TEH Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Selv må jeg si at jeg er veldig svak for bornitt. Det må være den desidert peneste fargen MB har mikset sammen. Ellers er jeg veldig svak for mørke farger som obsidian sort(hmm, er det riktig skrevet tro?), og azurittblå. Tanzanittblå, som jeg har nå er ikke gal den heller da . Kjedeligste må være briliant sølv og smaragd sort. Sølv fordi sånn ca halvparten av alle biler er sølv (føles ihvertfall sånn), og smaragdsort fordi den rett og slett er kjedelig. Styggeste er lett. Den så jeg idag på Mercefreaken. Heeeelt jævelig grønnfarge... se selv her Hva er deres favoritter? eller antifavoritter?
Jørn Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Svak for 040(svart) jeg da. Liker også obsidian svart.Er vel samme som 040,bare i metallic. Liker sølv,fordi den er lett å holde pen,men kjedelig fordi veldig mange har den.Liker også en farge som heter Melanitt sort.Ser svart ut,men skifter mot mørk,mørk grønn i forskjellig lys.Grise fint. Enig i at Bornitt er fint.Har personlig aldri likt RØDE Mercedeser.Vet ikke hvorfor,men synes ikke Mercedes kler denne fargen.Eneste Røde,må være mørk burgunder metallic.Er også noen av disse blå og blå/lilla metallic fargene som er fine. Ellers så synes jeg det også kommer ann på hvilken type Mercedes de forskjellige fargene skal på. Har selv hatt Hvit(147) W124,som var lakkert helt ned inkl.fangere i samme farge.Likte denne veldig godt.Men jeg kunne aldri kjøpt meg Hvit 210!! Men W220 i Hvit,med krom hjul og sotede vinduer er griselekkert.Har skjønt det sånn, at Hvitt er tilbake for fullt i USA nå.Så det er vel ikke lenge før det kommer hit også.Sikkert da med forskjellige lakk-effekter. Men når alt kommer til alt,så er nok 040 favoritten ,etterfulgt av Obsidian svart og Melanitt på tredje plass.Men jeg kunne godt tenkt meg Hvit igjen,men da til "riktig" bil!!!! Er vel noen fine og ikke minst spesielle farger i "Designo" også.Så en j...lig fin S211 med en litt Bronse aktig metallic og en skikkelig "BLÅ" metallic S210 fra "Designo" for en stund siden.Det var helt nydelige farger. Hadde nok brukt god tid på valg av farge idag,hvis jeg hadde vært i den situasjonen at jeg skulle bestille meg ny bil.For når alt kommer til alt,så er det mange fine farger å velge i, å ikke lett å ta "rette" valget.
Olav Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Den styggeste fargen jeg vet om er 803 Riedgrün. Kjedeligste er uten tvil sølv. Peneste derimot er litt verre å plukke ut. Bornit syntes jeg var fint før, men etter noenhundretusen kilometer med slik bil ble jeg litt lei. 040 svart er en klassisk og fin farge, og hvit er også fint på enkelte biler. Skal jeg plukke ut en favoritt blir det vel Almandinsort.
Svein A Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Med stor fare for å skryte av egen bil, Almandinrød metallic er en utrolig pen farge på 124en. Har fått mye komentarer om at den rødfargen er fin på min bil.
FrodeS Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Med stor fare for å skryte av egen bil, Almandinrød metallic er en utrolig pen farge på 124en. Har fått mye komentarer om at den rødfargen er fin på min bil. Jeg har ingen klar favoritt. Syns det er mye fint. Felles for alt er at alle farger blir stygge når de er dårlig holdt. Almadinrød syns jeg er veldig fint. Samme med grønnfargen en del i klubben har, og selvsagt min egen 172 Antrasittgrå. Møøørke farger med litt innslag av grønn eller rød får jeg mer og mer sansen for. Bornitt holdt jeg på å kjøpe, da jeg syntes den var usedvanlig lekker, men nå skjønner jeg ikke helt hva jeg tenkte på.
Guest MB for life Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Hvilke farger som er finest kommer MYE an på hva som er gjort med bilen,eventuelt orginal eller ombygd. Men så lenge lakken er fint behandlet så er mye av fargene kurante.
Geggi Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Obsidian (og 040) er finest, mens "tyskertaxi-fargen" er FÆL.
Guest Marius Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 Enig med deg Ronnie - vit ruuler ! (spesielt på CLS ikke sant )
CHARLIE Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 Er vel ingen hemmelighet at jeg liker best Obsidan-sort metallic (Fargekode 197) og vanlig sort blank (Fargekode 040). Ellers må jeg si at Violan-metallic og Almadinsort metallic er farger som funker. Til visse biler er Hvit en vanvittig fin farge. Jeg synes at w116 og w123 er vanvittig fine i hvitt. W210 kan også passe hvitt, men må da ha veldig mørke vinduer og helst store krommede felger. Den nye S-klassen og CLS er jo helt sinnsykt råe i hvitt!!!!
Guest 2538 Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Med stor fare for å skryte av egen bil, Almandinrød metallic er en utrolig pen farge på 124en. Har fått mye komentarer om at den rødfargen er fin på min bil. Almandinrød funker også på w126
Ronnie Westpold Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Enig med deg Ronnie - vit ruuler ! (spesielt på CLS ikke sant ) Helt enig Marius
CHARLIE Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Jeg er veldig fan av rød merc jeg da Da spesielt røde 190er kanskje :lol:
LadyBenz_ Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Jeg er veldig fan av rød merc jeg da Da spesielt røde 190er kanskje :lol: Ja jeg hadde jo en rød 190 som jeg angrer noe helt forferdelig på at jeg solgte... Men jeg skjønner hintet ditt
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now