Geronimo24 Posted April 30, 2015 Posted April 30, 2015 Hei igjen. Er det noen som har en god måte å sjekke om AMG felger som selges som originale er faktisk det som påstås. Har hørt om disse sidene hvor man kan skrive in serienummeret man finner på innsiden av felgene for å få vite om de er original eller ikke. Kan hende det er flere måte å sjekke det opp på og jeg ville sette pris om du som kan dette deler din erfaring med meg. På bildene kan du se hva jeg har fått av informasjon av selgeren... På forhånd takk Quote
Toalmar Posted April 30, 2015 Posted April 30, 2015 Hei Er ingen ekspert på dette, men tror ikke disse er originale. Mener bestemt at det skal være ett delenummer i de Quote
E_S Posted April 30, 2015 Posted April 30, 2015 Originale felger har alltid delenummer på innsiden, dessuten er angivelsen av innpress (ET) støpt inn, ikke banket inn som på disse. I tillegg pleier bredden når det er halve tommer å være oppgitt som f.eks. 9,5x19, ikke 9 1/2x19. Disse felgene er mest sannsynlig ikke originale. Quote
Geronimo24 Posted May 7, 2015 Author Posted May 7, 2015 Kunne jeg bry dere med en siste sjekk av samme felger ? Legger ved siste bilde jeg har fått tilsendt i håp at disse er kanskje ekte... Quote
tommern57 Posted May 7, 2015 Posted May 7, 2015 Du må nesten ta et bilde av hvert textfelt så en kan se hva som står der. Quote
500AMM Posted May 7, 2015 Posted May 7, 2015 Alle originale hjul har partnummer som en del av støpen på felgsentert, altså ikke innpreget, men uthevet skrift. Jeg har enda ikke sett ettermarkedshjul som har kopiert originale partnummer, det begrenser seg til logoen på forsiden av felgen. Dersom noen produsererer etterligner med originalt partnummer blir nok den geskjeften stoppa temmelig fort og saksøkt "to the bitter end". Og godt er det for sikkerhetens skyld. Quote
runer71 Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Har bilde fra samme felgen som din som .. og baksiden ser slik ut på felgen og hvis bilden små.. klikk på dem ...??? Quote
E_S Posted May 13, 2015 Posted May 13, 2015 Har bilde fra samme felgen som din som .. og baksiden ser slik ut på felgen og hvis bilden små.. klikk på dem ...??? De felgene der er ekte, da de har delenummer i støpen. Felgene til trådstarter er kopifelger. Quote
Recommended Posts