bfed Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 Hei. Jeg har en utfordring med min MB C220 CDI Diesel W203 2001 modell. Den sliter veldig ved kuldegrader, det er nok med et par minusgrader. Den starter ikke! Jeg har lokalisert feilen til Dieselfilteret, men er veldig usikker på årsak. Jeg har skiftet Dieselfilter og bilen starter som vanlig, selv ved minusgrader. Når jeg har kjørt bilen varm starter den også som normalt resten av dagen, hvis jeg ikke lar den stå over ca 8 timer med minusgrader (det holder da med -1 grader). Når den da ikke starter så setter jeg på en føner i ca 20 minutter på dieselfilteret og bilen starter som normalt, men jeg må da passe på at den ikke står uvirksom mer enn 8 timer med minusgrader ute. Det er tydelig at noe fryser i dieselfilteret, og da vann/kondens siden dette fryser ved minus. Problemet er at jeg ikke finner ut hvorfor den drar inn kondens i dieselfilteret selv med nytt dieselfilter.
Beckern Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 Er det ikke naturlig å tro at det ligger mye vann i tanken og at det dras inn nytt vann i filteret hver gang du kjører?
Marevan Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 Jeg har vært borti at luftbobler har blitt dannet pga undertrykk. Da var det sila i tanken som var tilnærmet tett. Har denne slikt filter i tanken?
bfed Posted January 11, 2015 Author Posted January 11, 2015 Jo naturlig at det er vann i tank, men hvorfor? Sil i bunnen av tank vet jeg ikke
KennethJ Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 Vann i tanken kommer gjerne ved fylling, det er ikke alle bensinstasjoner som har like god kontroll på sånt. I båter har man gjerne en tappemulighet i bunn tanken, og vannoppsamling i bunn.. Hvorvidt det er slik på dieselbiler vet ikke jeg noe om..
Beckern Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 Det er ikke vanlig at det er så mye vann at du stadig fyller filteret med det. Kenneth er inne på noe, det kan være at du bør revurdere din faste bensinstasjon, eller kanskje det bare har kommet mye vann i tanken en gang, vedlikeholdt av kondens så skvulper litt vann inn i inntaket til pumpa og filteret får en liten tilførsel av vann stadig vekk.
Guest 1042 Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 Sjekke tilstand på plastrør og gummipakninger i hver ende av dem. Veldig vanlig årsak til startproblemer på eldre CDI
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now