TEH Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Ja' date=' fikk anbefalt fra vennen som modifiserer bilen min i disse dagene at 18x8,5 blir nok bra. Hjulbuene er valset bak,men vil ikke ha for mye i bredden pga politiet i nærmiljø er VELDIG pirkete.. Skal nok sjekke imorgen, men mener at 35 hørtes bra ut.takk for hjelpen! MvhHav[/quote'] Med 8,5" (ET35) og 225/40-18 foran bør du nok valse foran også. Kan nok være at det vil subbe. Jeg har 8" (ET35) og 225/45-17 og går akkurat klar. Men det er på det berømte håret. Bredden og lovlighet... Du kan ha så brede dekk du bare orker... Kriteriene myndighetene stiller er at dekket (hjulet) ikke skal ta i noe som helst på bilen ved fulle rattutslag og maks fjæringsvei. Videre sies det at rullomkretsen ikke skal avike med mer eller mindre enn 5% av original dimensjon. 225/40-18 foran og bak er innenfor og ganske så likt original dimensjon. Selv ville jeg ha valgt 245/35-18 bak, men lovligheten av dette er jeg usikker på. Det står noe i instruksjonsboka om dette men min er på tysk og det skjønner jeg ikke mye av. Selv har jeg 245/40-17 bak og synes det ser ganske så maffig ut bakfra. Les også her om hva som gjelder av lover og regler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kje230 Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 klare man og presse inn 18" felg 9,5 " bred 30 innpress og med 255 dekk på bak på ei c230 W202. noen som har peiling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 For å hindre sporing, skal du kjøpe smale dekk til breie felger. Da får du strukket dekkene litt innover. Jeg kjører 8,5 " felg foran og 10" felg bak med 225 og 255 dekk på en S210. Bilen går som på skinner, og jeg trenger ikke holde i rattet engang. Har også hatt 9" felg med 225 dekk, funket akkurat likt. Eneste du må passe på er at felgene er mer utsatt for skader, siden de står nesten lenger ut enn dekkene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts