Jump to content

Recommended Posts

Posted

vell. historien er slik:

Eg lappa bakdekket på 320 i går. gode greier sparte eg det dekket litt til.

Etter 2 timer og ein kjøretur for madamen var det flatt..igjen. og side slitt.

Var oppom i dag på samme plass der eg lappa dekket. og konstanterte..måtte ha 2 nye dekk...problemet var berre at det var 2 nesten nedslitte dekk framme..og dei gode var bak. Så då måtte eg ut med 4  nye dekk, mens eg kjører på eit brukt men ok dekk til eg får nye dekk og det måtte bestillast,...det var dyr lapping gitt.

Posted

det var ein spiker i såg det ut som. men det var berre tetta. men trur ikkje at det blei sjekka før dei ga det tilbake til meg...alså ikkje kvalitets sjekka jobb.

Mulig det var eit hull til. men det burde jo sjekkes opp.

Posted

Plugger dekk selv, med slike billige sett man får kjøpt på Biltema etc. Det funker krem hver gang! Har til og med punktert i rushtrafikk på E18 Mosseveien, satt bilen på fortauet og plugget dekket med det sittende på bilen :lol:

Posted

burde merke det før det har gått 3år å dekket var utslitt  :D

Om det bare siger så er det vel ikke såååå farlig.

Mye som "ikke skal gå" som funker fint.

Posted

Grunnen til at man ikke skal lappe sideveggene henger vel sammen med hvordan dekk er konstruert. Faren for at det revner eller kollapser øker betraktelig med en skade i sideveggen - skjer dette på Autobahn eller under andre ekstreme omstendigheter kan det ende fatalt.

Guest alexanderst
Posted

Kjip lesing Hans Kåre.. Skal da ikke være big deal å få lappet ett spikrhull for et firma som driver med dette. Kanskje det var flere spisse gjenstander i området der du punkterte? Er dette en dyktig aktør dobbeltsjekker de om hele dekket er tett med vann for å se om det bobler andre plasser også..

Posted

Kjip lesing Hans Kåre.. Skal da ikke være big deal å få lappet ett spikrhull for et firma som driver med dette. Kanskje det var flere spisse gjenstander i området der du punkterte? Er dette en dyktig aktør dobbeltsjekker de om hele dekket er tett med vann for å se om det bobler andre plasser også..

nettopp..det var slik eg sjekkanår eg jobba som dekkmontør. merka  plassen det var hull for å deretter å sjekke etter tetting utført. og sjekka dekksida inni når eg lappa det. eg ville ikkje ha ulykkker på mi vakt.