Guest steffen Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Noen som veit om jeg kan bruke power filter på min C220 disel?
Alexander Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Sportsluftfilter på en 220 Diesel med orginalt 95 hk? Bruk orginalt, du vil ikke tjene noe på det.
Guest Steffen Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 takker. er chipa og eff.anlegg. men går så utrolig dårlig.
Alexander Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 takker. er chipa og eff.anlegg. men går så utrolig dårlig. Vi kan vel si det slik at fart nok ikke er den motorens sterke side. Men den bruker lite drivstoff da! For meg er det ganske viktig.
Frode Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Er det en vanlig sugediesel.? Chippa sier du, det kan vel ikke vær mye vits i, det er ihvertfall bortkastede penger på en bensinmotor som ikke har overlading.... Har du fått målt effekt før og etter..??
Guest Steffen Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Vanlig disel. han som har hatt bilen før meg regna vel med det skulle hjelpe. hehe.
Guest 2332 Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Skal sette kaldluftsfilter på min bil. 91 230E. hørt at jeg kan hente luftboksen til en volvo, men husker ikke hvordan..? noen som vet? Skal jeg bruke filter som skal settes inn med olje eller filter som ikke skal, har hørt at det med olje kan ødelegge luftmengdemåler på enkelte biler.?
Frode Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Du har mekanisk luftmengdemåler så litt olje gjør ingen verdens ting, men husk en ting, skal du ha slikt KN filter eller noe så for all del før røret ut foran raditoren på samme plass det tar luft i dag, på innsiden er det varmt og varm luft = mindre effekt.... Det vil med andre ord si at tar du en original bil og trør et KN filter oppi motorrommet slik at det suger luft inne i motorommet så vil du øke lyden men redusere effekten når motoren blir varm....
Guest 2332 Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 ja det vet jeg. har ikke aircon så det er plass framfor radiatoren, men hadde vert kjekt å ha sånn plastboks fra volvo da den passer rett på. hva er best? olje eller ikke? når filteret ligger foran radiatoren kommer det vel vann på den når det regner, gjør det noe da?
Alexander Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Er det på grunn av utseendet og lyden du vil gjøre det eller er det fordi du vil ha mer effekt du vil gjøre det? Effektmessig er det sløsing med penger. Mercedes har orginale lokk som passer over luftmengdemåleren og som du kan bruke til å bygge et nytt innsug. Hvis du ser på bildene av motoren på Gullwing replikaen her så ser du det: http://alexander.sundown.no/bilder/mats/images/P9270067.JPG
Guest 2332 Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 okei. hvordan får jeg tak i denne boksen? så veldig bra ut
Alexander Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Tror blant annet SL med M104 motor har sånne lokk, så en eller annen med EPC klarer sikkert å hoste opp noen delenummer som en av våre samarbeidspartnere sikkert kan selge til deg.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now