Guest som Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Har fått anbefalt å kjøpe originale progressive Avantgarde fjærer for å senke bilen en smule (ca 2cm), men helst for å bedre kjørekomforten.Høres dette fornuftig ut, eller bør jeg satse på et annet merke ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Har fått anbefalt å kjøpe originale progressive Avantgarde fjærer for å senke bilen en smule (ca 2cm)' date=' men helst for å bedre kjørekomforten.Høres dette fornuftig ut, eller bør jeg satse på et annet merke ?[/quote']Avantgarden er vel 28mm lavere...Det må vel være mer som skiller en Avantgarde fra en Elegance enn bare fjærer. F.eks. Sportline på 124 hadde i tillegg til lavere/stivere fjærer hardere dempere og annet gummioppheng + stag? (Ja, jeg vet seter var ekstra) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest som Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Avantgarden har andre dempere, og muligens andre puter.Det var Hauk Motor som ga sa det var snakk om ca. 2cm.Vil ikke ha den lavere da den allerede skrubber nedi med frontspoilerennår jeg passerer de værste fartsdumpene på vei til jobb.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 210 bilene er kjent for å ha litt overheng på "leppa". Etter det jeg har forstått gjelder putene etter det utstyret du har. Lite utstyr og mindre vekt mindre puter og andre vegen.....Ang. dempere har jeg ikke peiling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest som Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Kan stemme godt dette med noe overheng, hele påsken gikk med til å skrubbe den, 3 x fastkjøringer ble det også med sleden.Kjettingene hjalp ikke, det lå feil dimmensjon i bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Kan stemme godt dette med noe overheng' date=' hele påsken gikk med til å skrubbe den, 3 x fastkjøringer ble det også med sleden.Kjettingene hjalp ikke, det lå feil dimmensjon i bilen [/quote']Det hjelper med riktig dimensjon Etter å ha kjørt med traktor en stund (124 taxi option) var det sinnsykt jævlig å venne seg til 210. Her hvor jeg bor er det en del dumper, og frontleppa har kost seg på bakkeplan endel ganger for å si det sånn. Men klart, jo mer lav bilen er jo verre er det å få på kjetting også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kristian T Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Må kjøre veldig sakte på dumpene så går det fint. Men på vinteren skal det ikke mye snø til før du kan leke måkebil.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest E320 CDI Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Har fått anbefalt å kjøpe originale progressive Avantgarde fjærer for å senke bilen en smule (ca 2cm)' date=' men helst for å bedre kjørekomforten.Høres dette fornuftig ut, eller bør jeg satse på et annet merke ?[/quote'] Kjøp Avantgarde fjærer og juster høyden med gummiputene, er eneste som er behagelig å kjøre med.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts