Jump to content

Bilder av min MB 250 BT 4 matic t205


Trond67

Recommended Posts

Hei Trond!

IKKE kast bort penger på Ditec please.

Detailersclub.no er full av detailere som vil gjøre jobben bedre.

Hvis du velger å vaske for hånd med de rette kjemikaliene (koster tilsammen 1000kr og varer til 20-30 vask) så vil du kun trenge et stegs polering hver gang. Det går også an å kun få en ordentlig behandling en gang på våren og bare vokse bilen til vinteren.

 

Hvis du likevel ønsker en slags "langtidsvarende" løsning så ville jeg uten tvil gått for Gtechniq eller Modesta coating.

 

Legg ut en anmodning på forumet her:

http://www.detailersclub.no/forum/forum/56-jobb-%C3%B8nskes-utf%C3%B8rt/

 

Så får du prisoverslag fra ekspertene. Modesta og Gtechniq vil vare mye mye lengre enn Ditec.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er dårlig med tester på de ja. Tror kanskje du greier ende et lite hakk til på pris  8)

 

 

Har forøvrig lagt merke til at nede på dørpanerer og slik så begynner lakken alt å trenge polering i mens den fortsatt er fin høyere opp på bilen. ER ikke dette litt tidlig da bilen bare er ca 2 måneder?

Lurte også i den forbindelse på om jeg skulle kjøre dietec behandling eller følge polering vår og høst linjen?

Takk for tipset Ang bilpleie har du allerede fått gode tips, ser jeg. Skal du gjøre noe selv, vil jeg anbefale hardvoks, holder mye lenger enn vanlig voks og gir langt bedre glans iflg min erfaring. Bruker selv Swissvax. Koster litt, men én boks holder jo lenge.

Voksen fra ifjor sommer er fremdeles igjen på tak, panser etc. Sidene blir nok mer utsatt for salt etc, så der forsvinner det naturlig nok fortere.

Link to comment
Share on other sites

Guest alexanderst

http://www.swissvax.no/produkter/entry-collection/swissvax-entry-collection-med-shield-voks

 

I denne pakken får du det meste du trenger for din nye bil.

 

1x SWISSVAX Shield 200 ml. - Standard langtidsbeskyttende voks med PTFE (Teflon)

 

Denne har du til minst 15 behandlinger av bilen din, voksen skal legges tynt over hele bilen og buffes etter 10 min. Deretter skal den stå å herde i 24 timer for å få best mulig holdbarhet. Jeg vokser bilen 3 ganger i året med denne boksen for maksimal effekt.

 

1x SWISSVAX Cleaner Fluid Regular 250 ml - Lakkrens med prevoks olje

 

Denne bruker du før voksen. Ta for deg ett og ett panel om gangen, jobb inn produktet med påføringspute og buff av tvert.

 

1x SWISSVAX Car Bath 250 ml - Bilshampo konsentrat

 

Dette er en fin bilshampoo som ikke sliter nevneverdig på voksen.

 

Resten er tilbehør for å jobbe med produktene:

 

1x SWISSVAX Pneu 250 ml - Gummifornyer for dekk og gummimatter

1x SWISSVAX Cleaner Fluid Påføringspute

1x SWISSVAX Voks Påføringspute

1x SWISSVAX Micro-Fluffy Voks - Høykvalitets microfiberklut

1x SWISSVAX Micro-Fluffy Cleaner Fluid - Høykvalitets microfiberklut

1x SWISSVAX Håndbok på Norsk

1x SWISSVAX Entry Cooler Bag - Entry størrelse

 

Før en slik behandling anbefaler jeg en skikkelig vask.

 

Link to comment
Share on other sites

Nice  :D

 

PS: Lurer på om jeg skal fjerne "Bluetec"-merket når jeg får min, kunne heller tenke meg at det stod 4Matic der. Merkelig at det ikke står noe sted på disse at det er 4Matic. Husker jeg måtte spøre selgeren om det var 4Matic da jeg prøvekjørte.

Link to comment
Share on other sites

Hadde jo vært litt mer svong over 250 4matic AMG da 8)

 

Sant nok :) Ift det med diesel, så røper man jo ikke at det er diesel om det står 250 4Matic da? Men folk som hører den vil jo fort skjønne det, er jo ikke den aller mest stillegående dieselen, men med god støydemping er det ikke noe problem.

 

Ift. det med dieselforbud etc. er jeg ikke så bekymret. Denne oppfyller Euro6-kravene. I siste Motor ser du også at det er dieselmotorer i MB C220, VW Passat og en Ford som faktisk slipper ut minst partikler fra kald motor. Bensinmotorene slipper ut langt mer. MB C220 Bluetec (med bakhjulsdrift) kom forresten på delt 1. plass sammen med VW Passat i vintertest :)

En annen ting er hvordan de skal klare å håndheve et evt. dieselforbud i byene, som i tillegg kun blir aktuelt et par ganger i løpet av året.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...