Jump to content

Panel skifte?

Guest Hav

Recommended Posts

Hei

Jeg ville bytte interiør panelet mitt,men det var ikke bare bare... For å fjerne klimaet må jeg har spesial "nøkler" til å dra ut den. Er dt mulig å kjøpe den, eller må jg ned til et verksted for å få dette gjort?

Noen som vet hvordan jeg kan ta av dør panelene også uten å ødelegge de klipsene som holder panelet?

W202 modell dette er snakk om..

mvh

Hav

Guest GammelGul

Jeg kjøpte slike "nøkler" for noen år siden, kosta ikke stort. De brukes på originale radioer også. Passer også på Audi/VW om det skulle bli nødvendig. :wink:

Guest Espen
Hei

Jeg ville bytte interiør panelet mitt' date='men det var ikke bare bare... For å fjerne klimaet må jeg har spesial "nøkler" til å dra ut den. Er dt mulig å kjøpe den, eller må jg ned til et verksted for å få dette gjort?

Noen som vet hvordan jeg kan ta av dør panelene også uten å ødelegge de klipsene som holder panelet?

W202 modell dette er snakk om..

mvh

Hav[/quote']

Hvis det er samme prinsippet som på en 210, er det ikke bare å dytte i bakkant av klimakontrollen for å få det ut?

Nei, det er det nok ikke på denne.Den har plass til to "nøkler" på hver sin side... fikk dratt ut av en verksted en fjern gang,husker det fra da.

mvh

Hav

Guest Espen

Ok, har tatt av panelet på en 210, dog med ac. Men klimakontrollen har en form lik en cd/kasettspiller. Trodde derfor at du bare kunne stikke hånda bakfra og dytte på hvis du hadde fjernet askebeger og oppbevaringsrom på forhånd.

jeg trodde det samme, men prøvde veldig lenge... den kom ikke ut.Den satt fast, eneste som skjedde er at fronten løsnet.fikk den ikke ut, men vet at det har gått med de "nøklene". har du noen erfaring med dørpanelene?

Mvh

Hav

ja, det er nok lurest med å ha mest mulig informasjon og kjentskap til bilen sin. Er så lei av å sende bil til verksted hvor de bruker veldig langt tid og tar penger :)

Mn jeg har hele søndagen på meg, får vel bare begynne å se hvor langt vi kommer..

mvh

Hav

Guest Espen

Til informasjon betalte jeg drøye 250,- for min bok til 124 serien. Du må neppe ut med mer enn 300,- som absolutt er verdt pengene. Du lærer masse selv og sparer penger :wink:

hehe.. hadde til å med betalt 500kr. Må si det er en deilig følelse å fikse på bilen og gjøre modifikasjoner personlig...jeg føler det slikt hvertfall.

Så vi skal nok finne den boken.. :D

mvh

Hav

På 210`en må du ha de riktige nøkklene for å få ut klimaenheten, ikke noen annen mulighet. Samme nøkler men noe lengre hvis du har Comand som også skal ut.

Dørtrekkene har skruer under dekselet bak åpne-hendelen og bak Airbagmerket på dørtrekket (bare vipp det ut). Samt en skrue over opevaringsrommet i døren (undersiden av det lange håndtaket.

Du kan så dra av clips`ene nedenfra og opp (tåler en god del) og så hekte av trekket oppe langs med vinuet.

Verre å få det på igjen......... :shock:

Guest syljua

Hei,

Har vært i samme situasjon som deg;

http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?t=5246&highlight=bilstereo

Når det gjelder dørklipsene, så kjøpte jeg en kunststoff/plast kile

får å få tak og bende ved selve klipsen og ikke bøye selve trekket.

Etterpå var det bare å smelle de inn i døra igjen.

Se også på denne instruksjonen her;

http://www.baxnet.net/merc/doorchecks/story.htm

Og her er ett nærbilde av mitt trekk (W140) som jeg tok av fordi

det knirket i treværket (la på ekstra store skiver for å ikke skade pappen)

doertrekk1.jpg

mvh,

syljua

1998 S320 W140

Hei

Tror jeg er den eneste som ikke kan dette :?

Men jeg tror nok skal greie dette nå, må jo begynne å gjøre ferdig bilen til gol. Utvendig må ser bra ut, men innvendig må se bedre ut :)

(PS! tilfelle noen vil ta titt inn i bilen pga det ser så bra ut utvendig :D )

Mvh

Hav

Guest syljua

Neida, men det hjelper å søke litt.

(lenken jeg hadde til bilstereo fjærning var feil, nå er den riktig

i innlegget over.)

mvh,

syljua

1998 S320 W140