Jump to content

Beste dekk/felg-kompromiss til W210 Avantgarde

Recommended Posts

Posted

Hei folkens

Er på jakt etter nye dekk og felger til min E240 stv w210 avantgarde 99-modell. Det sitter 205/55/16 på nå med for lav lastindeks nå. I vognkortet står det at 215/55/16 v93 er standard. Hva er best kompromiss mellom godt veigrep på tørr asfalt og komfort? Jeg tenkte kanskje 235/45/17? Hva sier dere? 18 tommer med 40 profil blir stumpete?

Posted

235/45-17 eller 225/50-17. Førstnevnte er det originale, sistnevnte er det jeg endte opp med å kjøpe nå. Begge disse matcher original rulleomkrets bra.

Hadde 18" med 245/40-18 foran og 265/35-18 bak på bilen i fjor og merket ikke særlig mye forskjell i komfort, men den ble betydelig tregere og tørstere.

Posted

235/45-17 er nok det beste kompromiss mellom egenskaper og komfort, men 235/40-18 er også ganske greit på en 210.

Tusen takk for svar. Hva slags dekk til en rimelig penge er å anbefale i 235/45/17?

Posted

Er det noen som har prøvd 225/45-18?

Jeg har 235/40-18 på "tøffingfelgene" mine, men synest de sporer veldig mye.... Mulig det kan hjelpe å gå ned en dim, og kjøpe nye dekk?

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Hvilke felger endte du opp med? Erpå utkikk etter felger+dekk til min s210 avantgarde også, og vil gjerne ha i den samme dimensjonen du nevner. Måtte du kjøpe nye hjulbolter også, og i så fall hvor fant du de på nett?

Posted

Jeg kjøpte et demosett med felger hos Dekkmesteren Haugenstua. Jeg måtte kjøpe nye hjulbolter bak men var ok foran. Pass på at hjulboltene ikke går inn i håndbrekk-mekanismen. Sjekk at hjulet roterer fritt før du kjører. Hjulboltene kostet ca 20 kr stk hos dekkmesteren. Lykke til.

• 3 weeks later...
Posted

Jeg gikk for 225/45-18 og det var en fantastisk løsning på sporingen, stabilt komfortabelt og passe sportslig. Må nesten revurdere utsagnet om at kompromiss er et tosidig tap...