Jump to content

Bilder av min MB 250 BT 4 matic t205


Trond67

Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kom på 409 kr hos erik arnesen  8) bare å vente på inspirasjon til monteringsjobben  :D

 

Det var lavere enn forventet, selvom det bare skulle mangle for noen få bokstaver + et 4-tall  :P

 

Har du forresten merket noe du ikke er fornøyd med på bilen din?

 

Jeg kan ikke si at jeg har det, nå rundet den nettopp 1000km så ikke voldsom med erfaring enda men...

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg rundet 55ookm og det meste er veldig bra. Merket i regnet i går at vindusviskere skjelver fælt når de går men har ikke fått undersøkt noe mer rundt dette enda.

Et problem jeg har hatt en stund er at rolloen over bagasjen har en tendens til å sprette opp og bli stående i åpen stilling vist man kjører litt fort i en fartsdump etc.

 

Skikkelig artig opplevelse var at jeg for et par dager siden lot bilen parkere selv for første gang. Har egentlig ikke reflektert over fungsjonen før jeg så noen på fb hadde lagt ut video :-) Veit ikke om jeg kommer til å bruke det noe særlig men gøy var det  :D

 

Link to comment
Share on other sites

Trond - du kunne vist til den linken jeg sendte deg, og bedt om samme pris 299kr:)

 

jeg lar alltid bilen lukeparkere ved gateparkering på langs. Da har man kjørt forbi luka, og bilen sier ifra at det er ledig plass, og da er det bare å la den parkere. ofte klarer den det på første forsøk.

det er ganske artig, særlig for de som sitter på, de blir like imponert hver gang.

 

Men i parkeringshus og store parkeringsplasser der bilene står med snuta inn/ut, så er sensorene mye tregere enn deg selv. Grunnen til det er at du må nesten kjøre forbi en luke for at bilen skal finne en luke. Når du da har kjørt forbi og lar den parkere, så blir det sinnsykt mye kjøring frem og tilbake før den får parkert. Mens hvis man skulle ha parkert i en sånn luke selv, så hadde man bare sette luka fra avstand, og plassert bilen slik at man kan rygge rett inn i luka.

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg huske til neste gang  :D nå ble det jo samme pris når man la til frakt fra det nettstedet.

 

Kom forresten på et par ting til som er ganske irriterende og kanskje noen har løsning på?

 

1 hver gang man starter bilen så ringer det så høyt at man skvetter på første innkommende samtale?

2 Hver gang man starter så må man trykke ok osv på kart. Og selv om jeg søker 90 prosent på adresser i oslo og bærum så legger den ikke det som en slags favoritt?

 

Jaja ilandsproblemer er også problemer :-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Har samme på mitt. Garmin husker ikke siste by.

Du må trykke på OK på kart hver gang - det er typisk Garmin.

Men selv om du ikke er inne i kart så er navi på i bakgrunn. Har lagt inn alle fartskameraene i Norge og selv om jeg ikke har vært inne på navi så piper den hver gang jeg nærmer meg fotoboks.

 

 

Ringelyden har jeg ingen løsning på. Min ringer også ganske høyt men kanskje man må stille dette inn mens det ringer for at den skal huske det?

Link to comment
Share on other sites

Har lagt inn alle fartskameraene i Norge og selv om jeg ikke har vært inne på navi så piper den hver gang jeg nærmer meg fotoboks.

 

Hvordan får man til dette..?

 

En annen ting, kode 213 - komfort direktestyring skal være standard på C250 4M, likevel står ikke koden i datakortet..?

Hvertfall ikke det jeg finner på nett...

 

Meningen med denne er vel at styrefølelsen skal kunne endres fra komfort til sport osv., mener å ha merket forskjell, hvertfall i motorvei hastigheter, men synes det fortsatt er rart at koden ikke står oppført?

Link to comment
Share on other sites

Last ned filen som passer for Garmin fra:

https://sites.google.com/site/odingpsm/fotobokser

 

Du skal laste ned ATK_NO_SE_36x36pix_050315.gpi filen som gjelder for nyere modeller av Garmin.

