Megaoctane Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Hei Trond! IKKE kast bort penger på Ditec please. Detailersclub.no er full av detailere som vil gjøre jobben bedre. Hvis du velger å vaske for hånd med de rette kjemikaliene (koster tilsammen 1000kr og varer til 20-30 vask) så vil du kun trenge et stegs polering hver gang. Det går også an å kun få en ordentlig behandling en gang på våren og bare vokse bilen til vinteren. Hvis du likevel ønsker en slags "langtidsvarende" løsning så ville jeg uten tvil gått for Gtechniq eller Modesta coating. Legg ut en anmodning på forumet her: http://www.detailersclub.no/forum/forum/56-jobb-%C3%B8nskes-utf%C3%B8rt/ Så får du prisoverslag fra ekspertene. Modesta og Gtechniq vil vare mye mye lengre enn Ditec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond67 Posted March 26, 2015 Author Share Posted March 26, 2015 Ok ! takker for tips. Skal sjekkes ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alexanderst Posted March 26, 2015 Share Posted March 26, 2015 Eksempel på nybilklargjøring av en liknende bil: http://www.detailersclub.no/forum/topic/23433-ss-nybilshine-av-mercedes-c-klasse-2015/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond67 Posted March 27, 2015 Author Share Posted March 27, 2015 Se der ja så ut som den fikk godt stell . Megaoctane: Vist man vil prøve seg litt selv hvilke 4 produkter bør jeg gå for? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 Er dårlig med tester på de ja. Tror kanskje du greier ende et lite hakk til på pris Har forøvrig lagt merke til at nede på dørpanerer og slik så begynner lakken alt å trenge polering i mens den fortsatt er fin høyere opp på bilen. ER ikke dette litt tidlig da bilen bare er ca 2 måneder? Lurte også i den forbindelse på om jeg skulle kjøre dietec behandling eller følge polering vår og høst linjen? Takk for tipset Ang bilpleie har du allerede fått gode tips, ser jeg. Skal du gjøre noe selv, vil jeg anbefale hardvoks, holder mye lenger enn vanlig voks og gir langt bedre glans iflg min erfaring. Bruker selv Swissvax. Koster litt, men én boks holder jo lenge. Voksen fra ifjor sommer er fremdeles igjen på tak, panser etc. Sidene blir nok mer utsatt for salt etc, så der forsvinner det naturlig nok fortere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alexanderst Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 http://www.swissvax.no/produkter/entry-collection/swissvax-entry-collection-med-shield-voks I denne pakken får du det meste du trenger for din nye bil. 1x SWISSVAX Shield 200 ml. - Standard langtidsbeskyttende voks med PTFE (Teflon) Denne har du til minst 15 behandlinger av bilen din, voksen skal legges tynt over hele bilen og buffes etter 10 min. Deretter skal den stå å herde i 24 timer for å få best mulig holdbarhet. Jeg vokser bilen 3 ganger i året med denne boksen for maksimal effekt. 1x SWISSVAX Cleaner Fluid Regular 250 ml - Lakkrens med prevoks olje Denne bruker du før voksen. Ta for deg ett og ett panel om gangen, jobb inn produktet med påføringspute og buff av tvert. 1x SWISSVAX Car Bath 250 ml - Bilshampo konsentrat Dette er en fin bilshampoo som ikke sliter nevneverdig på voksen. Resten er tilbehør for å jobbe med produktene: 1x SWISSVAX Pneu 250 ml - Gummifornyer for dekk og gummimatter 1x SWISSVAX Cleaner Fluid Påføringspute 1x SWISSVAX Voks Påføringspute 1x SWISSVAX Micro-Fluffy Voks - Høykvalitets microfiberklut 1x SWISSVAX Micro-Fluffy Cleaner Fluid - Høykvalitets microfiberklut 1x SWISSVAX Håndbok på Norsk 1x SWISSVAX Entry Cooler Bag - Entry størrelse Før en slik behandling anbefaler jeg en skikkelig vask. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond67 Posted March 28, 2015 Author Share Posted March 28, 2015 Takker tenker jeg går for den pakka der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond67 Posted March 28, 2015 Author Share Posted March 28, 2015 Da fikk vogna en liten vår skrubb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Nice PS: Lurer på om jeg skal fjerne "Bluetec"-merket når jeg får min, kunne heller tenke meg at det stod 4Matic der. Merkelig at det ikke står noe sted på disse at det er 4Matic. Husker jeg måtte spøre selgeren om det var 4Matic da jeg prøvekjørte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond67 Posted March 28, 2015 Author Share Posted March 28, 2015 Enig i det. Men i disse dager hvor "alle" hater diesel og noen til og med vil forby de i indre bykjerner på utsatte dager så kan kanskje det merket være gull verdt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond67 Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Hadde jo vært litt mer svong over 250 4matic AMG da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toalmar Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Hadde jo vært litt mer svong over 250 4matic AMG da Alt er mulig, bare å bestille dekaler og sette på selv.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Jeg hadde byttet uten tvil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond67 Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Helt klart mye kulere ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Hadde jo vært litt mer svong over 250 4matic AMG da Sant nok Ift det med diesel, så røper man jo ikke at det er diesel om det står 250 4Matic da? Men folk som hører den vil jo fort skjønne det, er jo ikke den aller mest stillegående dieselen, men med god støydemping er det ikke noe problem. Ift. det med dieselforbud etc. er jeg ikke så bekymret. Denne oppfyller Euro6-kravene. I siste Motor ser du også at det er dieselmotorer i MB C220, VW Passat og en Ford som faktisk slipper ut minst partikler fra kald motor. Bensinmotorene slipper ut langt mer. MB C220 Bluetec (med bakhjulsdrift) kom forresten på delt 1. plass sammen med VW Passat i vintertest En annen ting er hvordan de skal klare å håndheve et evt. dieselforbud i byene, som i tillegg kun blir aktuelt et par ganger i løpet av året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Jeg hadde byttet uten tvil. Så ikke så dumt ut det, nei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik e Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Konas MB 250 4 Matic. AMG utvendig og innvendig uten emblem er tøff og overrasker mange med fart og fremkommelighet.😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik e Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 En ting til . Tar alltid av skiltplater. Skrur skiltet rett på støtfanger/bakluke. Prøv,blir flott. Spesielt foran. God påske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Eller feste med dobbelsidig teip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 http://www.ebay.de/itm/Original-Mercedes-Benz-Schriftzug-Typenzeichen-Emblem-W204-W211-W212-W203-4matic-/131475381747?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1e9c8b1df3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BenzBølla Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Bluetec merket mitt var av før jeg hentet bilen, ga klar beskjed om det. Får litt VW/Bluemotion feeling av det... Står kun C250 på min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond67 Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 Ser ut som det er ganske lett å fjerne disse merkene da. Hårføner og litt fiskesnøre gjør vist susen i følge you tube Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Får se om man gidder å gjøre noe med det, men skal vel gå rimelig greit på den måten, deretter litt 3M Citrus Cleaner til å ta limrestene etterpå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Ser ut som det er ganske lett å fjerne disse merkene da. Hårføner og litt fiskesnøre gjør vist susen i følge you tube brukte - http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Demonteringsjern-av-plast-19513/ virket sååååå fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Har et tilsvarende sett her i et annet merke, og alt jeg kan si er at det er gull verdt, spesielt om man driver inni bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.