petterw Posted January 14, 2015 Posted January 14, 2015 Hei! Har tenkt tanken på å sote rutene på min CLK, w208. Men å sote rutene helt frem er jo som sagt ulovlig. Tror personlig at å bare sote bakrute + de 2 smårutene ikke blir så veldig pent. Så da står jeg mellom å sote helt frem, eller å bare droppe det. Hva skjer viss jeg blir stoppet? Er det verdt det? :lol:
Joakim Borkner Posted January 14, 2015 Posted January 14, 2015 Hei Min w210 er sotet frem til førerdøren, riktignok litt flere vinduer enn på w208 din. Synes det ble veldig bra men må jo nesten se det på bilen før man vet. men ble samtidig anbefalt å sote førerdør vindu med en litt lysere soting for å få en mindre brutal overgang. Soter du foran med en litt lysere kommer det vel an på hvem som ser om du blir stoppet eller ikke. Men kjipt å måtte rive det av hvis det koster litt å få gjort.
Tor Anton Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 Det ser jo tøft ut,men jeg har ikke merket noen virkning som bl.a. redusert varme i min vito. Jeg sotet alle rutene på min vito, tok den lyseste filmen på siderutene forran å mørk ellers. Blitt stoppet i flere kontroller uten at det har blitt nevnt. Får jeg visning så har jeg to klare ruter liggende som jeg kan sette i på visning. Men er kjapp med å sveive ned vinduet da. Men ett minus er det, det er umulig å se bakover da det er litt mørkt pga at det blir en speileffekt. Antagelig er det pga. vinduet i skilleveggen. Da jeg ser bakover så ser jeg framover, mest med lysene på. Å se ut på kveld er ikke noe problem
FrodeS Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 Om det er "verdt det" får jo bli opp til bileier å avgjøre. På sedaner og coupéer syns jeg det ser litt snålt ut å bare sote bak + siderutene bak, men samtidig ser det enda dummere ut når det er sotet foran. Det er ikke lov, og det er det gode grunner for. Jeg har sotet min fra fordøra og bakover, men det er veldig lite. Det varierer litt hvor mye det synes. Noen ganger mye, andre ganger knapt synlig. Dette er av de aller lyseste man får.
petterw Posted January 15, 2015 Author Posted January 15, 2015 Skal jeg sote, så er det liksom alt eller ingenting. Er jo en god del penger visst jeg skal sote alt, og visst det er stor sjangs for å bli stoppet å at jeg må rive det av igjen så ser jeg liksom ikke vitsen med det.. Derfor jeg lurer
modzona Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 Kjenner flere som har blitt stoppet å ikke fått mulighet til å rive av filmen. Husker ikke om det ble bot å avskilting eller bot å full teknisk på dem.
petterw Posted January 15, 2015 Author Posted January 15, 2015 da tror jeg heller dropper hele greia. Får jeg bruke pengene på noe annet kult istede 8) noen tips til "modifiseringer" jeg kan gjøre med bilen?
Tor Anton Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 Forbudet mot solfilm er under all kritikk å burde blitt behandlet på nytt. Husker jeg ikke feil så er loven fra 1976. Kvaliteten på filmen er ikke sammenlignbar. Et argument fra BT/politiet er at med mørke ruter så ser de ikke så lett om du har belte eller ikke, å de kan jo ikke risikere å miste noen beltekroner. Ellers så får du ikke kjøre en meter i rally uten film på rutene pga. sikkerheten, klar, mørk, rød eller speilfilm spiller ingen rolle
Stian Stormyr Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 På min første bil hadde jeg solfilm frem til A-stolpe. Dette kjørte jeg vel med i over to år - uten å bli stoppet av den grunn. Gikk også gjennom EU-kontroll uten anmerkning. Er tydeligvis ganskje forskjellig ift hva som praktiseres. Når det gjelder en bil slik som din, så ville jeg nok ha valgt å ha solfilm helt frem - eller ingenting.
KennethJ Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Det er mange verksteder som slurver med EU-kontrollen, og flere var det før..
Rudi Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Solfilm har iallefall ikke vært noe punkt på PKK tidligere, jeg har spurt verksted om dette og fått beskjed om at slikt er SVV sitt område, ikke dems. Hvordan det stiller seg i 2015 reglement vet jeg ikke.
petterw Posted January 18, 2015 Author Posted January 18, 2015 er jo litt surt å bli tatt for det da når man bruker flere tusen kroner på det. Og med tanke på¨at det er coupe jeg har så må jeg ta helt fram eller ingenting.
Stjernegrisen Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Hvis du blir vinket inn eller skal på EU, kjør ned siderutene forran, er ikke påbudt med sideruter vettu, ikke så vidt jeg vet ihvertfall. Altså hvorvidt du ønsker å kjøre med rutene nede er opp til deg bare si at vindusheiser ikke virker, og du har ikke orket å fikse det.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now