CHARLIE Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Jeg bare lurte på hvordan er 190 E. Er det noe man bør være oppmerksom på? Svakheter, rust, feil og slike ting. Er de tungsolgte eller lettsolgte?? Har drevet å kjøpt og solgt Golfer noen år etter hvert, men ser at fine eksemplarer av 190 E er falt kraftig i pris etterhvert. Hadde jo vært gøy å handlet med MBer istedenfor eller i tillegg
Gøran Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Sjekk rust i hjulbuer og jekkfester. Pleier å være ganske lett solgte, men da fordi de ligger lavt i pris. De nyere som ligger litt høyt i pris er ikke like lettsolgte. Da velger heller folk flest en bil som c180 til samme prisen..
CHARLIE Posted October 4, 2006 Author Posted October 4, 2006 Høres jo ut som kloke ord, hehe!!! Tenkte i tilfelle mest på 89-92 modeller som ser bra ut og har litt utstyr og historikk. Vet du hvordan prisleie ligger for slike biler?
Guest 1042 Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Ser for meg at de har de samme problemområdene som W124 når det gjelder rust, tekniske feil osv. Du har vel litt erfaring med 124, så da vet du vel stort sett selv?
Gøran Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Ganske likt som 124 ja.. Ganske mye forskjell i pris her. Alt ifra 10 000 og opp til 60 000. Kan få et veldig bra eksemplar for35-40 000. Da med lite rust, moderat tilleggsutstyr. 91-92 modell
CHARLIE Posted October 4, 2006 Author Posted October 4, 2006 Jepp, jeg skal følge med litt. Må nok sondere terrenget litt mer før jeg eventuelt handler 190E. Gidder ikke shine opp en 190E hvis jeg ikke blir kvitt den etterpå. :lol:
Gøran Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Er en ganske fin som står rett ved shellen i Tananger sentrum. Er en 91 modell. eneste feilen jeg har sett på den er en liten bulk på bagasjerommet. Ellers ser den ganske bra ut..
CHARLIE Posted October 4, 2006 Author Posted October 4, 2006 Får kanskje ta meg et mys hvis jeg er på de kantene. Takk for tipset Gøran! En bulk i koffertlokket kan jo ikke være allverdens problem.
LadyBenz_ Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Jepp, jeg skal følge med litt. Må nok sondere terrenget litt mer før jeg eventuelt handler 190E. Gidder ikke shine opp en 190E hvis jeg ikke blir kvitt den etterpå. :lol: 190 skal være ganske enkelt å bli kvitt om den er fin
Gøran Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Får kanskje ta meg et mys hvis jeg er på de kantene. Takk for tipset Gøran! En bulk i koffertlokket kan jo ikke være allverdens problem. Går jo fint når du har hjelp rett rundt hjørnet..
FrodeS Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Jeg bare lurte på hvordan er 190 E. Er det noe man bør være oppmerksom på? Svakheter, rust, feil og slike ting. Er de tungsolgte eller lettsolgte?? Har drevet å kjøpt og solgt Golfer noen år etter hvert, men ser at fine eksemplarer av 190 E er falt kraftig i pris etterhvert. Hadde jo vært gøy å handlet med MBer istedenfor eller i tillegg Var det ikke du som ikke skulle blande business and pleasure?
CHARLIE Posted October 5, 2006 Author Posted October 5, 2006 Var det ikke du som ikke skulle blande business and pleasure? Jo, men jeg har jo aldri hatt eller kommer til å ha 190E privat da!! :lol:
CHARLIE Posted October 6, 2006 Author Posted October 6, 2006 Er en ganske fin som står rett ved shellen i Tananger sentrum. Er en 91 modell. eneste feilen jeg har sett på den er en liten bulk på bagasjerommet. Ellers ser den ganske bra ut.. Har du mer info om f.eks. pris, farge, utstyr osv, Gøran??
Gøran Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Fargen er noe grålig. Er ikke sikker på navnet på lakken. Er ikke sikker på utstyr. Er ihvertfall automat. Kan se om jeg finner ut noe mer på vei hjem i morgen tidlig.. Så på bilen for en kollega for litt siden. Eieren sa at det lå inne bud på 40 000 nå. Men det tror jeg bare er et salgstriks..
CHARLIE Posted October 6, 2006 Author Posted October 6, 2006 Fargen er noe grålig. Er ikke sikker på navnet på lakken. Er ikke sikker på utstyr. Er ihvertfall automat. Kan se om jeg finner ut noe mer på vei hjem i morgen tidlig.. Så på bilen for en kollega for litt siden. Eieren sa at det lå inne bud på 40 000 nå. Men det tror jeg bare er et salgstriks.. Det er nok for dyrt for meg, siden det antageligvis er maks man kan få hvis bilen er veldig bra. Jeg kan ikke kjøpe en bil til 40.000,-, så fikse og reparere alt som eventuelt er galt, få den EU-godkjent, koste på masse tid i boning og innvendig vask samt eventuelt levere bilen på nye dekk og felger for samme pris etterpå. Blir ikke særlig god butikk det
Gøran Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Akkurat det med prisen tror jeg bare var et salgstriks.. For å være helt ærlige så tror jeg det er en del mer å tjene på golfer.. Mye større marked for disse, og mye lettere å få en grei bil billig.. Men alt kan jo tjenes penger på. Må bare finne den rette bilen..
CHARLIE Posted October 7, 2006 Author Posted October 7, 2006 Akkurat det med prisen tror jeg bare var et salgstriks.. For å være helt ærlige så tror jeg det er en del mer å tjene på golfer.. Mye større marked for disse, og mye lettere å få en grei bil billig.. Men alt kan jo tjenes penger på. Må bare finne den rette bilen.. Er vel redd du har rett, Gøran. Men finner jeg en bra 190 som er verdt å fikse opp for salg, så kommer jeg nok til å prøve det også
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now