pieworm Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 hei jeg lurte på om det var noen måte å fjerne asr på min w210 230 1997. jeg har ikke asr knappen eller noen som helst sikkringer til den. noen som har noen tips til hvordan jeg kan få skrudd den av?
Eirik Tømmerås Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 For å slå av asr må man vel slå av esp også??? Og sikkerheten tuller man ikke med........
Eirik Tømmerås Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 På 211 blir ikke ABS utkoblet når man trykker på ESP-knappen. Det er bare antispinn og stabilitetsprogrammet som delvis kobles ut.
Wicky Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 211 er vel lite relevant her...? Trådstarter spurte om w210... den har ingen knapp for å slå av "ikke-slædd" funksjonen..og han spør da om hvordan han kan fjerne denne sperren... Han kanfjerne en sikring, men da fjernes også ABS funksjonen... Jeg klarte dog å slædde fint med min gamle w210... manuell og dårlige dekk
KennethJ Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Mine foreldres gamle 210 hadde da bryter for å slå av ESP elns, og det er vel det som hindrer sladding.
Eirik Tømmerås Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 211 er vel lite relevant her...? Trådstarter spurte om w210... den har ingen knapp for å slå av "ikke-slædd" funksjonen..og han spør da om hvordan han kan fjerne denne sperren... Han kanfjerne en sikring, men da fjernes også ABS funksjonen... Jeg klarte dog å slædde fint med min gamle w210... manuell og dårlige dekk Enda verre, man kobler ikke ut ABS.......
Fredrik D. Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Min teori er at 95-97 modeller har ASR men uten mulighet for deaktivering, 98-99 har ASR med knapp for deaktivering og som ekstrautstyr ESP. 00-01(02) modeller har ESP som standard og knapp for deaktivering. Tror muligens 4-Matic modellene før 00.mod hadde ASR uten mulighet for deaktivering og men ESP som ekstrautstyr med mulighet for deaktivering Også noe eget opplegg med V8 modellene her Men kan man ikke holde litt på bremsen slik at bremselys aktiveres, da vil vel systemet deaktiveres? Eller kuttes gassen også?
Rudi Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 kan kortslutte mellom to punkter i diagnosekontakta mener jeg huske, men jeg husker ikke hvilke.
pieworm Posted January 12, 2015 Author Posted January 12, 2015 Min teori er at 95-97 modeller har ASR men uten mulighet for deaktivering, 98-99 har ASR med knapp for deaktivering og som ekstrautstyr ESP. 00-01(02) modeller har ESP som standard og knapp for deaktivering. Tror muligens 4-Matic modellene før 00.mod hadde ASR uten mulighet for deaktivering og men ESP som ekstrautstyr med mulighet for deaktivering Også noe eget opplegg med V8 modellene her Men kan man ikke holde litt på bremsen slik at bremselys aktiveres, da vil vel systemet deaktiveres? Eller kuttes gassen også? Takker for svar. Skal prøve å holde brems : ) Dette skal jeg prøve i morgen. Takk for svar : )
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now