Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei jeg har kjøpt en 500 CL 2000 mod.

Er det det noen som vet om/kan hjelpe meg med det hydrauliske dempersystemet.

ABC-Activ Body Control.

Dempere siger foran når den står stille, men fungerer greit når jeg kjører.

Jeg ønsker å gjøre noe med dette til en fornuftig pris, noe som BOS ikke klarer.

Atle

Posted

Mitt første tips er å dra på langtur, til Tyskland..

Det er en del flinke Mercedes-verksteder der nede, og på noen snakker de også greit engelsk..

Selv har jeg vært hos Klaus Beckmann i Trittau, Andreas Schumann er den man tar kontakt med der som nordmann.

Men for alt jeg vet kan det jo være at det er noen flinke i Norge som kan ordne dette også :)

Prisen i Tyskland er gjerne rundt halvparten av prisen her i landet..

Bytte av begge dempere bak på en S211 med Airmatic kostet meg rundt 8000,- var det vel..

I Norge koster det 16-17000,-

Posted

Turen behøver ikke bli lang . Kontakt MB i Kiel . De henter bilen på ferga om du ønsker . Men første gangen lønner det seg med personlig oppmøte ......

Posted

Det er jo på sett og vis langtur selv om man tar båten.

Klaus Beckmann i Trittau holder forresten til bare en snau time fra Kiel, så det bør også være ålreit..

Servicenivået er svært bra..

Jeg tar neste service der etter å ha erfart hvor ubrukelige Autostern egentlig er.

Posted

Har samme problem jeg også noen ganger. Tror feilen sitter i ventil og har valgt å ikke gjøre noe med det.

Vet at flere har byttet ut alle med løsning fra Arnott!

Skal være et verksted i Olso som er spesialister på dyre MB, og som faktisk ikke koster all verden...

Posted

På min (tidligere) CL 500 så byttet jeg alle demperne. Kjøpte nye deler av Steve / MBenzNL - og fikk byttet det på lokalt merkeverksted.

Dette er en dyr affære på disse modellene - faktisk mer kostbart enn bilene som har Airmatic.

Ble jo fortsatt dyrt - men sparte dog ganske mye på å skaffe delene selv. Jeg ville absolutt ha forhørt meg med verkstedet hva de skal ha for kun selve jobben..

Posted

Veit ikke om det er samme systemet som på litt nyere biler.

På en de jeg har sett på (2007 og nyere) er det en alu tank på denne er det tilkoblings punkter.

Disse er får dårlige laget og begynner og lekke.

Få bilen på en bokk eller noe, skru ned plast under bilen og spray over såpe vann, da bør du se hvor lekkasjen kommer fra.

Grunnen til at den ikke synker når bilen går er at du lager mere luft en det lekker ut.

Og finne lekkasjen bør være noe alle bil firmaer bør klare.

Hvor i verden holder du til?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...