Guest 1042 Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Fikk akkurat en telefon fra kortselskapet som har ansvaret for hydrotexaco-kortet mitt. (DNB Nor?) De meldte at kortet mitt var blitt sperret pga transaksjoner utenom det normale. Det hadde blitt bestilt flybillett i flere tusen kroners-klassen i går ettermiddag. Og det hadde vært gjort flere forsøk på bruk av kortet idag. De sa de fikk varsel da kortet som stort sett har blitt brukt til bensin, småbeløp i diverse rekvisitaforretninger osv, nå ble belastet på andre varer/tjenester langt fra normalt bruk. Det som mest sannsynlig har skjedd er at noen har tatt utgangspunkt i en kortnummerserie og prøvd seg fram. (slumpgenerator eller noe?) for de hadde hatt flere mislykkede forsøk i samme nummerserie. Bare ett godt tips: Følg med på kontoen og regningen på betalingskortene
Geggi Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Ja, det er et godt råd. Etter en USA-tur fikk jeg en regning som var endel høyere enn forventet på Mastercardet mitt. Viste seg å være en transaksjon på 12-13000,- som var belastet kortet mitt. Aner ikke hva som var skjedd, men jeg nektet å betale da jeg ikke kjente til saken og aller minst brukerstedet som kalte seg "At your service Inc." Fikk beskjed om å glemme hele greia da dette brukerstedet ikke greide å hoste opp en signert kvittering fra meg. Vær også nøye på å sjekke beløpet før signering.
Trond N Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 jeg skulle kjøpe en bil og tok ut penger til denne i en minibank utlandet jeg måtte bruke 10 max uttak jeg gikk så bort og kjøpte meg en pølse i en kiosk ,på vei tilbake til bilen kom en vekter bil inn foran minibanken en av vekterene løp bort til minibanken og kikket nøye på den ,og rundt den kan være di mistenkte noe skanner utstyr eller lign
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now