HolgersEN Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Jeg er for skvettlapper. Har man breie hjul på bilen så sandblåser man kanalskjørta og bakfangeren uten skvettlapper. Spesielt hvis man har breie vinterdekk, da sandblåser man virkelig bilen uten skvettlapper. Klarte å modifisert skvettlappene foran på 211`en som har AMG pakke. Om folk syns det er morfar. Jaja...Da får de bare mene det for jeg vil ikke ha sandblåste kanalskjørt
Megaoctane Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Hei Holgersen... Du som har klart dette, Klarer man å få modifisert skvettlappene til W205 til å passe en C klasse med AMG pakke? Hvit bil hadde hatt godt av å få på slike skvettlapper...
HolgersEN Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Hei Holgersen... Du som har klart dette, Klarer man å få modifisert skvettlappene til W205 til å passe en C klasse med AMG pakke? Hvit bil hadde hatt godt av å få på slike skvettlapper... Vet ikke om det går på W/S205, men ser ikke bort i fra at det skal gå med modifisering. Samme som W176 (Nye A-Klassen) jeg hadde med AMG pakke, denne modifiserte vi også slik at skvettlappene passet.
CHARLIE Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Jeg har fjernet skvettlapper på flere biler jeg har kjøpt opp igjennom årene. Lurer på om folk egentlig vet hvordan det ser ut under dem når de har stått på noen år. Her samles og lagres det konstant fuktighet, og skjerm-/kanal-kanter ruster. Jeg ville heller lagt litt gjennomsiktig beskyttelses-folie nede ved kanalene om man er redd for steinsprut. Har selv aldri hatt problemer med at lakken "sandblåses" bort fra kanalene. Skal man absolutt på død og liv ha skvettlapper, så ser det i hvert fall litt bedre ut sammen med moderate dekk/felg valg.
Eirik Tømmerås Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Det stod skvettlapper på S211´n da jeg kjøpte den fra Rogaland. Men første vinteren i Nord-Norge ramlet den ene av under rygging
slappfisk Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Har montert forran på min s211 og venter på pakke med skvettlapper til å sette på bak også. Og jeg er morfar . Så da passer det bra med morfarlook
Guest 1042 Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Har originale (tror jeg) plastskvettlapper på vår S211. Synes ikke det ser så halvgalt ut. Er forøvrig både mor og far i huset.
Hauk Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Støtter Charlie her. Rust har alltid vært en medfølgende ting når man bruker skvettlapper. Var jo derfor disse forsvant helt på -70 tallet. Er bedre å lakke kanaler litt av og til, enn å sveise av og til.
Guest 1042 Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Ikke tema på f.eks 211. Skvettlapp bak dekker bare plast. Foran dekker den litt aluminium. Vil tro det er likt på alle biler utviklet etter 211?
FrodeS Posted January 13, 2015 Posted January 13, 2015 Støtter Charlie her. Rust har alltid vært en medfølgende ting når man bruker skvettlapper. Var jo derfor disse forsvant helt på -70 tallet. Er bedre å lakke kanaler litt av og til, enn å sveise av og til. På min 124 ligger kvettlapene kun an mot plast, og den ruster ikke så mye.
Arne Henriksen Posted January 14, 2015 Posted January 14, 2015 ... Har selv aldri hatt problemer med at lakken "sandblåses" bort fra kanalene.... Med jevne bilbytter, med opplakkeringer og restaureringer innlagt, er vel ikke det så rart kanskje?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now