Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen som har tips om hvor jeg kan finne 17" "turbinfelger"        (SLR look alike.)  til en fornuftig pris?? 

MVH. H`n

Spørs litt hvor du bor i landet,men Johs Bjerke Rekvisita på Bryn i Oslo har bra priser på "replica" felger.Ring å hør på pris her.Har selv handlet der flere ganger. www.johsbjerkerekvisita.no

Tlf:24058990. De har en egen kolleksjon med felger,som de kaller JBR Design.Bildet er hentet fra denne kolleksjonen.

MB_TWIST.jpg

Posted

35 - 40mm i innpress, de fleste felger er standard med 35mm.

225/40-18 går rett på uten for mye kluss, har du senket bilen veldig mye så kan det subbe litt i plast i bakkant og et par plasser inne i hjulhuset når du kjører i kraftige dumper men eller bør det ikke by på de store problemene.

Jeg kjører med den dimmen og det går helt glimrende.... 8)

• 2 weeks later...
Posted

Ble fortalt at "ekte" SLR turbinfelger har kjørertning på felgene, altså motsatt vridning på H. og V. side, mens disse replikafelfene ikke har det??

Noen som vet om dette temmer???

H`n

Har også sett dette faktisk.Blir liksom feil vei på den ene siden. Tror ikke de lager høyre, venstre felger.

Er det ikke en med navn "HAUK" i klubben vår,fra Stavanger som har slike felger på sin 124?

Sjekk det,så kan du jo høre med han eventuelt.

Posted

Originalfelgene (Fra SLR, som er ganske forskjellige fra disse replicafelgene) er retningsbestemte.

2003_mercedes_slr_mclaren_amg_02_sb.jpg

automobilmesse-leipzig-mercedes-slr.jpg

Forøvrig ikke noe nytt. Jeg tok inn felger til Chevy van fra USA for 15 år siden som var retningsbestemte.

Posted

Forøvrig ikke noe nytt. Jeg tok inn felger til Chevy van fra USA for 15 år siden som var retningsbestemte.

En bekjent kjører Corvette, der alle felgene er forskjellige. Forskjellig bredde/ET foran/bak, og retningsbestemte. Originalt.

Forøvrig en '84-modell. Ganske spesielt med 17" alu da.

• 3 months later...
Posted

Noen som vet hva originale turbinfelger koster? Får man kjøpt disse hos BOS?

De kan man selvsagt få kjøpt gjennom BOS. De koster ca 100.000,-. Om det er inkludert dekk, er jeg litt usikker på. Mener det var 18 eller 19 på den sølvfargede som var på "turne" hos forhandlerene ifjor.

Posted

De kan man selvsagt få kjøpt gjennom BOS. De koster ca 100.000,-

Hmm...  :shock: Til en 1986 300E...? Vel...  :?  :twisted:

...får nok heller klare meg med den type KOPI som jeg nettopp linket til da.....  :lol:

Posted

Ble fortalt at "ekte" SLR turbinfelger har kjørertning på felgene, altså motsatt vridning på H. og V. side, mens disse replikafelfene ikke har det??

Noen som vet om dette stemmer???

H`n

Disse felgene som jeg har har ikke noen bestemt kjøreretning, men jeg behøver det ikke heller, siden jeg ikke kjører i ca. 300 km/t. :lol:

De er 8,5x18 med 225/40-18 dekk med innpress 35 som gjorde at jag måtte montere AMG -uttrekkskit på skjermene framme.

Posted

Sv: "Turbinfelger"

« Svar #16 på: I dag kl. 13:11:37 » 

For nickhatere: Geir Arne Haukelid

Fine Geir!! :thumbright: :thumbright:

Posted

Noen som vet om dette stemmer???

H`n

Disse felgene som jeg har har ikke noen bestemt kjørelengde, men jeg behøver det ikke heller, siden jeg ikke kjører i ca. 300 km/t. :lol:

De er 8,5x18 med 225/40-18 dekk med innpress 35 som gjorde at jag måtte montere AMG -uttrekkskit på skjermene framme.

Jeg har veldig lyst på turbin-felgene i chrome... Har funnet dem bl.a på MBSCA sin webshop.. Men har sendt forespørsel til et norsk firma også om de kan skaffe dem...

Er det det eneste du må gjøre, hvis du velger 8,5" bred felg - å montere AMG-kit`et? Ingen problemer utover dette....?

Posted

I tillegg må du tenke over hvilke dekk du kjøper, ikke de som buler mest. Finn noen smale i 225/40. Selv har jeg Vredestein og de kan komme noe borti når jeg ikke tenker på hvor jeg kjører til tider.

Posted

I tillegg må du tenke over hvilke dekk du kjøper, ikke de som buler mest. Finn noen smale i 225/40. Selv har jeg Vredestein og de kan komme noe borti når jeg ikke tenker på hvor jeg kjører til tider.

Det er kun 2 (eller var det 3?) alternativer jeg kan tenke meg... Michelin, BF Goodrich og ... ja, husker ikke i farten!  :lol:

Disse bygger ikke så mye utover som Vredestein og andre....

Posted

RIKTIG!!!!!

Tror du har lest leksa di ,ja.

Jeg har BF Goodrich G-Force 255/30-20" foran og 295/25-20" bak... Holder såvidt IKKE - men hadde jeg hatt Vredestein, så hadde det gått den veien høna sparker (mot venstre!  :lol: )

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...