myhre Posted May 6, 2015 Posted May 6, 2015 Det er nok ikke kjølevannet han har fått konflikt med, det er solid alu. I min. 20mm i alle retninger rundt dysebolten. Du kjøper ett sett med bor,innsatts gjenger,gjengetapp og innførings dor det er også instruksjon med pakkene. Helicoil kan kjøpes ganske rimelig på Biltema, Jula etc. Skal du ha timesert må du nok gå til en industri forhandler Wurth,Tools etc. Timesert er å foretrekke pga. Det er en solid hylse som tåler å bli skrudd ut og inn av flere ganger mens helicoil er som en fjærinnsatts. Det som er viktig er å borre stødig rett ned og stoppe i tide. Bruker du 8mm så guider boret seg selv i hullet og dybden kan du feks. Kappe boret el. Sette på dybdestopp. For alldel du trenger ikke å modifisere for å få det tett, men det er sinnsykt mye enklere å få tett med tykkere pakn. Og høyere torque på klammeret. Lykke til Quote
MB211 Posted May 6, 2015 Author Posted May 6, 2015 Ville vært interessant å visst hvordan oljepåfyllingslokket egentlig oppfører seg normalt, i teori skal det vel holde seg i ro. Fått flusha motoren idag ved å tilsette motorvask av type Omega i gamle olja før jeg bytta til noen svindyre litere med Castrol olje og nytt oljefilter. Tok en kjøretur etter det og fikk den god og varm men merket ikke noe forandring på oljepåfyllingslokket. Når bilen står på tomgang står lokket og "danser" når jeg skrur det løst, akkurat så det ikke faller av. Kan man legge ut video her, eller må det bli en link til youtube evt? Jeg observerte at det sitter torx på bolten til 2 av dysene og umbrako på de to andre. Torx er vel det som er originalt? Becker`n: Jeg liker virkelig tipset ditt altså , men problemet er at det må inn med en litt mindre skje Quote
Recommended Posts