Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har litt trøbbel med min SL så trenger gode råd...

Av og til kommer ASD lyset på når jeg kjører og det kan plutselig forsvinne igjen uten å slå av tenningen(merker ingenting på bilen), hvis jeg stopper og slår av og på tenningen blir det ikke borte, trodde man "nullstillte" feilminnet ved å skru av tenningen? Av og til virker ikke sperra bak, og av og til virker ikke ABS ved veldig lav fart i nedoverbakke  :?

Har aldri ABS lampe.

Det jeg har gjort:

-overhalt diff (grunnet ulyd i lager) luftet da og byttet væsken

-byttet bremselys bryter

Mistenker selv periodisk feil på ABS sensor i diff, siden jeg kan låse framhjulene og skli fordi uten signal bak og låste framhjul vil styreenhet tro bilen står iro? og vil tro at feil på sensorer foran vil være mer følsomt fordi framhjulene har tilnærmet lik fart...

Jeg tenkte jo rett og slett å bestille ny sensor bak, så sjekket delefilm på EPC og fikk opp flere delenummer men to gyldig for min bil: A1295402017 og A1295401417 sjekket disse på ebay og finner ut at det er for høyre og venstre bak, men jeg har bare en i diffen, noen som har noen anelse?

hva skal jeg bruke?

noen som har noen andre forslag eller gir min konklusjon noen som helst mening?

All tilbakemelding tas imot med stor takk!

Posted

Hvis du legger ut understells nr eller regnr så kan jeg sjekke delenr på abs sensorene du lurer på.

Tipper også du har en el feil på sensor.

Ville bynt å følge ledningen til sensoren å kontrollert koblinger osv.

Posted

Dette var det jeg fant. Merket også skru og seal ring slik at du kan bestille dette hvis du ønsker å være sikker på at du får det på plass. Hvilken av seal ringene du skal ha vil variere etter om sensoren er av plast eller stål. Så dobbeltg sjekk det når du bestiller evt bestill begge ringene.

9GeX2.jpg

Posted

Var den jeg også fant og så vidt jeg kunne forstå er det høyre og venstre sensor? Men jeg skal jobha i diff

15 17 er med asr?

20 17 er venstre

14 17 er høyre

Var hvertfall sånn jeg forstod det når jeg googla eller la nr inn på eBay  :?

Posted

Ser nå at det jeg fant er ASR sensorer. Hmm.. Farsken dette var ikke lett å finne i epc.

Tipper det er 15 17 du skal men jeg tror jeg ville dobbelt sjekket med en mb forhandler for å være helt sikker.

Ser at min e260 med asd har 19 17 som dele nr på sensoren. Så man er i nærheten. 

Posted

Var 15 17 ja  :D står jo -471, altså minus for biler uten 471/asr hehe snakk om å misforstå

Har bestillt en sånn + ovp rele så får håpe det blir bra

Takk for hjelpa  :lol:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...