Jump to content

Recommended Posts

Posted

Blir det banekjøring på Våler (eller skogen) i MB-regi i sommer?

Vi satser på å få til noe til høsten. Forhåpentlig med litt bedre oppmøte, for baneleie blir stadig dyrere, og skal vi kunne fortsette med sånt, er vi avhengige av at folk stiller opp og er med.

Posted

Men kan man komme med noe annet en mercedes?

Det er det ikke tatt stilling til ennå, men det er foreslått at medlemmer av MBE/MB190-klubben/MBKN kan kjøre med det de vil.

Jeg tar gjerne folks meninger om akkurat dette.

Posted

Vel.

Jeg vil dog være bekymret for å kjøre på banen sammen diverse vrak/halvvrak, uavhengig av merke.

så alt annet en MB tåler ikke å bli kjørt på banen?

den var ny

tidligere var et argument at medlemmene ikke ville bli forbikjørt av andre merker.

Biler som brukes må være i tekninsk bra stand, være reg.(det med prøveskilt er stadig et tema) å gjennomgå en tekninsk kontroll. Om det er en ford eller MB spiller ingen rolle hva stand på bilen er.

Posted

Vel.

Jeg vil dog være bekymret for å kjøre på banen sammen diverse vrak/halvvrak, uavhengig av merke.

så alt annet en MB tåler ikke å bli kjørt på banen?

den var ny

tidligere var et argument at medlemmene ikke ville bli forbikjørt av andre merker.

Biler som brukes må være i tekninsk bra stand, være reg.(det med prøveskilt er stadig et tema) å gjennomgå en tekninsk kontroll. Om det er en ford eller MB spiller ingen rolle hva stand på bilen er.

Hold your horses..

Kanskje du skal lese hva jeg skriver?

Det er vrak/halvvrak jeg er bekymret for, jeg driter fullstendig i hvilket merke bilen er av.

Posted

Det har vel ikke vært snakk om å slippe til vrak/halvvrak, bare åpne for andre merker. Reglene er de samme uansett merke, selv om det virker som noen arrangører har andre retningslinjer enn andre.

Posted

Nok om det. Alle bilene som kjører skal være i teknisk forsvarlig stand.

Spørsmålet er om man bør la medlemmer av klubben få stille med hva som helst av biler.

Hvis ja, skal da andre (ikkemedlemmer) også få stille med hva som helst?

Skal ikkemedlemmer, som tidligere år, få stille så lenge de kjører Mercedes?

Det er viktig at det kommer mange nok til at det er liv laga, samtidig vil vi kanskje ikke ha fullstendig frislipp, der hvem som helst kan komme med hva som helst?

Posted

Jeg er rimlig sikker på at dere som steller med detta, klarer å ta de nødvendige avgjørelser som gavner videre banekjøring, så jeg er ikke den som ligger våken om natta og tenker på detta.  :D

Posted

Jeg er rimlig sikker på at dere som steller med detta, klarer å ta de nødvendige avgjørelser som gavner videre banekjøring, så jeg er ikke den som ligger våken om natta og tenker på detta.  :D

Hører gjerne din mening for det.

Posted

Et forslag er å sette en limit på antall ekvipasjer, og sørge for at medlemmer har fortrinnsrett frem til et visst tidspunkt, og etter det åpne for alle..

På den måten kan det jo hende det er mulig å få inn noen hyggelige kronasjer også.

Posted

Jeg mener at det er hyggelig å frese rundt banen med andre mercer. Men hvis det blir for få til å forsvare videre drift, så overlever jeg sikkert å se andre merker også. Det viktigste er at det blir et fortsatt tilbud. Og uansett hva de andre heter, så må de igjennom teknisk kontroll som oss andre. Og kommer det en idiot ut, så blir'n nok flagga av som oss andre.

Men når det gjelder klubbmedlemmer så bør de få kjøre med det de har tilgjengelig uansett hva det heter, så lenge det går igjennom teknisk kontroll og er hel ved.

