Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har problemer med en del lys i dasjbordet (speedometerhuset).

Er vel ikke der feilen ligger, men er der den indikerer feilen.

Som regel må motoren være varm før det skjer, men når det skjer, lyser abs-lampa, esc og alt annet som har med bremsesystemer å gjøre. Speedometeret slutter å virke, og cruise-kontrollen virker ikke før jeg stopper bilen og starter den igjen.

Denne feilen kommer noen ganger veldig sjeldent, og noen ganger ofte. den er der ett par minutter av gangen, og noen ganger dukker den opp med en gang den forsvinner.

Har søkt litt på youtube og Google, og fant en fra Usa som snakket om et K40 relee, dette var riktignok en 300 sugediesel.

er dette noe som går igjen på flere biler eller noe som er kjent hos andre ?

Bilen er en 96/97 mod 220 SUGEDIESEL (ja kjedelig motor) sedan.

• 3 weeks later...
Posted

Hvor sitter disse? Dette er vel en jobb jeg fint tar selv evt. ? Har ikke mye erfaring med bremsesystem/abs utenom å bytte skiver og klosser, men ett sted må jeg starte.

Posted

Hvor sitter disse? Dette er vel en jobb jeg fint tar selv evt. ? Har ikke mye erfaring med bremsesystem/abs utenom å bytte skiver og klosser, men ett sted må jeg starte.

Det skader ikke å prøve selv, men som KennethJ så riktig skrev i en annen tråd  ang ABS ringer, ta en diagnose. Det vil fortelle mer uten masse gjetting.

Jeg kjenner ikke disse bilene men jeg antar at det sitter abs ringer på navene fremme.

På mange mercedeser mener jeg å ha hørt at det sitter bare en ring bak. Når varme er en faktor er det ofte kontaktproblemer i elektronikk som er problemet, altså tilknyttet styringsenhet i motorrom, men det kan kanskje være knyttet til varme fra bremser/nav som sprer seg til abs ringer.

Med eller uten diagnose ville jeg vel gått over kontakter og hatt på kaldfett i alle disse.

Posted

Da må jeg ha eget diagnoseutstyr siden dette er en feil som kommer og går, noen ganger ofte og andre ganger sjeldent.

Hadde den på diagnose på verksted, men fikk bare noe spenningsfeil i baklysa og for varm luft i innsuget. Har fremdeles ikke funnet ut av hva som er feil med innsuget da... Mye greier med denne bilen :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...