Guest Hav Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Hei Jeg ville bytte interiør panelet mitt,men det var ikke bare bare... For å fjerne klimaet må jeg har spesial "nøkler" til å dra ut den. Er dt mulig å kjøpe den, eller må jg ned til et verksted for å få dette gjort? Noen som vet hvordan jeg kan ta av dør panelene også uten å ødelegge de klipsene som holder panelet? W202 modell dette er snakk om.. mvhHav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Jeg kjøpte slike "nøkler" for noen år siden, kosta ikke stort. De brukes på originale radioer også. Passer også på Audi/VW om det skulle bli nødvendig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hav Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 okey, men er det mulig å kjøpe dt på autotrio? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Hei Jeg ville bytte interiør panelet mitt' date='men det var ikke bare bare... For å fjerne klimaet må jeg har spesial "nøkler" til å dra ut den. Er dt mulig å kjøpe den, eller må jg ned til et verksted for å få dette gjort? Noen som vet hvordan jeg kan ta av dør panelene også uten å ødelegge de klipsene som holder panelet? W202 modell dette er snakk om.. mvhHav[/quote']Hvis det er samme prinsippet som på en 210, er det ikke bare å dytte i bakkant av klimakontrollen for å få det ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hav Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Nei, det er det nok ikke på denne.Den har plass til to "nøkler" på hver sin side... fikk dratt ut av en verksted en fjern gang,husker det fra da. mvhHav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Ok, har tatt av panelet på en 210, dog med ac. Men klimakontrollen har en form lik en cd/kasettspiller. Trodde derfor at du bare kunne stikke hånda bakfra og dytte på hvis du hadde fjernet askebeger og oppbevaringsrom på forhånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hav Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 jeg trodde det samme, men prøvde veldig lenge... den kom ikke ut.Den satt fast, eneste som skjedde er at fronten løsnet.fikk den ikke ut, men vet at det har gått med de "nøklene". har du noen erfaring med dørpanelene? MvhHav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Har verken skiftet på en 210 eller en 202, men her er i allefall en video for 210. Sikkert noe av det samme.... http://www.edsoto.com./w210/disassembly_doors.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hav Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 ok,stor hjelp den video klippen! MvhHav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 ok' date='stor hjelp den video klippen! MvhHav[/quote']Det finner du først ut av når du begynner....I verste fall selger de bla. på Torshov Bilrekvisita og andre utsalgssteder Haynes reparasjonsmanualer. Ikke dyrt i det hele tatt, maks 300,-. http://www.classicgarage.com/classicgarage/19mebec1ltow.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hav Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 ja, det er nok lurest med å ha mest mulig informasjon og kjentskap til bilen sin. Er så lei av å sende bil til verksted hvor de bruker veldig langt tid og tar penger Mn jeg har hele søndagen på meg, får vel bare begynne å se hvor langt vi kommer.. mvhHav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Til informasjon betalte jeg drøye 250,- for min bok til 124 serien. Du må neppe ut med mer enn 300,- som absolutt er verdt pengene. Du lærer masse selv og sparer penger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hav Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 hehe.. hadde til å med betalt 500kr. Må si det er en deilig følelse å fikse på bilen og gjøre modifikasjoner personlig...jeg føler det slikt hvertfall. Så vi skal nok finne den boken.. mvhHav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest som Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 På 210`en må du ha de riktige nøkklene for å få ut klimaenheten, ikke noen annen mulighet. Samme nøkler men noe lengre hvis du har Comand som også skal ut.Dørtrekkene har skruer under dekselet bak åpne-hendelen og bak Airbagmerket på dørtrekket (bare vipp det ut). Samt en skrue over opevaringsrommet i døren (undersiden av det lange håndtaket.Du kan så dra av clips`ene nedenfra og opp (tåler en god del) og så hekte av trekket oppe langs med vinuet. Verre å få det på igjen......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest syljua Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Hei, Har vært i samme situasjon som deg; http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?t=5246&highlight=bilstereo Når det gjelder dørklipsene, så kjøpte jeg en kunststoff/plast kilefår å få tak og bende ved selve klipsen og ikke bøye selve trekket.Etterpå var det bare å smelle de inn i døra igjen. Se også på denne instruksjonen her; http://www.baxnet.net/merc/doorchecks/story.htm Og her er ett nærbilde av mitt trekk (W140) som jeg tok av fordidet knirket i treværket (la på ekstra store skiver for å ikke skade pappen) mvh,syljua1998 S320 W140 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hav Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Hei Tror jeg er den eneste som ikke kan dette Men jeg tror nok skal greie dette nå, må jo begynne å gjøre ferdig bilen til gol. Utvendig må ser bra ut, men innvendig må se bedre ut (PS! tilfelle noen vil ta titt inn i bilen pga det ser så bra ut utvendig ) MvhHav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest syljua Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Neida, men det hjelper å søke litt.(lenken jeg hadde til bilstereo fjærning var feil, nå er den riktigi innlegget over.) mvh,syljua1998 S320 W140 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts