Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Lurte på om dere der ute kunne hjelpe meg litt med størrelser på bremser.

Har i dag en c180 w202 94mod som jeg tenkte jeg skulle bytte skiver og calippere på grunnet motorbytte til 200 eller 220 motor.

Det som er i dag er: Foran 284mm i diameter og 12mm tykke ikke ventilerte skiver.

Bak er det 258mm og 9mm tykke skiver.

Bremsene bak er det likt opptill c220.

Kan få tak i bremsene foran til en c230 compressor,der er størrelsen på skivene foran 288mm i diameter og 25mm tykke ventilerte skiver.

Bak på c230 compressoren er det 278mm store skiver.

Det jeg lurte på er om jeg kan bruke de bremsene foran fra 230comp. og bruke mine orginale bremser (258mm) bak,eller må jeg bytte til 230 comp skiver bak (278mm)

eller må jeg skaffe meg c220 bremser foran på 284mm?

Blir det feil i bremse fordelingen eller går det greit?

Mvh.

Morgan

Posted

Hei

Lurte på om dere der ute kunne hjelpe meg litt med størrelser på bremser.

Har i dag en c180 w202 94mod som jeg tenkte jeg skulle bytte skiver og calippere på grunnet motorbytte til 200 eller 220 motor.

Det som er i dag er: Foran 284mm i diameter og 12mm tykke ikke ventilerte skiver.

Bak er det 258mm og 9mm tykke skiver.

Bremsene bak er det likt opptill c220.

Kan få tak i bremsene foran til en c230 compressor,der er størrelsen på skivene foran 288mm i diameter og 25mm tykke ventilerte skiver.

Bak på c230 compressoren er det 278mm store skiver.

Det jeg lurte på er om jeg kan bruke de bremsene foran fra 230comp. og bruke mine orginale bremser (258mm) bak,eller må jeg bytte til 230 comp skiver bak (278mm)

eller må jeg skaffe meg c220 bremser foran på 284mm?

Blir det feil i bremse fordelingen eller går det greit?

Mvh.

Morgan

Du får det sikkert til å passe, men bremser er viktige ting, og det er nøye avstemt fra fabrikken. Jeg ville byttet alt

Posted

ok,

blir litt usikker på hva jeg skal gjøre. Det er jo ikke store forskjellen i diameteren på skivene foran mellom c220 (284mm) og c230 komp (288mm) og c220 bruker de samme bremsene bak som de jeg har nå(258mm)

Synes det ser vanskelig å bytte bremse skjoldene bak. Noen som har erfaring med det?

Posted

ok,

blir litt usikker på hva jeg skal gjøre. Det er jo ikke store forskjellen i diameteren på skivene foran mellom c220 (284mm) og c230 komp (288mm) og c220 bruker de samme bremsene bak som de jeg har nå(258mm)

Synes det ser vanskelig å bytte bremse skjoldene bak. Noen som har erfaring med det?

Ser når jeg leser en gang til at de var nå fryktelig liten forskjell i diameter foran, da. Tykkelsen og at de er ventilert gjør vel stort sett at de tåler mer før de blir varme. Er det store forskjeller på calipperene i størrelse på stemplene og antallet av dem?

Posted

Hei.

har ikke fått sett på bremsecalipperne til hverken c220 eller c230 enda,men det får jeg gjort på fredag.

Tror jeg går for c230 calipperne for da får jeg kjøpt sports bremseskiver fra brembo. Det får du nemlig ikke gjort med c220 calipperne.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...