Posted

Jeg mener at det er hyggelig å frese rundt banen med andre mercer. Men hvis det blir for få til å forsvare videre drift, så overlever jeg sikkert å se andre merker også. Det viktigste er at det blir et fortsatt tilbud. Og uansett hva de andre heter, så må de igjennom teknisk kontroll som oss andre. Og kommer det en idiot ut, så blir'n nok flagga av som oss andre.

Men når det gjelder klubbmedlemmer så bør de få kjøre med det de har tilgjengelig uansett hva det heter, så lenge det går igjennom teknisk kontroll og er hel ved.

:thumbright:

Så lenge man er medlem så mener jeg man kan kjøre med det man må ha tilgjengelig av bilmerke. Jeg har ikke vært på Vålertreffet på en god stund pga har ingen kjørbar MB, så synes det er litt kjipt å dra oppover bare for å se. Det er mer interessant når man kan kjøre litt selv også.

old-lady-driving-smiley-emoticon.gif

Posted

Vi tar en avgjørelse på dette snart, så kjør på med innspill.

Om ønskelig, så er det jo heller ikke noe problem å differensiere litt, så det f.eks. kun er MB første 2 timene eller så. Erfaring hittil er i hvert fall at det er mye plass, og at vi ikke trenger å være veldig redd for at det skal gå fullt.

Posted

Eg syns litt av poenget med dette treffet er å kjøre MB på bane, skal jeg kjøre med andre så er det jo plenty med vanlige banetreff en kan kjøre på.

Tror jeg.

Posted

Eg syns litt av poenget med dette treffet er å kjøre MB på bane, skal jeg kjøre med andre så er det jo plenty med vanlige banetreff en kan kjøre på.

Tror jeg.

Hadde det kommer 75mb-eiere med bilene sine så hadde dette ikke vært noe tema.

Poenget er at det koster penger å leie banen, nå er det vel rundt 60 000 for en søndag.

Å da det ikke kommer nok folk kommer det ikke inn penger nok.

Så da er det ikke mange alternativene. En kan sette opp prisen,men da faller det av noen av de som pleier å komme.

Eller så kan en få flere folk til å komme. Da det allerede er åpent for alle med MB å det ikke kommer nok folk så må en nødvendigvis åpne for alle, eller gjøre det mere gjevt å komme. På meg virker det som at det er blitt litt mindre gjevt å komme på dette treffet med årene.

Skal en be inn andre så nytter det ikke at disse skal sitte på gjerdet å vente til MB-folket er leie av å kjøre slik at de slipper utpå.

Et skille kunne vært at andre fikk kjøre etter pausa. Å på en søndag så er det jo ikke tillat å starte før etter kirketiden så dagen blir noe kortere.

En må evt se på det slik: at mb-folket får kjøre pga. at andre også kommer, da blir de andre merkene en resurs.

Hva slags merke som kjører rundt bør ikke være temaet,mere hva slags kjøring de bak rattet har. Å regelverket er likt for alle, så om det er en ford, bmw eller MB dag så skal det se likt ut på banen. En og annen tulling å en og annen tvilsom bil er det alltid, det har det å vært på mb-treffet.

Poenget er at folkene har det gøy

Posted

La oss reklamere for dette treffet over alt og ha et godt opplegg så kommer det mye folk, i fjor hadde vi det på en søndag (pluss at vi var veldig sent ute med dato og info) og så at det ble lite folk, året før hadde vi lørdag og da kom det ganske bra med folk.

Nå er vi tidlig ute og har fått inn informasjon på MBKN sine sider og 190 klubben sine sider (er på vei til å bli lagt inn).

Skal legge inn info på Bilsport sin kalender og MBSCA sitt forum pluss mange andre sider i tillegg til å få reklameplass i bladet bil.

Vi tror at det vil komme mye folk bare vi har en positiv holdning og legger opp til et bra og proft arrangement.

Uansett så har vi sett denne diskusjonen før (nesten hvert år de 9-10 årene vi har holdt på) og vil selvsagt vurdere andre merker å kjøre, men det er ikke pga av økonomien vi gjør det.... :P

Hvis noen ønsker å delta i planleggingen eller utførelsen av treffet så send en mail til undertegnede på:  frode_lars@hotmail.com ..!.. :P 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...