Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei! Monterte på noen gullideckel felger fra sl på min w124.

Desverre kom fremhjulene for langt ut :( men tenkte litt på det amg fender kitet?

Noen som kunne forklart hvordan dette faktisk funker?

Man skrur av skjermen og montere på spacere så skjermen kommer lengre ut? Hvordan tåler fangeren dette? Og hvordan blir tilpasningen til døren?

Posted

Hvis du søker på "amg breddekit" her på forumet får du opp en haug med tråder.

Jeg har dette på min bil, det er egentlig bare noen plast/nylon skiver du setter inn bak skjermen der den er skrudd bak saccoplaten og rett forran framhjulet. Du må ta av støtfangeren og saccoen, klaringen til dør/panser forandret seg ikke på min bil.

Hvis du venter lit kan jeg sikkert hoste  opp noen bilder, jeg kjører også med 16" gullideckel felger fra R129 (et 34).

Posted

Jeg kjører vel 205-55-16 mener jeg å huske. Har flere sett med hjul til den. Har et sett med 16" 8-hulls også med 215-55-16. Der er bredden lit på kanten. Kan ikke love noen bilder i kveld, må lete i "arkivet" :P  evt. ta noen nye.

Posted

de plastskivene får du hos en MB dele-forhandler, eller om du lager det selv.

koster ikke mange kronene,men noen av oss sliter litt med tålmodigheten så de må lage selv  :P

Posted

Synes fortsatt det er veldig rart at man kan gjøre dette uten at det blir annen klaring på skjerm / dør :P

Hvor mye presser dette ut?  Bilen er nylakkert, det er garantert ikke noe som kan skade lakken? Tenker på at man bøyer ut skjermen

Posted

Du bestemmer i og for seg selv hvor mye du vil flytte skjermen ut - forskjellige skiver kan plasseres enkeltvis eller lagvis på de forskjellige festepunktene. Hvis du må flytte skjermen ut såpass mye at du endrer klaringene mellom skjerm og dør bør du heller vurdere nye hjul.

Posted

Jeg vil ha det originale amg kitet. Om dette garantert ikke ødelegger lakk osv.

Men kitet er ikke for salg lenger ifølge stjerneservive. n noen tips om hvor det fåes kjøpt ??

Posted

Det originale settet består av distanseskiver i nylon(?) i forskjellig tykkelse, samt enkelte lengre skruer - det er ingen anvisning i forhold til hvilke skiver som skal hvor, så du kan enkelt lage eller sette sammen settet på egenhånd uten fare for å ødelegge lakken (igjen, dersom det skal være fare for det bør du heller revurdere hjulene du ønsker å bruke).

Posted

jeg finner ikke igjen delenummeret  :(

Det er skuver og lengre skruer.

du setter en nederst på skjermen, en ved blinklyset, en fremst på skjermen og en på fangeren.

jeg har slik på to biler å det gir en litt annen look i tillegg til at du får litt bedre plass til hjul.

mener de tykkeste var 12 eller 15mm tykke

Posted

til w201: B66 02 0071

fikk å fram dette: B66020074 & B66020072 litt usikker på hva dette er.

har et bilde av et skjermbilde fra EPC der delene er avbildet så det finnes dok på dette.

Posted

Men nå går jo saccopanelet fra dør til skjerm helt flush. Om man monterer dette blir jo skjermen 15mm lengre ut da, also vil saccopanelet komme 15mm lenger ut også?

du bredder ikke inn mot døra.

Posted

Virker bare så rart at man da kun spacer ut fremre del av skjermen bak hjulet, dvs. At man vrir skjermen 1.5cm ut mellom to skruer som er 20 cm fra hverandre. Men stoler på dere jeg :) nå er det bare omogjøre og få taki ett slikt kit

Posted

Her ser du hvor du kan/skal sette inn skivene. Har sett flere som ikke spacer ut det fremste festet på kanalskjørtet, da dår du en liten gleppe mellom dette og saccoen på skjermen.

bredde2.thumb.jpg.3683663db108ab89ae1a5b8dd5938932.jpg

bredde3.thumb.jpg.290c45804389fc6117797bfc188fa0a8.jpg

Posted

Bare hyggelig du! Tråd om bilen, nei det har gleppi litt :P  Jeg skal snart skifte fram-skjermer på denne, tenkte å se om det gikk med lit breiere skiver, for jeg synes fremdeles disse hjula stikker for langt ut. Akuratt nå kjører jeg med 16" 8-hulls fra 210, husker ikke ET i farta, men de passer perfekt!