Jump to content

Blank kjøleveske E500-92

Recommended Posts

Guest Håvard
Posted

Hvorfor er det blank kjøleveske på biln, lar den seg blande med rød? Kansje på tide å bytte og da kan jeg vel bruke rød?

Finnes det ikke slepekrok til E500, Skulle gjerne hadd en avtagbar men finner ikke i salg noen plasser....

Posted

Hvorfor er det blank kjøleveske på biln, lar den seg blande med rød? Kansje på tide å bytte og da kan jeg vel bruke rød?

Finnes det ikke slepekrok til E500, Skulle gjerne hadd en avtagbar men finner ikke i salg noen plasser....

Blank kjølevæske kjenner jeg ikke til. Det er VELDIG viktig at ikke rød og "vanlig" blandes.

Jeg trodde det stort sett bare var VAG som brukte rød, men mulig det er feil.

Posted

Rød væske skal visstnok være bedre for alu. Du kan trygt benytte dette, men all den gamle væsken må ut ellers kan det bli grøt konsistens....

Jeg har bytta, tappet av, fylt opp med rent vann, kjørt varm, tynnet ytterligere ut, tappet av, inn med rød væske.

Posted

Blank kjølevæske kjenner jeg ikke til. Det er VELDIG viktig at ikke rød og "vanlig" blandes.

Jeg trodde det stort sett bare var VAG som brukte rød, men mulig det er feil.

US-GM har brukt rød kjølevæske i over 10 år. SAAB har vel også rød de seinere årene tror jeg. Riktig at den ikke må blandes med tradisjonelle væsken. Det klumper seg.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...