Jump to content

Recommended Posts

Posted

Henta meg en E280 i Bergen for noen uker siden. Planen var å kjøre den hjem samme kveld, det viste seg å være noe optimistisk.

Sveiv ikke på alle sylinderne og det var mildt sagt spennende å kjøre opp bakker. Når jeg kom til Leirvik og så lysa på toppen av brua så hadde jeg liten tro på at jeg kom til å komme meg opp av den tunnelen som ligger på andre sida. Så jeg tok inn på hotell for natta og tok bussen hjem neste dag.

Heldigvis har en gode kompiser som neste dag ble meg opp og henta bilen på henger.

W0LjM.jpg

Da jeg endelig fikk den hjem så ble interiør demontert og tørking av bil igangsatt. Hadde stått ute hele vinteren og var en smule fuktig inni.

Mistenkte at ledningsnettet var helt morkent og den bare sveiv på 4/2 sylindrer pga det men det ser ut til å ha vært bytta for noen årsiden. Etter bytte av en Coil og nye tennplugger så sviver den vesentlig bedre men trenger noe mer fiks, har noen episoder i ny og ne hvor den totalt mangler krefter.

Bak luke var totalt rusta i hel og ny ble innkjøpt og montert idag.

Var også rusta rundt anntennen men det fikk jeg tetta idag. bytter til intern antenne samtidig.

zxujD.jpg

yL0aF.jpg

iuIwK.jpg

Bakfanger og ratt må byttes; http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=69992.0

Satser å finne det etterhvert.

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Joda, har funnet ratt så det skal byttes idag. skal få lagt inn noen bilder av det.

Airbagen på det nye rattet var stygg i skinnet så den skal prøves å poppes, det kan jo spice opp tråden :lol: :lol:

• 1 month later...
  • 4 weeks later...
Posted

Tatt litt rust bak:

sKUqu.jpg

aPwug.jpg

Bytta også denne:

c6YqK.jpg

Og noen vakumslanger og div. Er en vakumlekkasje antar jeg som gjør at den ikke sviver helt bra. Den giren blant annet etter turtallsperra. Noe irreterende :lol:

• 5 months later...
Posted

Godt du har bæretillatelse på sveiseapparat.

Når du sveiser inn plater sånn, setter du da først noen perler for å feste fast, og så kjører på for å fylle inn mellom?

Posted

Fester de og banker alt på plass før jeg fyller i mellom ja.

Prøver å få det så parallelt så mulig så det blir minimalt med kanter som må slipes etterpå.

Posted

Jeg har normalt kjøpt stål hos biltema men nå bruker jeg bakluka. Så kall det gjerne skinntransplantasjon :lol:

Kappa ut den store flate delen fra toppen av luka som jeg bytta ut. Har gjort det samme med de delene på skjermene framme som jeg har tatt av. Hullet til antennen er lappa med en bit fra en delebil type /8 8)

Tenker kvaliteten på det stålet sikkert er bedre en det en får på Biltema.

Feste til subframe er noe min far har fått tak i så der er jeg usikker. Mener det er 2mm tykt.

Posted

Jeg har normalt kjøpt stål hos biltema men nå bruker jeg bakluka. Så kall det gjerne skinntransplantasjon :lol:

Politisk korrekt uttrykk er vel gjenbruk?

Patrolen fikk ny kanal, skjært ut av bakdøra fra en 124 :-) . Litt synd egentlig, for den døra var det ikke noe som helst rust å finne på, men når ingen vil ha dem, får man heller bruke dem til noe fornuftig.

• 2 weeks later...