Jump to content

Chrome ferlger, Har noen sans for det?

Recommended Posts

Posted

Hei

Bare tenkte å spørre dere om hva dere mener om kromme felger?

Har noen av dere slike?

Noen anbefalninger eller råd som dere kan gi.Tenker på Hel kromme 18" for bilen min..

Mvh

Hav

Guest CLK 230
Posted

Kjører sota krom på 19" jeg nå.

synes det er rålekkert :)!

Guest Johan Stub
Posted
Kjører sota krom på 19" jeg nå.

Hmm - kjørte du på Sjølystveien fra sentrum ca. kl. 16:30 og tok av på Sjølyst i dag?

Guest CLK 230
Posted

Ja det stemmer! Så deg også som raste forbi.

Lå bak deg en liten stund, så en som titta fælt i speilet på meg :)

Svingte av mot sjølyst så det stemmer det.

Guest Johan Stub
Posted

Merkelig - jeg var nesten sikker på at det var deg når jeg så deg. Forsøkte å se på felgene dine når du kjørte av, men det var ikke så lett.

Lekker bil!

Guest Johan Stub
Posted

De dekkene du kjører på nå er en del bredere enn de du hadde? Hvordan har det påvirket kjøreegenskapene på bilen - negativt/positivt?

Posted

Oki, fine felger!

Jeg har en w202, og vurderer 18" felger. Noen som har noen mening om impress slik at felgene ikke subber eller kommer utafor skjermene?

Mvh

Hav

Guest Espen
Posted
Oki' date=' fine felger!

Jeg har en w202, og vurderer 18" felger. Noen som har noen mening om impress slik at felgene ikke subber eller kommer utafor skjermene?

Mvh

Hav[/quote']

Du har vel ET37 originalt? Det er vel minst mulig innpress i forhold til senking er det ikke? +/- 15mm (Jeg tar sikkert feil)

Posted

hehe.. orginalt husker jeg ikke! har hatt 29 og 22 i impress på siste felgene :) Så jeg får nok sjekke dette litt nærmere..

bestiller felger imorgen :D

mvh

Hav

Guest CLK 230
Posted
De dekkene du kjører på nå er en del bredere enn de du hadde? Hvordan har det påvirket kjøreegenskapene på bilen - negativt/positivt?

I forhold til vinterdekka er de litt bredere og mer lav profil selvfølgelig.

hvis jeg ikke husker feil så er vinterdekka 205/55 16"

mens de jeg kjører på nå er 235/35 19"

Har utelukkende positive erfaringer så langt.

Bilen sitter som klistret på veien! :D

Veldig fornøyd med dekka. Nokian NRY høyhastighets dekk med felgbeskyttelses kant. dekka skal tåle varme og hastigheter opp til 300 km/h....

SOM om jeg noen gang kommer opp i den farta :shock:

Fikk i allefall bekreftet at felgene er blanke og skinner da det reflekteres et sterkt lys fra de når sola står på. Nesten farlig for de i motsatt kjørefelt. hehe..

Guest CLK 230
Posted
Oki' date=' fine felger!

Mvh

Hav[/quote']

35 til 37 passer fint.

kommer jo ann på hvor stor felg du skal ha også.

8,5 er vel passe dersom du ikke vil at de skal bygge for mye ut.

eller er jeg helt på jordet her :wink:

Guest Espen
Posted
Veldig fornøyd med dekka. Nokian NRY høyhastighets dekk med felgbeskyttelses kant..

Felgbeskyttelseskant? Vil det si at dekkene har en mer bueformet profil istedet for en rett-ned kant?

Guest Johan Stub
Posted

Ikke noe mer sporing en gang?

Posted

Ja, fikk anbefalt fra vennen som modifiserer bilen min i disse dagene at 18x8,5 blir nok bra. Hjulbuene er valset bak,men vil ikke ha for mye i bredden pga politiet i nærmiljø er VELDIG pirkete..

Skal nok sjekke imorgen, men mener at 35 hørtes bra ut.takk for hjelpen!

