Jump to content

nye bilen


bige

Recommended Posts

  • Replies 265
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da så.

vet at noen kunder i USA har fått nye C klasser med 485 standard fjæring istedenfor 486 sportsfjæring, med det resultatet at de har svære glepper mellom dekk og skjermer.

 

PS!

har bilen fått sånn strømuttak på fangeren? mener jeg ikke så det på de første bildene.

 

Link to comment
Share on other sites

Da så.

vet at noen kunder i USA har fått nye C klasser med 485 standard fjæring istedenfor 486 sportsfjæring, med det resultatet at de har svære glepper mellom dekk og skjermer.

 

PS!

har bilen fått sånn strømuttak på fangeren? mener jeg ikke så det på de første bildene.

Erfarte raskt att den trenger mye strøm når webasto brukes flittig - elsker varm bil - så derav Defa lader montert standard  - på siden SÅ JEG HUSKER OG TA DEN UT før jeg kjører ..........ja jeg har glemt det "noen" ganger

Link to comment
Share on other sites

 

litt innviklet dette - de skulle først levere den 24-12-2014 - men da kunne vi ikke få alt utstyret - så ble det bestemt den skal registreres og leveres  06-03-2015 ( jeg er 60 år den dagen) derav den ventingen . Det med vinter felgene er egentlig min skyld , da jeg hørte prisen på AMG 18" (54tkr) sa jeg ta 17" og de tok da noe de hadde på lager - men der er vi ikke ferdige ......

 

Gratulerer med dagen, og levert bil!

 

Link to comment
Share on other sites

Ja da er Lj 58358 lykkelig i garagen og koser seg . Noe jeg lurer på om dere kjenner til , den har "ad blue" noen erfaringer ....... og ny "drulen" av en fjernkontroll til webastoen , noen som har link til bruks annvisning ? Ellers er lyden i bilen vært prisen .

Link to comment
Share on other sites

Fine bilen!  :D Hva har du fylt det opp med? En tank?

Var ikke klar over jeg fikk "ad blue"  Men for og klare en eller annen EURO 5-6 eller 7 må den ha dette  :?

Hva er det?

Synes det høres merkelig ut å måtte være "avhengig " av tilsett fra fødselen av.

Hva skjer når motoren blir eldre å dyser og slikt bil til koksa?  Da får di jo ofte høyere utslipp, men det der Euro 5-6 eller 7 har kanskje ikke noe med utslipp å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Er den tanken i reservehjulsbrønnen ment for ad-bluen? Hvor ofte skal det fylles på?

Ja det er den tanken . Og det kan ingen si meg -den er på 25,5l med 0,5 l i reserve . Det jeg har lest meg til - med forbehold - er 0,1% av forbruk ........ :shock:

Link to comment
Share on other sites

??? På min kones ny C 250 er påfylling av AD blue påfylling ved siden av diesel tanklokket. Kan nok kjøre mange tusen km. før den må fylles. Det kan vel gjøres på service . Forbruket er jo meget lavt på denne motoren med over 200 hk. og 500 nm. (Og 4WD).

Link to comment
Share on other sites

??? På min kones ny C 250 er påfylling av AD blue påfylling ved siden av diesel tanklokket. Kan nok kjøre mange tusen km. før den må fylles. Det kan vel gjøres på service . Forbruket er jo meget lavt på denne motoren med over 200 hk. og 500 nm. (Og 4WD).

på min E er det fylling rett i denne  tanken . Jeg skrev sikkert så det er ikke er lett og forstå men , det sprutes inn 0,1 % av den mengden diesel bilen bruker , så den holder lenge ....

Er det ikke en egen lampe i instrumentpanelet som viser nivået i denne tanken, da?

Ikke nivået men den gir beskjed når det er "X" starter igjen før det må fylles . Til slutt lar elektonikken ikke bilen bli startet ....

Link to comment
Share on other sites

etter noe små turer er første inntrykket - meget bra - bruker mer diesel (0,73 )- lettere på rattet - lettere og parkere - med alle mulige extra pipe og 360 kamera . eneste minus sommerdekkene "støyer " mer en det vi ønsker - blir sannsynlig vis byttet til annet merke ( Michelin)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...