Jump to content

Motorproblemer med en 220Diesel

Recommended Posts

Guest Geir Birkeland
Posted

Har et motorproblem med bilen min. Har en '94 MB 220D (95hk) Automat.

Reg. nr. RA40232

Symptomer:

- Av og til vanskelig å få starte, starter, turtallet øket til ca. 3.500rpm og detter ned igjen til 0. Dette skjer som regel hvis bilen har stått over et døgn uten å blitt startet (og er værre når den har stått ute enn i garasje mener jeg). Det hender også at ESP lampa begynner å lyse, motoren sviver svært stygt noen sekunder før den dauer. Dette skjer innnen det første minuttet etter jeg har begynt å kjøre.

- lugger under kjøring, spesiellt mellom 30 og 60kmt, det som skjer er at pådraget plutselig stopper, turtallet synker til ca. 700rpm, kommer igjen når jeg trykker inn gasspedalen, eller venter 2-5 sekunder 

- Fra 45-60kmt har motoren en vibrasjon som merkes når jeg trykker inn gasspedalen.

- Når motoren er kald, og jeg holder gasspedalen helt gjevnt på ca. 3000rpm (tomgang), fusker motoren veldig, og går opp og ned på turtallet, men turtallet stiger etterhvert som motoren blir varmere.

- Samtlige av probleme er verst når motoren er kald, eneste som merkes noe når motoren er varm er det med luggingen, spesielt mellom 30 og 60kmt, men forekommer også i høyere hastigheter.

Håper på svar det er noen som har peiling!

Guest eysteind
Posted

Kan høres ut som problem med drivstofftilførsel? Ville sjekket filter og slanger...

Posted

Den har ingen lekasjer nei... Ser andre som har hatt problemer med dieselpumpa sier at motoren går til maks 3000rpm, men jeg har ingen problemer med å dra den lenger enn dette...

Posted

Ser jeg har skrevet en liten feil; er ikke ESP er EDC lampa jeg mener.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...