Jump to content

Er dette noe for meg?

Recommended Posts

Posted

Kongebil!Tviler på at dette er Norges best velholdte 320 CDI,men den så helt grei ut.

Suveren motor med krefter i massevis.Dreimoment som en lastebil.Går like bra oppoverbakke som på flatmark.Så ut til å være bra med utstyr også.Absolutt noe å anbefale dette.Ikke andre  problemer med denne modellen, enn det er på andre S210,som jeg vet om!

Reis å se og prøvekjør,så handler du nok bil skal du se! :P

Posted

Kongebil!Tviler på at dette er Norges best velholdte 320 CDI,men den så helt grei ut.

:lol: Hmmm... Lurer på hvor DEN er....!?  8)

Posted

Helt enig med Jørn i alt som han sier!! Hvis du kjøper denne, så kommer du garantert ALDRI til å savne en 124 bil igjen!!! En E320 med CDI motor er bare så deilig bil å eie og kjøre. Hvis du i tillegg koster på en chip tuning, så har du bil så det holder!!!! 8) 8)

Posted

Som det sto et annet sted på forumet har det jo vært problemer med instrumentpanelene på 210, så det er jo dermed helt naturlig at det har blitt byttet!

Mitt råd er: Prøv den. Føles den riktig er den riktig.

Posted

:lol: Hmmm... Lurer på hvor DEN er....!?  8)

Hmmm,si det du! Kanskje på Forsiden til MB-Tidende?? 8)  Nei da,bare tuller :lol: .Men tør å påstå at min er mere strøken enn denne ihvertfall. Bruker noen timer i uka på bil,for å si det sånn.Men det gjør vel de fleste på dette forumet 8). Naboen min trodde jeg hadde vært syk her for litt siden,for han hadde ikke sett meg vaske bilen mere enn to ganger på en hel uke :shock:.He he! :P

Posted

En slik bil er nok et skikkelig lokomotiv på landeveien, men at dette er landets mest velholdte 320 er nok en skikkelig overdrivelse... :roll:

Jeg reagerte på at det er skiftet så mye på en bil som har gått KUN 132000 km....girkasse, mye i forstilling, nytt instrumentpanel osv osv. :-k

I mitt hode begynner det å ringe noen bjeller når jeg leser slikt  8-[ . Se bare på slitasjen på bremsepedalgummien... :-k

Når det skiftes dashbord kan du vel i teorien få den km.stand du ønsker...eller  :scratch: ?

Jeg ville sjekket historikken nøye på bilen, og fått tatt en ordentlig, uavhengig, vurdering av den.

Men det er nå i min paranoide verden da... :rolleyes:

Det er nok ikke noe uvanlig å bytte dette på denne kilometerstanden på 210.

I tilegg er det nok en del annet som bør taes snart.

Men når det er sagt så er det kanskje noe av det beste å kjøre, og savnet av 124 blir nok fort glemt etter en liten kjøretur.

Posted

...det jeg mente var at man bør være obs! når man kjøper bil, og ikke stole blindt på det folk sier og skriver. Det er det mange som har brent seg på før...

Jeg mener nå fremdeles at man bør sjekke historikken nøye når man kjøper bruktbil. Er det i tillegg bruktimportert bil er sjansen tilstede for at km.stand ikke alltid er den samme som det som står på speedometeret.

Men jeg sier IKKE at dette er tilfellet med denne bilen....alt kan selvfølgelig ha sine naturlige årsaker.

Jeg har jo faktisk skiftet enkelte ting på min også  :lol:. Men ikke girkasse!

En skikkelig prøvetur og en studie av bilen, inni og utenpå/under og sjekk av historikk må til. Sitter man da igjen med en god magefølelse blir man som regel fornøyd.

Ut i fra enkelte innlegg lengre opp, kunne man få inntrykk av at dette var bare å kjøpe "usett". Ved kjøp av bruktbil SKAL man være kritisk mener jeg. Det er alltid en grunn til at bilen skal selges!

Dette er vi enige om, man har faktisk en viss undersøkelsesplikt også når man kjøper bil.

Posted

Er det i tillegg bruktimportert bil er sjansen tilstede for at km.stand ikke alltid er den samme som det som står på speedometeret.

Den kommentaren der reagerer jeg jeg litt på :wink: . Hvorfor det? Det kryr av diverse aktører i byen (Oslo) som har utstyr til å stille tilbake km på stort sett alle biler av nyere dato. Det er alltid grunn til å sjekke at km stemmer, men jeg skjønner ikke teorien om at biler fra Tyskland har større risiko for svindel på km telleren enn "norske" biler.

Posted

Et faktum du glemmer er at det ikke er så mye prisforskjell i Tyskland på en bil som har gått f.eks. 100.000 km og en som har gått f.eks. 200.000 km. Så tyskerene har ikke den store gevinsten å hale ut av å spole km.stand. Det har derimot nordmenn som importerer. I Norge er jo bil en luksusgjenstand som beskattes så mye at det kun er gamle biler folk flest har råd til. Da er km.stand veldig viktig for prisen!! Dessuten må jo en bil i Norge vare helst i 20 år, så da må jo km.standen være minst mulig. I Tyskland betyr ikke km.standen så mye, fordi at bilene er jo så "billige" der likevel. :?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...