Jump to content

Recommended Posts

Posted

2007--220cdi-- 3/12 jeg kjører til byen,handler, kommer ut starter bilen, så lyser abs og esp lampa og får denne meldinga: Run flat indicator inoperative ASP-ESP----- jeg begynner å kjøre og håper at dette gir seg og bilen ble samtidig  tung på rattet, jeg kjørte 500 meter, stoppet, slo av motoren og startet, like galt, jeg begynte å kjøre og etter 300 meter så ble det noen skikkelige fusking/jumping så plutselig var alt normalt men det varte bare i 5 sekunder så tente abs og esp lampa og bilen ble tung på rattet igjen, og cruise-Control kuttet. 4/1- startet opp, alt normalt, kjørte 300 meter like galt, jeg hadde tilsvarende problem på en 2004--220cdi uten fusking og da var det abs ringene som måtte skiftes, er det noen andre forslag ?

hilsen Arvid 90615860

Posted

Om man har hastighetsregulert servo (standard på Avantgarde) så kutter denne ut når abs er ute av funksjon.

Samme gjelder punkteringsvarsler som bruker ABS og tempomat

Er i de fleste tilfeller en av to grunner til at ABS kutter ut. Ene er feil på batteri/ladespenning for lav. Andre er feil på ABS-sensor eller giver.

Hva som er årsaken finner man ut ved å koble diagnoseapparat på bilen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...