Jump to content

W221 S420 CDI Prosjekt


Guest No Superstar

Recommended Posts

Guest No Superstar

Hei,

Min aller første Mercedes var en w124 230 Manuel som jeg brukte alle ferie pengene mine på å kjøpe. Elska den bilen.

Godkjent senk, 18" felger, sort skinn, antenne som gikk opp av seg selv når du skrudde på bilen. Rett og slett magisk og være 20 år og ha den.

Uheldigvis dro jeg av veien i litt for høy fart hvor jeg traff en fjell knaus og tok med meg 2 trær på veien. Var ikke så mye å hente igjen fra den, knuste hele fronten og bøyde hele bak stillingen på den. Men etter det så var jeg enda mere sikker på at Merce skal jeg ha. Får å klatre ut av den bilen uten en skramme når den sto parkert oppå det siste treet endra synet mitt om at dette er en sikker bil. Så etter det har jeg bare kjøpt billige w124 som jeg kunne fikse opp og kjøre. Hatt alt fra 230'er - 250 20v - 300E - 300D - 300TDT.

Men i 2014 fikk jeg byttet til meg en w210 300TDT avantgarde av en ung gutt som ikke kom seg igjennom snøen på vei til jobb i fjellene oppover.

Aldri likt de lyktene på de bilene men fytti katta og go å kjøre så jeg lærte meg litt med tid å elske den bilen også. Pusla og mekka litt og bilen var til slutt et glans bilde :)

Men merkelige var at etter så mange år med w124 så jeg fra meg helt w124 og hoppet helt over på w210 så jeg skaffet meg en 320 V6 Avantgarde også, ikke en eneste rust flekk og alt av utstyr du kan tenke deg på 98 model. Alt var bare helt perfekt. Helt til en person fant ut at han skulle bryte vikeplikten og tok med seg hele venstre side foran på 320'en og bilen ble stående i 2 måneder på verksted fordi motparten nektet å skrive skade melding osv. Men under vente tiden så måte jeg ha meg en bil til, kunne ikke vente på kranglingen med forsikringen skulle bli ferdig så jeg var på finn.no og drømte meg bort på 2010 models E-klasser og W220 S klasser. Helt til jeg så elsker'n min. 2007 model w221 S420 CDI v8 Bi-turbo 730nm og 320hk. JEG SKAL HA DEN!!! Etter mye telefoner og styr frem og tilbake så sto den på gården min 2 uker etterpå. Og jeg kunne ikke vært mer forelsket. 23 Januar hentet jeg bilen og jeg begynte med engang og tenke på påbygg til bilen. Ringte rundt og ordna sponsing og rabbater til det meste på bilen. Bilen er nå bygd om til AMG, Lorinsser vinge, 50mm senk, Sports bremser med 35cm dim bremse skiver foran og custum panser som kom ferdig støpt fra Polen får en uke siden. På en uke nå er det satt på styling, tuning og folliering til ca 85 lapper. Legger ut bilder på hvordan den så ut. Bilen kommer hjem i morgen etter 4 dager med folliering hvor jeg legger ut nye bilder. Helt klart at jeg stiller opp på treff med denne. Håper dere liker den også

20150309_151139.thumb.jpg.3a700b98de0c3f1ad8df3fcf8ef6a714.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest No Superstar

Du er ikke alene, fikk telefon etter at jeg dro at jeg fikk ikke hente den før i morgen pga herdinga til folleringen. Men han var jo snill å fortelle meg hvor sykt fett den er å at jeg kommer til å få eriksjon når jeg kommer å henter den. *takk det var den natte søvnen* :P

Men jo sykt koselig og snakke med deg i dag, vekdig moro og seff skal du få bilde med engang heg har hentet den :) Lagre nr ditt i sta så du får nok en melding rundt 12-13 i morgen :)

Link to comment
Share on other sites

Guest No Superstar

Helt konge og kjøre og jeg var nesten 100% sikker på at førerkorte skulle rykke første uka jeg hadde bilen får den gikk jo som et uvær og du ble så farts blind i den bilen.

Ja bilen har nå gått 299 men hello det er Merce! Tror det skal en titalls mange år til før den motoren tenker på å gi seg :D

Link to comment
Share on other sites

Guest No Superstar

Jo er godt med utstyr i den. Tre bord bak ja. Massasje setter baki er det også. Bilen er jo limo lang så den er utgangspunktet lagd får passasjerer. Men gøtt å sitte baki på vei til byn med en kompis som sjafør :D

Link to comment
Share on other sites

Guest No Superstar

Nei ikke helt i denne sia ennå. Jobber med saken. Fult klar over at felger må på. Bildene ble tatt 5 meter utenfor folie verkstedet.  Felgene er på vei. Men mener at å stå å bygge om panseret og bygge om begge fangrene og det ene og det andre. Så har ikke felger som du tar ut av innpakkingen og skrur dem på og bruker 5 min er verdens under gang. Er jo ikke helt korka heller. 85 lakken på den bilen her er ingen ting. Det er panser, body kit, senk, sport bremser, vinge, amg potter, chip og follering. Felgene, soting og små detaljer som skal på utenom.  Skal du bygge om til noe annet så Lykke til med 85 lapper. Ingen ting som er billig eller rea salg til denne her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...