Guest Thomas Naug Posted October 15, 2006 Posted October 15, 2006 Har en 124 som begynner å riste/vibrere når jeg setter i gang å kjøre! Hva kan være galt nå?
Guest 2271 Posted October 15, 2006 Posted October 15, 2006 Trenger kanskje litt mer informasjon angående dette, f.eks: - Er det automat eller manuell gir? - HVOR kjenner du vibrasjonen/ristingen? - Er det idét du starter? Første som slår meg, er mellomakselen - bytte av balatakoblinger og eventuelt foring i midten av akselen... Eventuelt clutchen..
Guest thomas naug Posted October 15, 2006 Posted October 15, 2006 Ja det er automat og det skjer når jeg begynner å kjøre
Roger H. Posted October 15, 2006 Posted October 15, 2006 Hadde samme symptoner på min 210, måtte ta den fremre "Hardyplate/kopling for et par uker siden, skal inn for å sjekke midtre mellomaxel oppheng og smøring av spleins på mellomaxel i slutten av denne uka..
Frode Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 Kom deg under bilen, sjekk lageret på mellomakselen, det du gjør er å ta tak i akslingen og røsk litt i den midt mellom automat og diff, vandrer den fritt et par cm er lageret røket og det må byttes. Sjekk også balatakoblingene dine når du først skal av med akslingen, det er en på automaten og en på diffen...... Sjekk og motorfestene dine, hvis gummien er trykt helt i sammen så er "lufta gått ut av dem" bokstavelig talt (de er oljefylte) og da kan du får vibrasjoner forplantet i karosseri pga at de ikke demper motorvibrasjonene lenger..... sjekk disse tingene og gi tilbakemelding.... Lykke til...
Guest Thomas Naug Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Han jeg kjøpte bilen av så at Hardyplaten var byttet. Nå har jeg byttet til vinterdekk på bilen å jeg her ikke det problemet lenger!? (Takk for alle svar) Hilsen Thomas (MB LOVER) Naug
Frode Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 He, he..... det var godt du fant ut av det.... da må du huske å rette sommerfelgene til neste år da, eller kjøpe nye.....
Guest Thomas Naug Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 det kan jo ha noe med at jeg har kjørt med ett 205-60-15 dekk og resterene 3 dekkene var 225-45-17. (Sprengte ett dekk)
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now