Jump to content

Bra de følger med

Recommended Posts

Posted

Fikk akkurat en telefon fra kortselskapet som har ansvaret for hydrotexaco-kortet mitt. (DNB Nor?)

De meldte at kortet mitt var blitt sperret pga transaksjoner utenom det normale. Det hadde blitt bestilt flybillett i flere tusen kroners-klassen i går ettermiddag. Og det hadde vært gjort flere forsøk på bruk av kortet idag.

De sa de fikk varsel da kortet som stort sett har blitt brukt til bensin, småbeløp i diverse rekvisitaforretninger osv, nå ble belastet på andre varer/tjenester langt fra normalt bruk.

Det som mest sannsynlig har skjedd er at noen har tatt utgangspunkt i en kortnummerserie og prøvd seg fram. (slumpgenerator eller noe?) for de hadde hatt flere mislykkede forsøk i samme nummerserie.

Bare ett godt tips: Følg med på kontoen og regningen på betalingskortene

Posted

Ja, det er et godt råd.

Etter en USA-tur fikk jeg en regning som var endel høyere enn forventet på Mastercardet mitt. Viste seg å være en transaksjon på 12-13000,- som var belastet kortet mitt. Aner ikke hva som var skjedd, men jeg nektet å betale da jeg ikke kjente til saken og aller minst brukerstedet som kalte seg "At your service Inc." Fikk beskjed om å glemme hele greia da dette brukerstedet ikke greide å hoste opp en signert kvittering fra meg.

Vær også nøye på å sjekke beløpet før signering.

Posted

jeg skulle kjøpe en bil og tok ut penger til denne i en minibank utlandet

jeg måtte bruke 10 max uttak

jeg gikk så bort og kjøpte meg en pølse i en kiosk ,på vei tilbake til bilen kom en vekter bil inn foran minibanken

en av vekterene løp bort til minibanken og kikket nøye på den ,og rundt den :shock:

kan være di mistenkte noe skanner utstyr eller lign  :lol:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...