Jump to content

Recommended Posts

Posted

Apropos det evige gnaget om at FØR, da var Mercedes-Benz noe spesielt, men nå er de bare en i mengden osv osv bla bla..

Satt og skumma gjennom den gamle Sin City fra 2005, og fant en artig referanse til det samme der.  :-)

0.thumb.JPG.c615096210c7e7dcba9145155335f877.JPG

1.thumb.JPG.b1997291812bdcadaacca355d6a5f9f5.JPG

2.thumb.JPG.492be43f9af4410c95e0487ee22fb52d.JPG

Posted

Godt man lærer ungene sine forskjell på bil og merce :P

Gjett om jeg får lide for barnelærdommen mine har fått, etter at radiobilene ble kjøpt.

Får jevnt høre det fra guttene i familen - MÅ vi kjøre <sett inn passende skjellsord> Golf NÅ igjen...  :lol:

Posted

Det er sant som du sier Wicky, ikke alle som vet dem kjører Benz en gang. Fruen oppdaget på jobben sin en ny Benz. Hun spurte flere av kolegaene sine om hvem sin bil dette var, men ingen visste noenting. I løpet av dagen hadde hun spurt alle, men ingen visste noenting. Men så var det noen som hadde pause på utsiden, og dem kom da i snakk om den bilen. Hvem bil er det du snakker om da, sier en av kollegaene hennes. Den der sier fruen. Åhh.. Den der, den er min den. Hæ??? Vet du ikke hvilken bil du kjører? Du kjører en Mercedes-Benz B-Klasse sier fruen. Åh, sier du det.. Vel vel, "samme det vel, bil er bil"  :shock: 

:scratch:

Posted

Jeg har prøvekjørt en del nyere Mercedeser i det siste, og må si at den godfølelsen jeg har bak rattet på 124n er helt borte bak rattet på 212 og andre nye modeller.

211 er ok, men er 210 og bakover jeg synes er skikkelig Mercedes å kjøre! :) Synes Mercedes har fått et veldig sportslig preg som jeg faktisk missliker litt, har BMW dersom man skulle ha lyst til å kjøre hardt.

Guest alexanderst
Posted

Liker bedre komforten i 212 enn 211. Både preface og facelift av 211. Faceliften ligner dog mer på 212 å kjøre enn 211 prefacelift. 210 føles ut som en seilbåt. 124 har jeg aldri prøvd. Dette var mine synspunker iallefall. :)

Posted

124 er mer sportslig enn 210, synes jeg hvertfall. Men jeg har bare kjørt elegance i 210.

Enig med Fredrik300D,  det er ikke nødvendig å finne opp BMW på nytt :)

Posted

Steve hos MBenzNL klager ofte over kvaliteten på nye Mercedes. For mye plast etc.

Men dette er ikke så mye Mercedes sin feil, som de nye EU kravene. De ønker mindre utslipp etc, og bensinmotor/dieselmotorene er ikke blitt så sinnsykt sparsomme. Det ender da med at de blir nødt til å gjøre bilene lettere og må da ty til plast og aluminium. Plastklips istedenfor skruer etc etc.

min W205 C180 på 1,6l bruker ca 0,9-1 liter mila.

Hadde 1,2l/mila på S210 E240, 1,1-1,2l/mila på W211 E280CDI og 0,8-0,9l/mila på W212 E200CDI.

Posted

Ja der får dere for alt der j''vla utstyrer dere absolutt skal ha i bilene. Hadde sikkert veid et halvt tonn mindre uten alt de dere ikke trenger.

Sier han som har elektrisk baksete i sin bil...

Posted
Du kjører en Mercedes-Benz B-Klasse sier fruen. Åh, sier du det.. Vel vel, "samme det vel, bil er bil"  :shock: 

:scratch:

Samme det vel? "ost er ost;)" :D

bare jarsberg er jarlsberg

Posted

Ja der får dere for alt der j''vla utstyrer dere absolutt skal ha i bilene. Hadde sikkert veid et halvt tonn mindre uten alt de dere ikke trenger.

Sier han som har elektrisk baksete i sin bil...

ka du meine, det e jo heilt livsnødvendig med elektrisk baksete :lol: :lol: :lol:

Posted

Ser nesten sånn ut...ligger langt bak :P

men nei...har mye dødtid mellom kjøring, så da setter jeg meg godt til rette i baksetet og sover par timer <3

Posted

Drev og tenkte på det der...billig bilhold...når jeg hadde w124biler hadde jeg aldri problemer med å dekke utgiftene på den... så i mitt hode var det på en måte aldri noe galt med dem..

MEN...

Dette var før jeg hadde ansvar...før jeg hadde billån huslån kredittkort barnehage barn matbudsjett strøm etc...

Man må prioritere annerledes når man blir eldre og får mer penger...men også mer ansvar og utgifter...

Posted

124 er ikke noe problem å holde levende selv med alle de ansvarsområder du skisserer Wicky, men man leve med at bagateller som kupévifte, varmeseter, ir-låser, teninngslås, vindusviskermotor, multihendelen, interiørbelysning osv må skiftes ut i ny og ne. Gjerne en i romjulen:)