SteinarL Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 Sønnen min har kjøpt en W210 der det er problemer med vindusheisen på venstre bakdør, og lurer på om noen kan forklare meg hvordan det er festet? Hadde vært fint å fått det av uten å knekke for mange klips.. Vinduet var halveis åpent og jeg måtte rekke en legetime, så jeg hadde ikke tid til å se på det sammen med ham. Ba han stikke innom BOS på Karihaugen for å høre om de ville forklare han hvordan han fikk det av uten å ødelegge det. DET kunne de ikke, men de kunne ta den inn og se på problemet. 800.- fattigere får han bilen tilbake med beskjed om at mekanismen til vindusheisen må byttes, og vinduet er tapet opp med tre svært dekorative tapestrimler i rødt! Makan til service! Skjønner at de vil selge, men her kommer unggutt og ber bare om å få noen tips også sender de han hjem med en bil som lyser at her kan du fjerne tapen, så detter vinduet ned. Hadde han enda kunnet se på hvordan de demonterte dørtrekket hadde en følt at en fikk noe igjen for penga...
OlaNormann Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 Se «MB E320 rear door panel» på YouTube MB E320 rear door panel: http://youtu.be/CxsTTU0zLdI
Thomas Madsen Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Viktig her, hører du motor gå ??? eller er det ingen lyd i det hele tatt ?? Trolig så hører du motorlyd men det skjer ikke noe siden vindu er tapet opp, dette tyder på at wire er røket noe som dessverre er ett kjent problem på disse. Dette får du kjøpt til en helt greit pris, selv kjøpte jeg min hos Autostern og betalte vel runt 600kr for den, da fikk jeg med en bunke klips også.. Hvis derimot motor ikke går, så kjøper du hele driten hos en skraphandel. Selv har jeg brukt Båstad Bil, da har jeg vært innom og selv plukket ut av kassa de hadde så jeg fikk den jeg syntes så penest ut
SteinarL Posted January 8, 2015 Author Posted January 8, 2015 Det var veldig stille, så da er nok fasiten klar. Da får man ta turen til Båstad. Takk for forklaringen.
OlaNormann Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Synes det høres rart ut. Ingen verksted hadde tatt av dørtrekk hvis de fikk kontakt med alle dørmodulene utenom den som vinduet ikke virket på. Faktisk så trenger ingen verksted ta av dørtrekk for å si hva som er galt. De kan si hva som er galt uten å ta av dørtrekk. Virker mystisk at de har gjort det og tatt betalt med en slik diagnose. Tror nok han må ha bedt dem ta opp vinduet som en nød rep. Andre hadde bare satt på folie og gitt en pris.
Thomas Madsen Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 Problemet er vel kanskje hvordan de løste dette. Det står jo skrevet at vinduet var halvåpent og da for å lukke dette så måtte de nok ha av dørtrekket for å få frigjort vinduet for å lukke det. Den motoren får man ikke rundt uten å enten klippe wire, eller skru den ut av giret så man kan trekke vinduet opp. Da må vindu enten tapes fast, eller man kan kile det fast fra inni døra slik jeg gjorde en kort periode på min W202 når dette skjedde på den. Nå sliter jeg med at vinduet verken går opp eller ned, ingen motorlyd men jeg har heller ikke lys under døra så hos meg er det så vidt jeg vet selve styringen i døra som har gått...
OlaNormann Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 Ja. Enig med deg i alt, men isteden for å betale for en jobb 2 ganger så har jeg en tykk folie som man klistrer på vindusramma i påvente av deler. Den tar ikke lakken og holder tett. Det var det jeg tenkte på. Det man bør gjøre i ditt tilfelle hvis man ikke skal reparere med en gang er å ta av kontakten til døra inne ved kanalen. De har tendens til å kortslutte body CAN linja så står man der med problemer.
SteinarL Posted January 10, 2015 Author Posted January 10, 2015 Det han ba om hjelp til var å få forklart hvordan dørtrekket var festet, noe de ikke kunne fortelle uten å ta inn bilen på gulvet. Dit fikk han ikke bli med, og så fikk han tilbake bilen med vinduet tapet og dørtrekket montert på igjen... Planen var å gjøre som Thomas Madsen sier, å stemple opp vinduet fra innsiden som en midlertidig løsning til han fikk tid til å fikse det ordentlig. Hovedsaken var jo selvfølgelig å få stengt vinduet, og det ble jo gjort, men han var jo like langt. Dørtrekket sitter på døra, og han vet ikke hvordan det er festet... Nå vet vet vi hva som skal til, og det vil bli gjort så fort vi får tid. Takk for tips om utførelse og om sted vi kan få tak i deler.
Thomas Madsen Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Jeg har bare lagd guide for framdør på en 202 og hvordan man skifter lyspærer i styrehjulene for luft i dash... Men må nok ta tak i bakdøra på min snart også for å fikse det så vindusheisen virker igjen..
SteinarL Posted January 10, 2015 Author Posted January 10, 2015 Videoen fra OlaNormann tok tak i resten for vår del, Thomas.
Thomas Madsen Posted January 10, 2015 Posted January 10, 2015 Videoen fra OlaNormann tok tak i resten for vår del, Thomas. Når du kommer til den store jobben må du ha nagleverktøy. Hvis du holder til i nærheten har jeg så du kan låne hvis du manger, har vel par hundre nagler også
SteinarL Posted January 11, 2015 Author Posted January 11, 2015 Høres supert ut. Holder til nord i Oslo
Thomas Madsen Posted January 11, 2015 Posted January 11, 2015 Mysen her Da er det sikkert noen andre i nærheten som har også
Thomas Madsen Posted January 12, 2015 Posted January 12, 2015 Mitt tips til dere er: IKKE kjøp brukte deler til dette, det kommer til å bli prakk med dem etterhvert også. Jeg bytta på min for et par-tre- fire år siden, og betalte 1100.- elns for helt ny heis. Men nå ble jeg usikker på om det kun var mekanismen, eller om motoren også fulgte med... Det er som oftest mekanismen som krangler på disse...wiren som ryker/kiler seg. Det hørtes ut som kun mekanismen, der er jeg enig i at den kan være like grei å kjøpe ny. Prisforskjellen på ny og brukt er nemlig ikke så stor.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now