Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Er det noen som vet hvilken frostvæske man skal benytte på S211?

Det gjelder da min 2005 E500 4Matic.

Jeg må bytte frostvæske da jeg mistet noe av den under bytte av dynamo og nå har feil frysepunkt.

Posted

Frostvæske som kan blandes med alle typer er det jo mange av, men jeg har lest noe om at det er no sære greier med lifetime-frostvæske og ekspansjonstank med bytteintervaller til og med på 211, stemmer dette?

Hvis ikke tar jeg en tur til nopenco og kjøper Peak Global sin frostvæske der, billigere blir det ikke..

Jeg er nødt til å bytte ut væsken, så da spiller det jo ikke sååå stor rolle om det er en væske som kan blandes med alt eller ei..

Posted

Frostvæske som kan blandes med alle typer er det jo mange av, men jeg har lest noe om at det er no sære greier med lifetime-frostvæske og ekspansjonstank med bytteintervaller til og med på 211, stemmer dette?

Hvis ikke tar jeg en tur til nopenco og kjøper Peak Global sin frostvæske der, billigere blir det ikke..

Jeg er nødt til å bytte ut væsken, så da spiller det jo ikke sååå stor rolle om det er en væske som kan blandes med alt eller ei..

Det er vel en pakke med noe krystaller i ekspansjonstanken som skal sørge for additiver og skal gi livstids-holdbarhet.

Når det er sagt kan det ikke bli veldig feil med frostveske som er kopatibel med MBs. Svjv er G48 tingen. Grønn veske. Den inneholder jo alle nødvendige addetiver for å holde et par år.

Kan ikke gå mye feil da, med eller uten fungerende tilsattspakke i ekspansjonstanken.

Mine 5 øre.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...