Simen Malerbakken Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 På 80 tallet hadde Lorinser sin storhetstid i norge, men er det noen her som kan synse litt om produsenten i dag? Jeg antar at det fines folk her som har noen både hukommelse av hva Lorinser var og kanskje også noen som har noen ide om hva det er. www.lorinser.com
Frode Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 De produserer ihvertfall det meste til 124 serien ennå, sitter med katalog fra 2003 på felger, eksos, skjørter og fangere. Jeg sendte mail til Tyskland, for det var ingen respons på de som sto som leverandører i Norge....
Olav Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Hei Simen, hyggelig å se deg tilbake her. På 80 og 90-tallet var Lorinser toppen for meg. Spesielt 126 med RS90 felger var snacks. De senere år har de tatt en vending mot det mer ekstreme. Med utbygde skjermer ned luftinntak, SLR-lookalike front som ser ut som de kommer fra en hobbygarasje i Østeuropa og andre mindre vellykkede detaljer. Mulig at jeg er litt konservativ, men jeg synes ikke at Mercedes kler slik "modernisering" Skulle jeg kjøpt ny Mercedes i dag, ville jeg nok valgt en annen tuner til å fikse den opp.
Alexander Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Lorinser er etter min mening en veldig spesiell utstyrsleverandør. Litt for spesiell vil mange mene. En fullt Lorinser utstyrt Mercedes er en bil som ser meget spesiell ut, den skiller seg helt klart ut fra mengden. Spesielle griller, luftegitter i framskjermen osv osv. Det er vel ingen hemmelighet at mange synes dette fort blir veldig stygt. Selv synes jeg noe fungerer og noe fungerer ikke. Ser på hjemmesidene deres nå, og det ser ut som de har moderert seg litt i uttrykket. Noe som jeg synes er positivt. Men se f.eks. på S-klasse. Du blir lagt merke til om du kommer med den bilen... Det har gått to Lorinser stylede e-klasse drosjer i Oslo. Begge var etter hva jeg har skjønt eid av samme person (men jeg vet ikke om han hadde de samtidig). De hadde full pakke og så meget spesielle ut.
Olav Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Jeg sendte mail til Tyskland, for det var ingen respons på de som sto som leverandører i Norge.... Auto Grip hadde kun felger fra Lorinser, men kuttet ut for noen år siden. Felgene jeg hadde på SEC-en min var noe de fant da de ryddet opp i den avdelingen. Det andre firmaet som står på sidene deres har jeg aldri hørt om. Jeg mener også at Autostern skaffet Lorinser for en tid tilbake. Var i kontakt med dem når jeg skulle ha sidestep på V-klassen min.
Kenneth S Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Han med drosjene hadde en 210 som han bytta inn i 211. Han bor inne på Risløkka så jeg ser den ofte. Har også en ganske pen 124 stående utenfor og alle er sølv.
Simen Malerbakken Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Så konklusjonen er om Stjerneservice blir en representant i Norge er det ikke det fjerneste de har gjordt?? Humm, får se da om vi får noen gode priser til folket, og kataloger for 124 er på vei, det kommer til å komme i nettbutikken etter hvert, dersom vi blir Norsk representant.
Alexander Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Det er i hverfall lov å prøve. Jeg ville prøvd. Jeg tror markedet er større enn folk flest tror, problemet er bare at man må treffe de riktige kundene. De som er villige til å betale det styling og felger fra Lorinser koster.
TEH Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 For de som lurer på hva Lorinser er så har de en S211 til salgs hos Spectra Auto http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8319764
Olav Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Her: Og her: Er det jeg misliker mest med Lorinser i dag. Men det er sikkert noen som liker dette også. Friskt gjort å satse på Lorinser Simen. Styling til nyere biler er det nok ikke så stort marked for her til lands, men til 124, 202 og kanskje 210 er det nok et marked. Et annet aspekt er jo at det i andre land med mer moderate bilpriser er det ikke så mange som koster på eldre biler. Dermed kan det kanskje bli greie priser på slike deler til de utgåtte modellene.
Simen Malerbakken Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Problemet er at jeg syns biler som den over er, vel, ehm, svært lite kosmetiske. Heldigvis er det en del penere det de har på nyere modeller og på eldre....
ØHN Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Dette er så stygt at det er gøy etter min mening De har sikkert andre ting som er penere, da...
Alexander Posted October 9, 2006 Posted October 9, 2006 Denne 211en er jo et ekstremt eksempel. Ta heller og titt på hjemmesiden til Lorinser. Er en del finere ting der.
Guest Martin Heie Posted October 9, 2006 Posted October 9, 2006 Hei, nå som temaet lorinser er oppe, har noen bilder av 124 bil med lorinser type felger. Samme som står på 211 der. Noen som har en mening om hvordan disse ville se ut på en 500E f.eks?
ARS Posted October 15, 2006 Posted October 15, 2006 Hei! Jeg tar inn Lorinser deler. Levert diverse til to biler allerede. Tar inn Carlsson og AMG også. ARS-trading TLf. 90049850
Guest Ø Posted October 15, 2006 Posted October 15, 2006 Frontspoiler til S124???? Lorinser felger ??? Priser og bilder da???
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now