse kjekt arbeid under der Blant annet dette: Quote
FrodeS Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Godt du har bæretillatelse på sveiseapparat. Når du sveiser inn plater sånn, setter du da først noen perler for å feste fast, og så kjører på for å fylle inn mellom? Quote
Arnfinn Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Fester de og banker alt på plass før jeg fyller i mellom ja. Prøver å få det så parallelt så mulig så det blir minimalt med kanter som må slipes etterpå. Quote
Marevan Posted January 12, 2016 Posted January 12, 2016 Rustsveis er visst en utrydningstruet kunstform har jeg hørt. Godt at noen lager oppskrifter og bruksanvisninger hvor får du tak i nytt stål? Quote
Arnfinn Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 Jeg har normalt kjøpt stål hos biltema men nå bruker jeg bakluka. Så kall det gjerne skinntransplantasjon Kappa ut den store flate delen fra toppen av luka som jeg bytta ut. Har gjort det samme med de delene på skjermene framme som jeg har tatt av. Hullet til antennen er lappa med en bit fra en delebil type /8 Tenker kvaliteten på det stålet sikkert er bedre en det en får på Biltema. Feste til subframe er noe min far har fått tak i så der er jeg usikker. Mener det er 2mm tykt. Quote
Marevan Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Hva bruker du til å bøye/tilpasse med? Og til å kappe ut med? Quote
FrodeS Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Jeg har normalt kjøpt stål hos biltema men nå bruker jeg bakluka. Så kall det gjerne skinntransplantasjon Politisk korrekt uttrykk er vel gjenbruk? Patrolen fikk ny kanal, skjært ut av bakdøra fra en 124 . Litt synd egentlig, for den døra var det ikke noe som helst rust å finne på, men når ingen vil ha dem, får man heller bruke dem til noe fornuftig. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Det er bedre å bruke tysk plåt i riktig dim enn veng. Hvilken grunning benytter du? Quote
Arnfinn Posted January 16, 2016 Author Posted January 16, 2016 Hammer og Vinkesliper. Den lysegrå er en enkomponent syregrunning. Blir den sennepsgule 2 komponenten over der når alt er ferdig sveis Quote
Stian Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Har du varmetestet ledningsnettet og funnet det ikke tilfredsstillende? Jammen greit å få det gjort...... Quote
Arnfinn Posted January 25, 2016 Author Posted January 25, 2016 Neida. Bare lurte på kor subframen sin fremre festa var Quote
bska Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 kremt-kremt, du vil altså ikke innrømme at du IKKE brukte brannvakt under den sveisejobben...... Quote
Stian Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Dumt at du ikke har Lucas anlegg. Da kunne du bare fylt ny røyk på ledningene http://www3.telus.net/bc_triumph_registry/smoke.htm Quote
FrodeS Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Hva gjør du med rustbeskyttelse på baksiden av det du sveiser inn? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.