HRZ Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Hei, har en w211 med originalt tilleggsvarmer også kalt auxiliary heater som fungerer som en kupevarmer. Kan innstille tid osv osv, men lurte bare på om noen har erfaring med denne? Vet at den går på diesel men bruker den mye diesel? Lønnsommere å ta den i bruk enn å la bilen stå på tomgang? Denne varmer vel ikke motoren også? Ikke fjernstyrt forresten
FrodeS Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Den varmer kjølevæsken, så den varmer både motor og kupé. Jeg mener forbruk på full effekt er 0,7 liter i timen. Den justerer ned effekten når temperaturen når et visst nivå. På fullt gir den 5kw varme, som er ca. 10x så mye som en vanlig elektrisk defa-varmer. Jeg har tilsvarende i min 124. Der holder det med en halvtime bruk, så er det 60C i motoren og god lunk i kupéen. I dag tidlig var det -8C ute. Motoren glødet ca. 1 sekund, og startet som når den er varm. Motor på tomgang er en uting, og bør uansett holdes til et minimum. Vær obs på at webastoen bruker litt strøm, så ikke bruk den mye hvis du kjører lite.
HRZ Posted January 19, 2015 Author Posted January 19, 2015 Den varmer kjølevæsken, så den varmer både motor og kupé. Jeg mener forbruk på full effekt er 0,7 liter i timen. Den justerer ned effekten når temperaturen når et visst nivå. På fullt gir den 5kw varme, som er ca. 10x så mye som en vanlig elektrisk defa-varmer. Jeg har tilsvarende i min 124. Der holder det med en halvtime bruk, så er det 60C i motoren og god lunk i kupéen. I dag tidlig var det -8C ute. Motoren glødet ca. 1 sekund, og startet som når den er varm. Motor på tomgang er en uting, og bør uansett holdes til et minimum. Vær obs på at webastoen bruker litt strøm, så ikke bruk den mye hvis du kjører lite. Takker for veldig detaljert svar. Så en bør absolutt bruke denne ovenfor motor på tomgang. Lønnsommere er det også
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now