Guest Erikt Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Har en w 124 1987 modell 230 E, som jeg har kraftig ulyd, (skrikelyd) ved rattutslag både mot høyre og venstre, mistenker servopumpa for og være synderen, men er uskikker, skifta olje og filter på pumpa, nå i høst, uten at dette hjalp. hva kan feilen være? og finnes det mulighet for overhaling, utbytting av deler i pumpa, eller må den byttes med ei ny?, kr 3500 for ei ny, ikke noe serlig viss den må byttes til ny! takker for svar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C220 Rieger Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Ser at det er en gammel post dette men velger likvell og kunne komme med en liten advarsel: Man skal ALDRI holde fullt rattutslag pga belastningen servo pumpa får av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Som oftest så forsvinner lyden ved skifte av reim og stramme demper.Ta en sjekk på selve strammeren at det ikke er noe løst eller ødelagt....Sjekk dette og bytt løpehjul i samme slengen, at servopumpa har tatt kvelden tviler jeg faktisk litt på, de pleier å gå "forever"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erikt Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Med løpehjul, hva mener du da? og hvor sitter strammeren? er løpehjulet mulig og få tak i løst? Strammer også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C220 Rieger Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Bestilte Strammedemper til min S202 idag. 600.- inkl mva og frakt fra Star Bildeler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 26, 2005 Share Posted May 26, 2005 Med løpehjul, hva mener du da? og hvor sitter strammeren? er løpehjulet mulig og få tak i løst? Strammer også? Alt er mulig å få i "løsvekt", strammeren sitter "mellom/bak" løpehjulet omtrent i midten, ser ut som mange "stag" og på enden sitter et løpehjul.Strammeren har også en demper festet til seg og en justeringsskrue som en kan se rett ved siden av termostaten, litt nedi mellom alle slangene.... Litt vanskelig å forklare, mye bedre om noen kunne lagt ut bilder/ tegninger som viser dette.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.