Mvh

Hav

Guest CLK 230
Posted
Merkelig - jeg var nesten sikker på at det var deg når jeg så deg. Forsøkte å se på felgene dine når du kjørte av' date=' men det var ikke så lett.

Lekker bil![/quote']

du hadde nok rett der gitt.

Ikke så lett å se felgene i fart. ser jo bare noen glinsende 19 tommere fart. må nesten se de mens de står stille for å få et inntrykk av hvordan de passer på selve bilen.

Men vi ses jo mandag gjør vi ikke det? 8)

Guest Espen
Posted

Om jeg med min 124 bytter til 500 skjermer (noe som aldri vil skje), har jeg da mulighet til å forandre på innpress i vognkort? I såfall bør man ved valsing få lov til å endre spesifikasjonene.

Guest CLK 230
Posted
Veldig fornøyd med dekka. Nokian NRY høyhastighets dekk med felgbeskyttelses kant..

Felgbeskyttelseskant? Vil det si at dekkene har en mer bueformet profil istedet for en rett-ned kant?

nei da de er ganske så rette men det går en liten rille nederst ved felgkanten som beskytter.

vannesuoja.jpg

Guest Espen
Posted

nei da de er ganske så rette men det går en liten rille nederst ved felgkanten som beskytter.

vannesuoja.jpg

Jaja, nå har jeg hørt det også. Får håpe du ikke stoler blindt på denne, kan godt treffe på punkter som er høyere plassert enn dekkene....

Guest CLK 230
Posted

Ikke noe mer sporing en gang?

Har ikke merket det dugg av sporing :D helt overrasket selv jeg.

Da jeg hadde 208 cab i fjor så kjørte jeg med 275/35 bak og 245/35 foran og det sporet noe grønn jæ.... :!:

dekka jeg kjørte på da var Bridgestone potenza dekk.

Guest CLK 230
Posted
Jaja, nå har jeg hørt det også. Får håpe du ikke stoler blindt på denne, kan godt treffe på punkter som er høyere plassert enn dekkene....

joa, det er jeg fullstendig klar over.

Den lille rilen hjelper ikke stort dersom man er litt uforsiktig med lukeparkeringen inntill fortauskanter eller dype hull i veibanen, men ved små hull, trikkeskinne overganger etc er jeg overbevist om at de har en funksjonell godbit.

Uansett så kjører jeg som om den rillen ikke er der, tar ingen sjanser. Vi vet jo alle hvordan det er med nye felger :D

Gruer meg til kona skal låne bilen for å dra på cafe med venninene sine :shock:

har dårlig erfaring med det fra før :twisted:

Guest Johan Stub
Posted
Men vi ses jo mandag gjør vi ikke det? 8)

Gleder meg til å se bilen din!

Gruer meg til kona skal låne bilen for å dra på cafe med venninene sine

Sånn er det bare! :cry:

Guest CLK 230
Posted
Jaja' date=' nå har jeg hørt det også. Får håpe du ikke stoler blindt på denne, kan godt treffe på punkter som er høyere plassert enn dekkene....

[/quote']

joa, det er jeg fullstendig klar over.

Den lille rillen hjelper ikke stort dersom man er litt uforsiktig med lukeparkeringen inntill fortauskanter eller dype hull i veibanen, men ved små hull, trikkeskinne overganger etc er jeg overbevist om at de har en funksjonell godbit.

Uansett så kjører jeg som om den rillen ikke er der, tar ingen sjanser. Vi vet jo alle hvordan det er med nye felger :D

har dårlig erfaring med det fra før :twisted:

Guest Espen
Posted

Har dårlig erfaring med det fra før :twisted:

Er det ikke bare å utstyre henne med en annen bil da??? :lol:

Hatt det samme problemet selv, tidligere skulle jeg gå til innkjøp av 18" når vi bodde i Trondheim. Lånte en vennindes bil med nettopp 18" i Trondheim med enkelte dårlige veger, dumper, kanter og trikkespor. Ikke bra, jeg droppet tanken med en gang.....Hun beviste at dette kunne vi ikke ha....