 

GPI filer for Garmin, kopier gpi fila rett inn i mappa Poi på gps eller minnekort.

 

 

Last ned. Ta ut minnekortet fra bilen og sett minnekortet inn i PC'en. Finn mappen som heter "POI" og legg filen rett inn i denne mappen.

Sett minnekortet tilbake i bilen, og da vil alle fotoboksene være der.

 

PS! Jeg måtte prøve meg litt frem. Selve lyden husker jeg at jeg ikke fikk til å fungere 100% så Odin laget en fil spesielt for meg. Hvis ikke fila du laster ned ikke gir advarsel ved å plinge, så ta kontakt med meg så kan du få samme fila som jeg har i minnekortet mitt. Mitt er dog noen få mnd gammel, mens filene som ligger på odins nettside oppdateres jevnlig. jeg ser at siste fil er oppdatert 23.04.15.

 

Her ser du dette i min tråd:

http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=65532.msg394817#msg394817

Link to comment
Share on other sites

Takker igjen for tips Megaoctane  8) Skal få lastet ned de greiene der.

 

Mener å huske at den comfort styringen falt bort når man valgte amg?

Hardheten på styring kan man jo fortsatt velge i kjøremodus innstillingene hvor man kan velge mellom comfort og sport.

 

anngående lydtrykk i tlf så er det bare å trykke minus når det ringer og ringelyden blir svakere. Problemet er at den er like høy igjen neste gang man starter bilen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner firehjulsdrift, dreiemoment og bil uten LYDER

 

Da venter du på perfekt bil hvertfall  8)

 

De emblemene er syyykt overpriset...

Jepp 😉 Har alltid irritert meg over de som ikke klarer å kjøre i 80 med tilhenger m/brems, men nå forstår jeg...

Link to comment
Share on other sites

 

 

anngående lydtrykk i tlf så er det bare å trykke minus når det ringer og ringelyden blir svakere. Problemet er at den er like høy igjen neste gang man starter bilen..

 

Kan ikke være så enkelt at det er volumet på Bluetooth-tilkobling på telefonen som må justeres?

 

Det med rolloen høres jæv... irriterende ut..

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

 

anngående lydtrykk i tlf så er det bare å trykke minus når det ringer og ringelyden blir svakere. Problemet er at den er like høy igjen neste gang man starter bilen..

 

Kan ikke være så enkelt at det er volumet på Bluetooth-tilkobling på telefonen som må justeres?

 

Det med rolloen høres jæv... irriterende ut..

 

Apropos rollo... Det skjedde meg i går også, riktignok over en veldig skarp/liten fartsdemper..

Link to comment
Share on other sites

Velkommen etter  :lol:

 

Ser mye bedre ut!

 

Hlieberg, hvis du skal fjerne ditt og ikke har fått bilen enda, hvorfor ikke bare la forhandler gjøre det..?

 

Tror jeg lar min være uten 4matic emblem, så får de som vil heller lure...  :P

 

Ellers koster nok 4M emblemet mellom 500-1000,- et sted fra norsk forhandler.

 

Fikk bilen i går, de har gjort endring på 2016-modellen, så nå står det: C250d på ene siden og 4MATIC på høyre siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Da er bilen blitt 1 år. Så langt så er det meste veldig positivt. Den har rullet 22000 og var på 1 service i forrige uke. Ting som ble rettet var:

1. Skurring i høyttaleren på førersiden foran

2. knirk i baksete

3.rollo som spratt opp i humper

Ikke mye å klage på men andre ord. Dagens beste var påfylling av addblue, som kom på 400 i addblue og 360 i arbeidspenger. Hmmm.

 

På den positive siden så er det en bil man gleder seg til å kjøre hver dag. Skikkelig kjøreglad og komfortabel på en gang. Man får et ekstra bredt smil vist det har snødd i løpet av natten og man veit man skal ut å kjøre på noen svingete veier. bilen har bakhjulstrekk karakter bare med mye bedre fremkommelighet med 4matic.

Jeg har vel pleid og bytte bil veldig ofte og gjerne etter ca 1 år men denne er jeg ikke i nærheten av å ville bytte in. Sier nok sitt :-)

 

 

 

20160128_123938.thumb.jpg.f85972cb86f78fcff10d6b986fe30748.jpg

Link to comment
Share on other sites

👍 . Konas 250 skal på service Mandag. Liten ulyd i førerdøren og noe knirk bak.  Jeg fyller tanken gratis når jeg får låne den.😉 Fantastisk bil.  Lite minus for kne går i konsoll , kunne vært "avrundet" ved / under tenningslåsen . Jeg er 192 cm høy og sitter ellers som i tyske og svenske biler som en "Konge" .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da er bilen blitt 1 år. Så langt så er det meste veldig positivt. Den har rullet 22000 og var på 1 service i forrige uke. Ting som ble rettet var:

1. Skurring i høyttaleren på førersiden foran

2. knirk i baksete

3.rollo som spratt opp i humper

Ikke mye å klage på men andre ord. Dagens beste var påfylling av addblue, som kom på 400 i addblue og 360 i arbeidspenger. Hmmm.

 

På den positive siden så er det en bil man gleder seg til å kjøre hver dag. Skikkelig kjøreglad og komfortabel på en gang. Man får et ekstra bredt smil vist det har snødd i løpet av natten og man veit man skal ut å kjøre på noen svingete veier. bilen har bakhjulstrekk karakter bare med mye bedre fremkommelighet med 4matic.

Jeg har vel pleid og bytte bil veldig ofte og gjerne etter ca 1 år men denne er jeg ikke i nærheten av å ville bytte in. Sier nok sitt :-)

 

Har lurt litt på når jeg vil få melding om service. En kollega med A-klasse sa dette uansett kom etter 1 år (han kjører lite), men selger sa at bilen skulle gi beskjed. Men altså rundt 22.000 km på din? Det høres greit ut ift. servicekostnader (har ikke serviceavtale).

Det med knirk i baksete, fant de ut av det? Jeg har knik bak, men høres mer ut som det kommer fra bakvogn/understell, særlig når det er kaldt? Dette har jeg hatt på Audi A6 (med luftfjæring) og på Volkswagen og ikke noe man har klart å gjøre noe med, da bilene er "konstruert" slik iflg. verksted... Har derfor foreløpig ikke klaget på C-klassen.

Hva fikk de egentlig gjort med rollo'en? Jeg er ikke veldig plaget, har vel bare opplevd det 1 eller to ganger over små, veldig skarpe fartshumper.

 

Jeg er også veldig fornøyd, med unntak av:

Parkeringssensorer ikke gir lyd før man er veldig nærme hindring. Fungerer mye bedre med lyd hele tiden, slik de fleste andre merker har.

- Lys- og vindusvisker/spyling på samme hendel fungerer dårlig. Dersom man bare skal dra viskerne over ruten én gang er det enklere å bare dra vindusviskerhendel ned, i stedet for å skru på enden av hendel. I tillegg er det fort gjort å bomme på spylingen når det bare er en knapp på enden.

- Man må langt inn i en meny via rattet for å skru av ESP/tractioncontrol…

- Knirk i bakvogn når det er kaldt

- Møkkdårlig service hos BOS. Kun 1 mailadresse oppgitt på nettside, får ikke svar ved henvendelser til deleavd. hverken på mail eller tlf. Svært dårlig oppfølging fra selger før og etter kjøp.

 

Men ellers meget fornøyd, og noe av det over er "bagateller" :)

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk også melding om service i displayet så det passet med at bilen ble 1 år. Joda bilen ble tyst og fin  så det fikset de greit. Angående rolloen så er den vel midlertidig fikset og den har ikke sprettet opp siden. Men skjønte det sånn at bedre mekanismer er på veg.

 

For øvrig så kan jeg glatt anbefale erik arnesen på Bryn. Knall god servise hvor hvert enkelt ankerpunkt jeg hadde ble utredet og behandlet. Fikk jo også nyvasket bil tilbake og gratis lånebil :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...